dziwne zjawisko
Moderator: Moderatorzy
dziwne zjawisko
witam, dziś pojawiło się dziwne zjawisko w moim essim 1,3, mianowicie po odpaleniu silnik pracuje prawidłowo, po ok. 2 min. zapala się kontrolka ładowania (i cały czas się już świeci nawet w czasie jazdy) a spod maski wydobywa się dziwny dźwięk jakby koło mnie stał traktor, jak podniosłem maskę to hałas wydobywa się z przodu, okolice zaworów a świec (zaznaczam że kompletnie się nie znam na mechanice.
Ale do ilu spadają? Autem trzęsie? Co do tej pory sprawdziłeś? Tak cię trzeba ciągnąć za język, zanim coś konkretnego odpowiesz? Bo w tej chwili to tylko wróżka lub szklana kula.
Przyczyn może być na prawdę sporo. Dlatego patrz mój poprzedni post. Jak się nie znasz na mechanice wcale, a tak piszesz, to i tak raczej sobie nie poradzisz.
Przyczyn może być na prawdę sporo. Dlatego patrz mój poprzedni post. Jak się nie znasz na mechanice wcale, a tak piszesz, to i tak raczej sobie nie poradzisz.
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nordex,
po pierwsze opisuj temat tak żeby było wiadomo o co chodzi
np. "Kontrolka ładowania się zapala"
po drugie - uzupełnij opis - to bardzo pomaga w diagnozowaniu usterek i oszczędza czas stracony na pytaniach w rodzaju "jaki masz silnik", "z którego roku jest ess" itp
po trzecie, problem opisuj kompletnie - co się dzieje, kiedy to się zaczęło, jakie są objawy im więcej szczegółów tym lepiej
po czwarte, jeśli naprawdę jestes taka noga z samochodów to może warto posłuchac blazey'a... ale jesli sam chcesz z tym walczyc dla własnej nauki to musisz najpierw dokładnie ustalić skąd się bierze ten hałas, jeśli to alternator (najbardziej prawdopodobne) to trzeba go pomierzyć przed demontażem a potem zdemontować , rozebrać i sprawdzic co padło. Możesz miec problem z rolką, rozwaliło łożysko i trzeba wymienić...
po pierwsze opisuj temat tak żeby było wiadomo o co chodzi

po drugie - uzupełnij opis - to bardzo pomaga w diagnozowaniu usterek i oszczędza czas stracony na pytaniach w rodzaju "jaki masz silnik", "z którego roku jest ess" itp
po trzecie, problem opisuj kompletnie - co się dzieje, kiedy to się zaczęło, jakie są objawy im więcej szczegółów tym lepiej
po czwarte, jeśli naprawdę jestes taka noga z samochodów to może warto posłuchac blazey'a... ale jesli sam chcesz z tym walczyc dla własnej nauki to musisz najpierw dokładnie ustalić skąd się bierze ten hałas, jeśli to alternator (najbardziej prawdopodobne) to trzeba go pomierzyć przed demontażem a potem zdemontować , rozebrać i sprawdzic co padło. Możesz miec problem z rolką, rozwaliło łożysko i trzeba wymienić...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A i to pewnie tez nie - kolega pisze , że jak odpala silnik to na początku ładuje a potem przestaje.Blazey pisze:Chyba, że się w nim coś całkiem oberwało
nordex, nie masz wyjściaBlazey pisze:Więc albo to zbiór usterek, albo bardzo niedokładny opis.

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dzięki za wszystkie rady. ess jest 97 silnik 1.3, zaczęło się nagle jak odpaliłem chwile chodził normalnie tylko kontrolka ładowania cały czas się świeciła, a po chwili zaczął gubić obroty i trochę zaczęło trząś. sprawdzałem pod maską to dziwny odgłos wydobywa się z okolic rolek (czy mogę nim jechać do mechanika czy lepiej z holować?).
Sam raczej naprawiać nie będę, ale chciałem poznać przyczynę, bo z kasą trochę krucho (kryzys) a nie wiem jaki to może być koszt.
Sam raczej naprawiać nie będę, ale chciałem poznać przyczynę, bo z kasą trochę krucho (kryzys) a nie wiem jaki to może być koszt.