centralny zamek czyli wszystko o centralnym i autoalarmach
Moderator: Moderatorzy
Centralny, alarm
Witam
Probojac zamontowac alarm do mojego essiego(alarm-tylko w celu otwierania samochodu z pilota) wybadalem ktorym kablem idzie napiecie jak otwieram ktorym jak zamykam ktorym stale, gdyz tak potrzebowalem podlaczyc kable, udalo mi sie to zrobic alez dzialalo na odwrot po przemienieniu i puszczeniu kabli przez drzwi centralny przestal dzialac, myslalem ze to bezpieczniek - ale wszystkie cale. nawet po odlaczeniu kabli resecie komuterka nic centralne dalej nie dziala, i nie mam pojecia dlaczego. Jak rozepne kostki i ta co bezposcredio idzie do zamka jesl podlacze mase i dam napiecie na odpoiwedni drucik to zamyka i otwiera, natomist z kluczyka nie reaguje, dosc duzo spedzialem juz przy tym czasu i nie mam pojecia co sie zwalilo :help:
Probojac zamontowac alarm do mojego essiego(alarm-tylko w celu otwierania samochodu z pilota) wybadalem ktorym kablem idzie napiecie jak otwieram ktorym jak zamykam ktorym stale, gdyz tak potrzebowalem podlaczyc kable, udalo mi sie to zrobic alez dzialalo na odwrot po przemienieniu i puszczeniu kabli przez drzwi centralny przestal dzialac, myslalem ze to bezpieczniek - ale wszystkie cale. nawet po odlaczeniu kabli resecie komuterka nic centralne dalej nie dziala, i nie mam pojecia dlaczego. Jak rozepne kostki i ta co bezposcredio idzie do zamka jesl podlacze mase i dam napiecie na odpoiwedni drucik to zamyka i otwiera, natomist z kluczyka nie reaguje, dosc duzo spedzialem juz przy tym czasu i nie mam pojecia co sie zwalilo :help:
Bo to musisz zrobić tak ale inaczej bo tak to jest tak ale nie tak...
Przynajmniej ja tyle z tego zrozumiałem.
Dobra. Podpinałeś sterowanie. Ponumeruje pytania dla ścisłości:
1. Do których przewodów się wpinałeś? Do sterujących,czy prądowych silników?
2. "ktorym jak zamykam ktorym stale"Co znaczy to "stale"? Albo napisz to jakoś zrozumiale.
3. Co za "kable"* puszczałeś przez drzwi? I po co?
4. Co za komputerek resetowałeś?
5. Jakim ty sygnałem próbujesz wysterować centralny?
6. Jak działa teraz centralny jak odepniesz wszystkie swoje przeróbki?
7. Czy przecinałeś jakieś przewody?
*kabel - http://pl.wikipedia.org/wiki/Kabel_(jednostka)
Przynajmniej ja tyle z tego zrozumiałem.
Dobra. Podpinałeś sterowanie. Ponumeruje pytania dla ścisłości:
1. Do których przewodów się wpinałeś? Do sterujących,czy prądowych silników?
2. "ktorym jak zamykam ktorym stale"Co znaczy to "stale"? Albo napisz to jakoś zrozumiale.
3. Co za "kable"* puszczałeś przez drzwi? I po co?
4. Co za komputerek resetowałeś?
5. Jakim ty sygnałem próbujesz wysterować centralny?
6. Jak działa teraz centralny jak odepniesz wszystkie swoje przeróbki?
7. Czy przecinałeś jakieś przewody?
*kabel - http://pl.wikipedia.org/wiki/Kabel_(jednostka)
z alarmy wychodza kable do silownika ktore trzeba wpiac w zamykanie i otwieranie +12va wiec scignolem bok z drzwi i kostke ktora idzie do zamka "wkulem" sie w nia miernikiem z zmierzylem na ktorej idzie napiecie jak zamykam a na ktorej jak otwieram i na jednej stale bylo napiecie, nie wazne czy to otwarte czy zamkniete.
Nieprzecinalem zadnych przewodow poprostu scignoelm izolacji troche i tak podpinalem.
Po odlaczeniu wszystkiego z czym kombinowalem centralny NIE dziala.
czemu do drzwi ? bo nie wiedzialem gdzie i jak to inaczej moge podalczyc.
Komputerek essiego poprzez odlacznie aku.
Nieprzecinalem zadnych przewodow poprostu scignoelm izolacji troche i tak podpinalem.
Po odlaczeniu wszystkiego z czym kombinowalem centralny NIE dziala.
czemu do drzwi ? bo nie wiedzialem gdzie i jak to inaczej moge podalczyc.
Komputerek essiego poprzez odlacznie aku.
Od końca: jaki komputerek? Komputer silnika? A co on ma wspólnego z centralnym zamkiem?
Do siłownika idzie w sumie 5 przewodów. Sterowanie odbywa się plusami. Dlatego na jednym przewodzie jest stałe napięcie. Wpinasz się w przewody sterujące, czyli te na których pojawia się naprzemiennie plus I NIE ZANIKA w zależności od zamykania otwierania. Tam, gdzie plus pojawia się na chwilę i znika, to przewody silnika - nie interesują cię!
W fordzie NIE MA centralki zamka, wszystko odbywa się w siłownikach.
W taj chwili przede wszystkim musisz przywrócić działanie centralnego z kluczyka. Potem pozostaje ci wpięcie 4 do 6 przewodów: zasilanie stałe, masa, sygnały sterujące i ewentualnie kierunkowskazy. I nie trzeba się przepuszczać przez drzwi, tylko wyłapać przewody w lewym kickapnelu.
Do siłownika idzie w sumie 5 przewodów. Sterowanie odbywa się plusami. Dlatego na jednym przewodzie jest stałe napięcie. Wpinasz się w przewody sterujące, czyli te na których pojawia się naprzemiennie plus I NIE ZANIKA w zależności od zamykania otwierania. Tam, gdzie plus pojawia się na chwilę i znika, to przewody silnika - nie interesują cię!
W fordzie NIE MA centralki zamka, wszystko odbywa się w siłownikach.
W taj chwili przede wszystkim musisz przywrócić działanie centralnego z kluczyka. Potem pozostaje ci wpięcie 4 do 6 przewodów: zasilanie stałe, masa, sygnały sterujące i ewentualnie kierunkowskazy. I nie trzeba się przepuszczać przez drzwi, tylko wyłapać przewody w lewym kickapnelu.
No bo ja o normalnym aucie piszę, a nie taki z kraju g**go żarcia. O pogodzie nie wspomnę, bo tamta to nic w porównaniu do holenderskiej 
Musisz wziąć małą poprawkę. Moja lewa, to twoja ta druga. Więc prościej, przewody odszukaj w kickpanelu po stronie kierowcy, którakolwiek strona by to nie była.
A ta aluminiowa puszka, to komputer silnika. I zostaw go lepiej w spokoju. Nie ma nic wspólnego z zamkiem.

Musisz wziąć małą poprawkę. Moja lewa, to twoja ta druga. Więc prościej, przewody odszukaj w kickpanelu po stronie kierowcy, którakolwiek strona by to nie była.
A ta aluminiowa puszka, to komputer silnika. I zostaw go lepiej w spokoju. Nie ma nic wspólnego z zamkiem.
:szklana_kula_mode_on:
gzzzz....bzzz....szszszszszsz....trrrrr....
:szklana_kula_mode_off
Niestety brak połączenia.
Na odległość nie jestem w stanie nic powiedzieć, szczególnie, że coś tam namotałeś. Na dzień dobry WYMIEŃ bezpiecznik. Jak je sprawdzałeś, że piszesz, że dobre? Nawet jak wygląda jak sprawny, to może być trzepnięty. Sprawdź też, czy masz pojedynczy bezpiecznik między przekaźnikami. W niektórych autach był wykorzystany ponoć właśnie do zamka.
Wklej fotki tego czegoś, co tam znalazłeś.
gzzzz....bzzz....szszszszszsz....trrrrr....
:szklana_kula_mode_off
Niestety brak połączenia.
Na odległość nie jestem w stanie nic powiedzieć, szczególnie, że coś tam namotałeś. Na dzień dobry WYMIEŃ bezpiecznik. Jak je sprawdzałeś, że piszesz, że dobre? Nawet jak wygląda jak sprawny, to może być trzepnięty. Sprawdź też, czy masz pojedynczy bezpiecznik między przekaźnikami. W niektórych autach był wykorzystany ponoć właśnie do zamka.
Wklej fotki tego czegoś, co tam znalazłeś.
doszedlem do przekaznikow, i znalazlem tam ten bezpiecznik, okazalo sie ze to on byl spalony
wyminiony i centralny dziala teraz pozostaje zamontowac alarm, czyli musze znalesc przewody po tej stronie co kierownica tam w "skrzynce fordowej" ktora jest jakoby alarmem i do niej sie wpiac, z tego co zrozumialem? wie ktos moze pod jakie kable czy musze szukac ich sam ?

troche odswierze temat... planuje takze zakup centrala uniwersalnego i teraz pytanie cyz nie bedzie zadnych problemow z jego montazem dodam jeszcze ze nie posiadam fabrycznego centrala mam gole zamki, w drzwiach mam tylko doprowadzone wtyczki. druga sprawa chcial bym odlaczyc wkladki, zeby nie dalo sie otworzyc drzwi z kluczyka, bo takie zabezpiecznie nie mam sensu skoro mozna kazdy zamek otworzyc z obojetnie jakiego kluczyka od essa. jeszcze jedno jaki central Wy zakladaliscie, i czy mozecie mi jakis polecic na alledorgo jest pełno tego typu zestawow.
Od kiedy to
ZAMKNˇĆ tak, ale otworzyć? Chyba, ze ty masz tak wywalone wkładki. Ale to nie jest dobre rozwiązanie. Więcej, to jest złe rozwiązanie. A co, jeśli zamek odmówi ci nagle współpracy, co może się zdarzyć, szczególnie, że planujesz założenie uniwersalnego, co zwiększa ryzyko problemów. Nawet renault, sterowane całkowicie z karty, ma w niej ukryty kluczyk i zamontowany zamek w drzwiach kierowcy. BMW taż ma kombinację do otwierania z kluczyka. Ale wolna twoja wola...
Jeśli już rezygnujesz z wkładek, to można próbować zamontować siłowniki nie do cięgieł klamek, jak widać wyżej, ale do luźnych w tej sytuacji cięgieł do wkładek. Powinno nawet lepiej działać.
Pasuje każdy centralny zamek. Ich jakość jest w zasadzie podobna. Różnią się jedynie siłą działania (standardowo 3.5 i 6 kg) oraz tym, czy główka jest stała, czy ruchoma (ruchome łatwiej zamontować, ale są trochę delikatniejsze).
mozna kazdy zamek otworzyc z obojetnie jakiego kluczyka od essa
ZAMKNˇĆ tak, ale otworzyć? Chyba, ze ty masz tak wywalone wkładki. Ale to nie jest dobre rozwiązanie. Więcej, to jest złe rozwiązanie. A co, jeśli zamek odmówi ci nagle współpracy, co może się zdarzyć, szczególnie, że planujesz założenie uniwersalnego, co zwiększa ryzyko problemów. Nawet renault, sterowane całkowicie z karty, ma w niej ukryty kluczyk i zamontowany zamek w drzwiach kierowcy. BMW taż ma kombinację do otwierania z kluczyka. Ale wolna twoja wola...
Jeśli już rezygnujesz z wkładek, to można próbować zamontować siłowniki nie do cięgieł klamek, jak widać wyżej, ale do luźnych w tej sytuacji cięgieł do wkładek. Powinno nawet lepiej działać.
Pasuje każdy centralny zamek. Ich jakość jest w zasadzie podobna. Różnią się jedynie siłą działania (standardowo 3.5 i 6 kg) oraz tym, czy główka jest stała, czy ruchoma (ruchome łatwiej zamontować, ale są trochę delikatniejsze).
Blazey, chyba od zawsze, ale to nie tylko mojego, ja swoim kluczykiem otworzylem 3 rozne escorty kazdy mk7 i kilkoma juz nie moimi kluczykami otworzylem swojego, a co ciekawe ze to dziala tylko na drzwi, bagażnika nie otworze obcym kluczykiem
a co do dolaczenia odlaczenia wkladek to wiem ze central uniwersalny moze zawiesc, w takim wypadku pozostaje mi wejscie przez bagaznik...

- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przy dobrze działających wkładkach zamków to raczej tego problemu nie makvazi555 pisze:chyba od zawsze, ale to nie tylko mojego, ja swoim kluczykiem otworzylem 3 rozne escorty kazdy mk7
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"