inny wentylator chlodnicy
Moderator: Moderatorzy
inny wentylator chlodnicy
witam.zepsul mi sie wentylator chlodnicy w escorcie mk7 1,8 16V 115 KM.i czy jak wstawie wentylator chlodnicy od escorta 1,8 turbo diesel lub 1,6 16V to czy sie nic nie stanie?prosze o porady.
piter
Sprawdź po numerach czy to nie te same elementy. Podejrzewam, że to będzie to samo. Bo nie sądzę, by ford rozdrabniał się tak bardzo. Nie ta lata i nie ta klasa samochodu. I nic się nie stanie. W końcu każdy z tych wentylatorów chodzi na 12V i kręci w tą samą stronę.
PS. Czemu piszesz o tym w dziele o olejach?
PS. Czemu piszesz o tym w dziele o olejach?
Jeśli auto ci się gotuje, to nie jest to wina wentylatora. Najpierw sprawdź, jak ci :Jamszoł napisał, termostat. I resztę układu chłodzenia. A wentylator najpewniej może być z innych modeli. Ale on przecież nie chłodzi silnika i nie pracuje cały czas. On tylko WSPOMAGA chłodzenie.
Sprawdzałeś ten wentylator? Jak?
Sprawdzałeś ten wentylator? Jak?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Czujnik wentylatora jest na wężu chlodnicy - jeśli termostat zablokował , to silnik się zagotuje a woda/płyn nie pójdzie na chłodnicę bo termostat nie puści a jak nie pójdzie , to czujnik nie załączy wentylatora bo woda zimna.
koniec , kropka - do wymiany termostat - wentylator jest sprawny.
koniec , kropka - do wymiany termostat - wentylator jest sprawny.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
piter pisze:termostat mam nowy
No to trza było pisać o tympiter pisze:sprawdzilem wentylator podlaczajac go na chwile do akumulatora

Czujnik nie jest załączany komputerem , czujnik naj wyżej coś załącza
Musiał bym obejrzeć jakiegoś 1,8 ale jeśli chodzi o 1,6 a 1,8 to raczej aż tak nie odbiegli konstrukcyjnie.
Na termostacie od góry jest czujnik co podajje impuls do kompa , pod termostatem jest czujnik od zegara na desce rozdzielczej.
popatrz no dobrze czy żeczywiście nie masz czujnika na wężu który idzie od termostatu do chłodnicy - od spodu - od góry prawie go nie widać.
Nonam kupił termostat i po przejechaniu jakiś 100 km , szlak go trafił na szczęście na otwartym.
Więc nie wyrokuj , że jak jest nowy , to jest dobry.
prawdź - odpal silnik i jak się nieco rozgrzeje to sprawdź ręką czy wąź od termostatu do chłodnicy robi się ciepły czy nie - jeśli silnik jest gorący a wąż nie robi się gorący , to termostat do wymiany.
Oczywiście - jeśli sprawdzałes wentylator i na krótko nie chodzi , to jest walniety - chyba , że zapodałeś + a on nie ma masy , bo się wzieła i spsóła wcześniej i przez to nie chodzi.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2009, 22:32 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
nie pisalem o tym bo to wiadomka.czaje swego essa i uklad chlodzenia.tylko prosze o porade czy mi sie nic z motorem nie stanie jak wrzuce inny wentylator.bo podobna te wentylatory od slabszych motorow rowniez sa slabsze i slyszalem ze moze dluzej auto chlodzic.nie wiem czy to prawda no ale nie ma to jak niewiedza
piter
- kupiec
- Posty: 12912
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
dla ciebie tak a dla nas? ja mam wiedziec że masz nowy termostat a wentylator na krótko podpięty nie działa? kolego takie informacje należy ujawniać na samym początku postu lub całego tematu.piter pisze:nie pisalem o tym bo to wiadomka
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
no to wybaczie mi moja postawe.waz jest cieply czyli termostat sprawny dzis sprawdzalem.u mnie jest tak ze na gorze jest czujnik ktory wlacza wentylator kompem,na srodku jest termostat a na dole czujnik temp wody ktory pokazuje na blacie temp wody.dobrze sprawdzilem wentylator no to wyrok zapadl na wentylator.bylem w sklepie forda i facet tez myslal ze czujnik jest na wezu.ale nie w tej wersji.sprawdzil w kompie budowe calego ukladu chlodzenia i o dziwo u mnie jest inaczej z tym czujnikiem:(
piter
A może być i wentylator padnięty, ja w orionie tak miałem przełożyłem od innego forda nawet nie wiem jakiego i pasuje, tylko mogą się różnić śmigiełkami, oraz tymi blachami które są od tyłu chłodnicy i przykręcony jest do niej sam wentylator.
piter, aby mieć 100% pewności podepnij go na krótko bezpośrednio z akumulatora.
piter, aby mieć 100% pewności podepnij go na krótko bezpośrednio z akumulatora.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
tak ze wlasnie zrobilem i wiem ze jest padniety.nie pisal bym tego tematu gdyby nie to ze na allegro nie ma wentylatora tego co ja mam.tzn jest jeden ale jak zadzwonilem do goscia to powiedzial ze nie jest pewien czy to napewno 1,8 16VORION pisze:A może być i wentylator padnięty, ja w orionie tak miałem przełożyłem od innego forda nawet nie wiem jakiego i pasuje, tylko mogą się różnić śmigiełkami, oraz tymi blachami które są od tyłu chłodnicy i przykręcony jest do niej sam wentylator.
piter, aby mieć 100% pewności podepnij go na krótko bezpośrednio z akumulatora.
piter
Ale w czym problem? Wystarczy sprawdzić, czy te wiatraki mają takie same numery katalogowe i po sprawie. I nie widzę problemu z montażem wiatraka od wersji 1.6 do tego silnika. Jestem przekonany, że są takie same. A nawet jeśli jest trochę mniejszy, to nie ma to jakiegoś strasznego znaczenia. Przecież ten wentylator to nie jest podstawa układu chłodzenia i nie chodzi cały czas. A jak już się załączy, to i tak będzie dmuchał. I czy to taka straszna tragedia, że nie będzie pracował 3 minuty, tylko 5?