Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur » 16 sty 2015, 14:59

Nieszczelność nie musiała oznaczać uszkodzenia samej uszczelki. Ja miałem u siebie całkiem podobną sytuację - wprawdzie nie z seryjnym silnikiem tylko z wydumką, ale to niewiele w tym przypadku zmienia.
Po rozebraniu u mnie również okazało się że uszczelka była sprawna.
Wystarczy że przylgnia głowic i bloku jest w tym miejscu nierówna, wystarczy że dokręci się głowicę nieodpowiednim momentem... itp.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

macino1987
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
Lokalizacja: daleko

Post autor: macino1987 » 16 sty 2015, 18:29

A wiec podsumowanie.

Silnik działa narazie bez problemu. Nie pojawiają się bobble powietrza na śrubie do odpowietrzania układu chłodzenia. Płynu nie przybywa. Albo winna uszczelka i małe otwory na płyn chłodniczy albo słabo dokrecona głowica.

Tym razem dokrecona momentem z książki serwisowej forda włączając dokręcanie śrub o 180°.

Dzięki wielkie za pomoc w lokalizacji i usunięciu usterki.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 16 sty 2015, 19:14

macino1987 pisze:Tym razem dokrecona momentem z książki serwisowej forda włączając dokręcanie śrub o 180°.
Śruby dałeś owe ? - mam nadzieję

[ Komentarz dodany przez: Yagr: Pią 16 Sty, 2015 ]
*nowe ;)
6.11.2010/28.08.2012_16.30

macino1987
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
Lokalizacja: daleko

Post autor: macino1987 » 16 sty 2015, 19:42

O 180°byla popuszczona a później dokrecona na 70 na i o kąt 120° dokrecona.

Śruby stare

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 16 sty 2015, 19:45

macino1987, śruby powinno się traktować jako jednorazowe
Są tak tanie , że nie warto stosować starych zmęczonych bo istnieje szansa na to , że stara śruba nie dociągnęła głowicy z taką siłą z jaką jest to przewidziane
Stara śruba ma większy opór przy dokręcaniu i gdy dokręcasz ją z siłą 180 to tak naprawdę jest to 170 a może i mniej
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13102
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 16 sty 2015, 19:57

Jamszoł pisze:śruby powinno się traktować jako jednorazowe
masz rację, ale trzeba pamiętać że to zależy od modelu - np. w zetec'ach producent zaleca wymianę śrub po trzykrotnym ściąganiu głowicy, ale 1,8D/TD i CVH tak jak piszesz-nowe.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur » 16 sty 2015, 20:10

macino1987 pisze:O 180°byla popuszczona a później dokrecona na 70 na i o kąt 120° dokrecona.
Ja nic nie chcę mówić, ale ja tak skręciłem głowicę za pierwszym razem, i miałem potem jaja z uszczelką. To popuszczanie śrub wydaje mi się bardzo podejrzane, zwłaszcza w kontekście drugiej uszczelki i dołączonej do niej karki z momentami:

Obrazek

Za drugim razem nie popuszczałem nic, wszystkie etapy to było dokręcanie. I dodatkowo użyłem jeszcze kleju do uszczelek Loctite 3020.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

macino1987
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
Lokalizacja: daleko

Post autor: macino1987 » 16 sty 2015, 22:04

Halloo! Śruby dokrecilem w 3 etapach. Zgodnie z instrukcją z forda
I etcp : 10Nm
II etap : 100Nm
III etap : poczekać 3 min
IV etap : odkręcić o 180°
V etap : 70Nm
VI etap : dokrecic kluczem sztywnym o 120°

Dokrecilem kluczem dynamometryczny by wiedzieć jakim momentem dokrecilem i wyszło mi około 180-190, niektóre 200 Nm.

Dziwna instrukcję podałeś... Napewno z forda?

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 676
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur » 17 sty 2015, 02:49

macino1987 pisze:Napewno z forda?
Instrukcja ta pochodzi z kartki dołączonej do uszczelki Reinza.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

macino1987
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
Lokalizacja: daleko

Post autor: macino1987 » 18 sty 2015, 12:03

Witam wszystkich ponownie.

Moje pierwsze spostrzeżenia co do pracy silnika po wymienionej uszczelce

Mogę się rozpędzić do ok 14 0 km /h i temperatura utrzymuje się w granicach normy.

Niewielka ilość powietrza po przejechaniu kk 60 km autostrada powstała w gumowym przewodzie od chłodnicy.

Moim zdaniem to przez niewielkie rozmiary otworów w uszczelce powodowały gotowanie się płynu chłodzącego w bloku
I gromadzenie się powietrza. Mam nadzieje ze nie będę musiał patrzeć więcej pod maskę ale w przyszłości polecam wam
Dokładnie przyjrzenie się otworom do kanałów wodnych i olejowych w uszczelcei poprawienie do wymiarów w głowicy.

Trochę mi szkoda ze przewiercilem tylko jednym wiertłem na 7mm ale i tak jest znacznie lepiej niż było i silnik tak mocno nie dostaje po dupie...

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21331
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 18 sty 2015, 13:06

Jeżeli producent uszczelki nie podaje momentu dokręcania śrub/nakrętek to dokręcamy tyle ile podaje fabryka samochodu
Natomiast ci co podają moment dokręcania , robią to dlatego , że uszczelki są o różnej twardości
Wtedy nie interesuje nas moment dokręcania głowicy podany przez fabryke woza a ten co zapodał producent uszczelki
6.11.2010/28.08.2012_16.30

macino1987
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
Lokalizacja: daleko

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: macino1987 » 15 sty 2018, 00:44

Okazało się że nie tylko była wina uszczelki ale przy okazji zapchana nagrzewnica kamieniem czy czymś.
Zalane czyścikiem do chłodnic i w gruncie rzeczy na przyszłość gdyby ktoś miał z tym problem polecam zalać wodą destylowaną z kwaskiem cytrynowym zamiast tych śmiesznych preparatów.
Po płukaniu preparatami i tak musiałem węża z ciśnieniem wpiąć do samej nagrzewnicy żeby wypluła nagromadzone śmieci.

Polecam!

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13102
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: Yagr » 15 sty 2018, 19:38

Ocet wychodzi taniej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

macino1987
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
Lokalizacja: daleko

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: macino1987 » 16 sty 2018, 13:32

ale nie działa tak dobrze jak kwasek, i śmierdoli potwornie ;-)
a i miałem chyba 4 litry wlane i dalej trzymał :\. później poszedł kwasek i ruszył

PS. jak moge znaleźć te forum na tapatalk?

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20793
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h

Post autor: WieSiu » 16 sty 2018, 14:54

Nic mi nie wiadomo na temat tej funkcjonalności
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

ODPOWIEDZ