kapanie w okolicach rozrządu
Moderator: Moderatorzy
kapanie w okolicach rozrządu
witam jestem posiadaczem forda escorta mk7 1996 rok 1.6 silnik,,o tóż ostatnio jechałem samochodem i zaczeło się kopcić z pod maski otworzyłem patrze kruciec pękł główny od chłodnicy. Zaciągnełem samochód do domu wymieniłem ten króciec zalałem płynem i zaczeło kapać coś z okolic alternatora ,rozrządu...dodam, że po odpalaniu samochodu woda prawie, że przestała kapać...gdy się zagrzał ciepło daje do środka,co to może być ?? czy tam miesci się pompa wody ?
to czyli pompa wodna jest do wymiany ?? jak do niej się dostać co rozebrać będzie trzeba ? jak sprawdzić czy ta pompa jest zepsuta czy co ?
wybaczcie, ze tak pytam ale jestem zupełnei zielony w tym wszystkim...kapie i to niewiele bardzo więc nie wiem czy to pompa wodna do wymiany czy co...czytałem, że trzeba demontować rozrząd by wymienić pompe ??
wybaczcie, ze tak pytam ale jestem zupełnei zielony w tym wszystkim...kapie i to niewiele bardzo więc nie wiem czy to pompa wodna do wymiany czy co...czytałem, że trzeba demontować rozrząd by wymienić pompe ??
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
domel,
- upewnij się że to kapie świeża woda a nie to co naleciało po pęknięciu węża.
- jesli to płyn chłodniczy ci kapie z okolicy rozrządu to na 95% to własnie pompa, może być tez uszczelka pod nią ale to raczej ewenement który wychodzi zaraz po montazu pompy.
- Pompę się w takim wypadku wymienia (ja próbowałem uszczelniać.. ale to nie zdaje egzaminu.... niby po wsypaniu proszku było sucho ale tydzień później po powrocie z pracy znalazłem kałużę pod pompą i zero płynu w zbiorniczku)
- do wymiany pompy wody trzeba ściagnąć rozrząd.
- upewnij się że to kapie świeża woda a nie to co naleciało po pęknięciu węża.
- jesli to płyn chłodniczy ci kapie z okolicy rozrządu to na 95% to własnie pompa, może być tez uszczelka pod nią ale to raczej ewenement który wychodzi zaraz po montazu pompy.
- Pompę się w takim wypadku wymienia (ja próbowałem uszczelniać.. ale to nie zdaje egzaminu.... niby po wsypaniu proszku było sucho ale tydzień później po powrocie z pracy znalazłem kałużę pod pompą i zero płynu w zbiorniczku)
- do wymiany pompy wody trzeba ściagnąć rozrząd.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a tego to ci nie powiem - nie wiem jakie masz talentydomel pisze:czy demontaż rozrządu lepiej żeby wykonał mechanik czy sam sobie poradze ?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kolega pisał , że jest zielony w tych sprawach a silnik z tego co widzę 1,6 - pewnie 16V
domel, daj wóz do mechanika .
Chyba , że rzeczywiście masz smykałkę do tego .
Kiedy miałeś wymieniany pasek rozrządu ? bo jeśli masz wymianę za jakieś pół roku czy 10 tys. km - to wymień przy okazji rozrząd bo i tak go trzeba zwalać .
domel, daj wóz do mechanika .
Chyba , że rzeczywiście masz smykałkę do tego .
Kiedy miałeś wymieniany pasek rozrządu ? bo jeśli masz wymianę za jakieś pół roku czy 10 tys. km - to wymień przy okazji rozrząd bo i tak go trzeba zwalać .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jeszcze jedna sprawa jest
mianowicie co do pompy raz kapie z niej raz nie...czyli tak i tak kwalifikuje ją to do wymiany.
Teraz chciałbym zapytać się o przyczyne tego wszystkiego mianowicie zagrzałem samochód ciepło daje normalnie pięknie wszystko ale nie działa mi wentylator...czy kiedy mi pękł ten króciec to mogła być taka sytuacja, ze podczas jazdy autem wentylator nie załączył się przez co zagrzał się i pękł mi króciec?? bo chyba jeszcze wiatrak będzie do wymiany....dziękuje za wszystkie sugestie..
mianowicie co do pompy raz kapie z niej raz nie...czyli tak i tak kwalifikuje ją to do wymiany.
Teraz chciałbym zapytać się o przyczyne tego wszystkiego mianowicie zagrzałem samochód ciepło daje normalnie pięknie wszystko ale nie działa mi wentylator...czy kiedy mi pękł ten króciec to mogła być taka sytuacja, ze podczas jazdy autem wentylator nie załączył się przez co zagrzał się i pękł mi króciec?? bo chyba jeszcze wiatrak będzie do wymiany....dziękuje za wszystkie sugestie..
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
domel, a wskaźnik temperatury w aucie masz? On od tego jest, żebyś wiedział kiedy ci się silnik przegrzewa a kiedy jest niedogrzany. Jeśli ci się przegrzewał przez awarią węża to pewnie wentylator jest za to odpowiedzialny, a teraz to moge tylko zgadywać. Pojęcie "ciepło daje normalnie" mówi mi tylko tyle że nagrzewnica jest drożna i poziom płynu nie spadł poniżej poziomu nagrzewnicy.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"