ford escort 16 8v silnik padł

Moderator: Moderatorzy

Benko

ford escort 16 8v silnik padł

Post autor: Benko »

Ta jak napisałem mój ford escort 16 8v EFI z 1991 roku zwany' Ferdynant' Wczoraj usłyszałem diagnoze że silnik jast do wymiany sciana ? wzwiązku z tym mam pytanie ? czy wymieniać silnik ,jesli tak to czy można zadoptować od innego madelu jakiś mocniejszy ? Czy lepiej zainwestować w remont mojego? Sinik odpala ,jest słaby' bierze olej jak olejo holik' :567: Pomocy
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zagadaj z martim, moze on bedzie mial jakies 1.6 8v w dobrej cenie (1.4 ma z tego co widzialem za 250 zł). wymiana na inny sie srednio oplaca o ile to nie bedzie 2.0 ale wtedy na samym silniku sprawa sie nei skonczy a dorwac jeszcze silnik w dobrym stanie to dopiero bedzie wyzwanie - taniej i lepiej by bylo kupic drugiego escorta a tego sprzedac - no chyba, ze buda i reszta jest w stanie idealnym
Kwazio

Post autor: Kwazio »

cidzej,

Święte słowa ;-) zakup silnik to nie wszystko , do tego trzeba poszukać mechanika który by się za to zabrał ;-) a przy tym i nie skasował kupę pieniędzy. Smutne to ale prawdziwe. No chyba że faktycznie masz fajną budę i masę nowych części to warto podmieniać. Dodam też iż jakbym miał swoje podwórko i garaż to wtedy bym się skusił na wymianę silnika albo na sprzedaż auta na części.
Benko

Post autor: Benko »

Ty kasy utopiłem że szkoda słów zima sporadycznie jeżdżony aa Szykowałem go do sezonu letniego A tu taka niespodzianka :shock:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Benko, a sprawdź ty sobie czy to pierścieniami czy zaworami ten olej i kompresja ucieka (próba olejowa), bo możliwe że wystarczy głowicę zrobić i będzie git ;)

ps. andkar ma taki silnik na wydaniu ale nie wiem w jakim stanie.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no to ci mowie - pogadaj z zsmartim i napewno zle na tym nie wyjdziesz - silnik powinien cie wyniesc kolo 300-400pln, przekladka kolejne ze 200-400pln i do tego plyny, filtry itd to w 1000pln powinienes sie zamknac ... pytanie tylko czy ci sie oplaca w to swoje auto 1000pln wsadzac ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Benko

Post autor: Benko »

Własnie dzwonił znajomy ma zdjąć głowice i zobaczyć co i jak ,Może to pierścienie ,lub jakieś gumki na zaworach czy coś aa
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Benko, żeby sprawdzić czy pierścienie czy zawory nie trzeba ściągać głowicy, wystarczy pomiar kompresji przed i po nalaniu odrobiny oleju do cylindra.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Benko

Post autor: Benko »

czwarty cylinder to podobno jest już koniec aa okazało sie po sprawdzeniu kompresji
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Benko, może zawór do dupa już jest.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Benko

Post autor: Benko »

Witam i nawstepie jak zwykle zapytam ? czy ktoś z was do silnika 16 efi zakładł cylindryi tłoki od silnika 18 ? macie jakieś sugestie ? Jako iż silnik mam w remońcie przyszło mi coś takiego aby zrobić good
emtees

Post autor: emtees »

Przypadkiem bloki nie są takie same w 1.6 16V i 1.8 16V? Tylko pojemność z większego wykorbienia się bierze? Dobrze rozumuje? Na pewno 2.0 już ma większe cylindry i tłoki.

Jeśli bloki są takie same to ten zabieg totalnie nic nie da, a jeśli różnica w pojemności polega na tym samym co między 1.8 i 2.0 to z kolei wg. mnie nie da się cylindrów "przełożyć" :P IMO wtedy jedynie rozwiert i tłoki od 1.8.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Benko, wczytaj się w tematy o zvh ;) Głowica zostaje z twojego z dół dodajesz z zeteca. Ale to tylko łatwo sie pisze bo przeróbka ma parę haczyków - najlepiej opisane na stronach angielskich.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emtees

Post autor: emtees »

Nie doczytałem, że to 8V :630:
ODPOWIEDZ