Dylemat - remont silnika czy swap na TD ?

Moderator: Moderatorzy

mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Dylemat - remont silnika czy swap na TD ?

Post autor: mateusz_175 »

Witam.
Mam dylemat taki jak w temacie.
Na zmianę auta się nie zanosi a interesuje mnie tylko jedno. Więc nie wiem czy kupić TDi 90KM ten zwykły nie Endura, czy remont 1.8D co siedzi w aucie.
Jakie mogą być porównywalne koszty swapu a jakie remontu ?
Do silnika TDi trzeba skrzynie, pewnie jakaś instalacja, czy półosie i wydech oraz poduszki silnika/skrzyni też ?
rozumiem że rozrusznik, alternator i pompa wspomagania nie podchodzą ze zwykłego D ?
W jakich kosztach można się zamknąć z tym swapem ? sam silnik około 1tyś, plus reszta częsci, robocizna bo sam nie mam gdzie itp, pewnie około 2tyś, a jeszcze nie wiadomo jakie tam sprzęgło, rozrząd itp...

Z kolei też nie wiem co za silnik kupię i ten osprzęt ;/. Jak będzie chlał 5l oleju na 10tyś ;/.

A tutaj mam zrobiony altek, rozrusznik, pompa nie wyje czy coś. W ogóle silnik dosyć pewny jest i nie pali najgorzej w zimie. Nie chcę kupować innego zwykłego bo nie wiem co za padło kupie, raczej wątpie że będzie w lepszym stanie. A tu bym zrobił remont, mam na myśli pierścienie, panewki, wiadomo tam głowica ewentualnie, rozrząd już pasuje, sprzęgło również, wszystkie uszczelki, simmery na wał dla pewności, pompa wtryskowa cieknie więc uszczelnić i nie wiem co tam jeszcze do tego. Jeszcze poduszki silnika i skrzyni są do wymiany :|.
Ale tu już są koszty pewnie z 2tyś ( oczywiście rozrząd jakiś lepszy typu SKF i podobne, sprzęgło LUK ). A auto prawie tyle jest warte więc sam nie wiem czy jest sens, z kolei jeśli by się to zrobiło to można robić drugie 325tyś.

No i chciałbym poradzić się użytkowników TDi 90KM jak jest ze spalaniem, bo tutaj nie mam kogo zapytać a z danymi w necie różnie jest. Silnik żwawo jeździ ? niby ma poniżej 12s, nie to co 18s w zwykłym więc tu też do mnie przemawia ten swap bo czasem nie ma czym wyprzedzić :P

Proszę o jakieś opinie, bo raz bym wolał tego TDi a raz zrobić tego i mieć spokój i mniej do popsucia w nim :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bez porownania, TD jezdzi zdecydowanie lepiej, poczatek obrotow ma podobny,ale powyzej 2500obrotow to zupelnie inne silniki. TD 90KM wymiata w porownaniu z 1.8D i 1.8TD 70KM. Spalanie minimalnie wieksze tego TD,ale i tak warto
mateusz_175 pisze:Do silnika TDi trzeba skrzynie, pewnie jakaś instalacja, czy półosie i wydech oraz poduszki silnika/skrzyni też ?
Co do czesci,to dobrze wymieniles, w zaleznosci od wersji jaka kupisz to instalacja moze nie byc potrzebna
Teoretycznie skrzyni i sprzegla nie bedziesz musial zmieniac,ale ile to co masz wyrobi to nie wiadomo (ale jakis pomysl na wstepna oszczednosc jest). Jak bedziesz zmianim skrzynie to potrzeba tez lewarek, i rame pomocnicza z dodatkowym mocowanie lapy skrzyni. Półosie zapewne tez inne.
mateusz_175 pisze:rozumiem że rozrusznik, alternator i pompa wspomagania nie podchodzą ze zwykłego D ?
podejrzie bez problemow do wersji 1.8TD, w przypadku endura moze byc juz roznie w zaleznosci od rocznika.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Dzięki WieSiu i MinisterQ za odp, trochę się sprawa rozjaśnia. Interesuje mnie tylko ten 90KM z IC i NIE Endura. Ogólnie to nie lubię ingerować w fabryke, ale troche denerwujące jak jadę gdzieś i ruszam ze świateł, obok tir czy bus a nie mogę go wyprzedzić żeby zjechać na prawy pas :P

Skoro podchodzi osprzęt z D do TDi to fajnie, kupił bym najwyżej bez tych części.
Był nawet pół roku temu na szrocie silnik TDi ten zwykły, gość gadał chyba że 98r. co mnie zdziwiło bo myślałem że one już nie szły w MK7 a widzę że też tam były :). Ogólnie to przydał by sie na szrocie jakiś rozbity TDi :) ale ciężko będzie ;/

MinisterQ, a nie wiesz czasem czy kolektor wydechowy z TDi sam wystarczy do reszty wydechu czy trzeba coś więcej wymieniać ?
Poduszki i tak są do wymiany więc przydał by się silnik z nimi, te już swoje wytłukły w budzie :)

Z tym spokojem to rzeczywiście w Escorcie różnie bywa, ale nie jest źle, jeśli ten silnik pali w zimie to ok, gorzej chyba ze sprawami blacharskimi czy elektryką :P

Jeszcze ciekawi mnie sprawa z tą skrzynią. Piszecie że może zostać. Ale ta z TDi chyba musi być mocniejsza niż ze zwykłego, półosie chyba też wydaje mi się.
Jeżeli ten silnik co bym ewentualnie kupił miał by sprzęgło w miare dobrym stanie to bym zostawił i po czasie wymienił, najpierw rozrząd by się zrobiło jeżeli silnik by się spisywał.

Jeszcze podjadę zapytam do tego gościa co miał ten silnik czy go ma w co wątpie raczej i popytam po szrotach, bo gdzieś z allegro strach kupować, jak sie trafi padaka i same wydatki przez to ;/
Jak będzie kasa to zacznę się rozglądać.
A czy nie wiecie czasem czy jakieś węże idą inaczej czy coś ? Bo widziałem kiedyś gdzieś altek z tyłu silnika na górze, u mnie jest on z przodu na dole, tak samo pompa wspomagania, więc pewnie inny wąż już :P

A ile według Was może kosztować przekładka silnika i tego wszystkiego u mechaniora ?

Czy jeżeli bym kupił tego TDi to można zalać tą płukankę do silnika Liqui Molly i potem jakiś półsyntetyk ? Czy to nie wskazane ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mateusz_175 pisze:Czy jeżeli bym kupił tego TDi to można zalać tą płukankę do silnika Liqui Molly i potem jakiś półsyntetyk ? Czy to nie wskazane ?
po co, pojezdzisz na tym silniku,zobaczysz czy pali olej i wlejesz polsyntetyk swieżutki.
mateusz_175 pisze:A ile według Was może kosztować przekładka silnika i tego wszystkiego u mechaniora ?
ja dalem 450zl,ale u mnie przekladka byla razy 2 z duza moja pomoca (stad pewnie taka cena). Mysle ze takiej kwoty minimalnie mozesz sie spodziewac.
mateusz_175 pisze:Jeszcze ciekawi mnie sprawa z tą skrzynią. Piszecie że może zostać. Ale ta z TDi chyba musi być mocniejsza niż ze zwykłego, półosie chyba też wydaje mi się.
iles tam wytrzyma,wiec tak jak pisalem, szkoda kasy na poczatek,chyba ze tanio dostaniesz ta lepsza skrzynie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mateusz_175, szukaj angola w całości to taniej wyjdzie za części a resztę jeszcze możesz sprzedać to zwrócą się może koszta przekładki. Co do wyprzedzania na skrzyżowaniu to nie spodziewaj się super hiper przyspieszenia. To dalej jest diesel :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kupiec, nie jest tak źle :) tira nie trzeba się przy tym silniku bać.raczej rzadko trzeba hamować przy wyprzedzaniu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MinisterQ pisze:Ej, no bez jaj. Ja też jeszcze chwilowo mam 1.8D, i nie posiadam takich problemów. Osobówki benzynowe, czy doładowane diesle - owszem, czasami ciężko jest odstawić, ale busy? tiry?
zebys sie kiedys nie zdziwil. Wiadomo ze w wiekszosci przypadkow nie ma problemu,ale sa przypadki ze po prostu tym silnikiem nie da sie wyprzedzic tira a bym bardziej busa ! Jest to slaby silnik i trzeba go ostro krecic,zeby cos wiekszego wyprzedzic
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

MinisterQ pisze:Jeżdżę dwoma samochodami z tym silnikiem trzy lata, najczęściej po dosyć ruchliwej trasie Katowice - Kraków, myślę że to wystarczająco dużo czasu by się - jak to określasz - zdziwić...
Panowie, już raz była niemal kłótnia w kwestii "tak jest we wszystkich bo w moich dwóch tak jest!" - jak u was się coś nie objawia to nie znaczy że w ogóle się nie objawia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr, przepraszam ale pociagne to bo nie moge czasem z takiego przemadrzalego gadania.

MinisterQ, 30KM nie robi dla Ciebie roznicy ? (jakby te silniki mialy 200KM to 30KM duzej roznicy rzeczywiscie by nie robilo) nie próbuj przekonywac tutaj kogokolwiek ze 60KM jest wystarczajace do tego aby wyprzedzic tira, zwlaszcza takiego co rozpedza sie do swojej prawidlowej predkosci. Nie jest i tyle na ten temat. Chyba ze ta Twoja wersja 90KM jest uszkodzona,skoro masz podobne odczucia. Da sie tym 60KM wyprzedzac,ale z duzym zapasem trzeba to robic lub mocno go katowac redukujac biegi,w przypadku tego TD nie ma takiego problemu. Skoro taki ten 60KM jest cudowny to po co chcesz komplikowac zmieniajac na 90KM.

I od tego posta nie bede sie wypowiadal juz na temat tego ktory silnik jest lepszy a ktory gorszy. Obydwa sa bardzo dobre, tylko jeden zwawy a drugi slaby,ale wystarczajacy dla ludzi o spokojnym usposobieniu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

kupiec pisze:mateusz_175, szukaj angola w całości to taniej wyjdzie za części a resztę jeszcze możesz sprzedać to zwrócą się może koszta przekładki. Co do wyprzedzania na skrzyżowaniu to nie spodziewaj się super hiper przyspieszenia. To dalej jest diesel :)
Pewnie będzie ciężko angola dostać ;/. No dalej to diesel co mnie satysfakcjonuje :P. Ale zawsze będzie lepiej przyśpieszać z tymi 90KM a nie z 60 ( z czego pewnie już troche ubyło :P )
WieSiu pisze:
po co, pojezdzisz na tym silniku,zobaczysz czy pali olej i wlejesz polsyntetyk swieżutki.


ja dalem 450zl,ale u mnie przekladka byla razy 2 z duza moja pomoca (stad pewnie taka cena). Mysle ze takiej kwoty minimalnie mozesz sie spodziewac.
Można i tak z tym olejem ewentualnie zrobić :)
Takiej mniej więcej sie kwoty spodziewałem z tą przekładką, dobrze by było zmieścić się w 500zł :)
MinisterQ pisze:
Ej, no bez jaj. Ja też jeszcze chwilowo mam 1.8D, i nie posiadam takich problemów. Osobówki benzynowe, czy doładowane diesle - owszem, czasami ciężko jest odstawić, ale busy? tiry? :)
Może Twoje silniki MinisterQ są w lepszej kondycji :P. Ja nie raz jak jechałem na Rzeszów i w jednym mieście na końcu jest sygnalizacja, akurat czerwone, ja pierwszy na lewym, obok bus czy ciężarówka, rozpędzam się, na każdym biegu max obr a ledwo mijam go, z tyłu czarno :P. Co innego jak sie rozbujam to wyprzedzam wszystkich :P

A busy nie raz mnie zaskoczyły jak one latają, jeśli nie jest dużo załadowany to nie mam szans, na normalnej drodze pod górke mnie gościu kiedyś śmignął a nie jechałem 50km/h
MinisterQ

Z tego co rozmawiałem z człowiekiem który ma mi turbić mojego 1.8D, to na seryjnym wydechu z 1.8D TD będzie się trochę dusić. Najlepiej więc było by przełożyć wydech, zwłaszcza że koszta stosunkowo niewielkie, a i stary pewnie już swoje przejechane ma, i podrdzewiały tu i ówdzie...
No właśnie, gdzieś czytałem na forum że lepiej zmienić wydech. Ten co mam nie jest zły, nawet org. katy są :), więc pasowało by ten wydech zmienić jednak.
MinisterQ pisze:
O ile co do skrzyni, to owszem - tu przyda się zawsze coś trwalszego od tego co 1.8D ma seryjnie osadzone, niemniej jeśli Twoja jazda nie przypomina wyczynów rajdowych (dieslem :D ), to nie widzę powodu dla którego mogła by się nagle rozsypać.
Pamiętaj że turbo dmucha od ok. 2000-2500 obr/min, do tego momentu masz mniej więcej jak na zwykłym dieslu.
:) no wiem o tym :). Raczej jeżdżę spokojnie, bez szaleństw bo i tak nie ma czym :P
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

MinisterQ pisze:silnik którym jeżdżę na co dzień od kilku lat jest tragicznym mułem który nie daje sobie rady z wyprzedzeniem jakiegoś tira, które to rzadko kiedy rozpędzają się do większej prędkości niż 100km/h,
mowa była oz biórce z pod świateł i uwierz mi że jak nie będzie mocno załadowany to objedzie i oba te klekoty i 1.6 16V też
MinisterQ pisze:ir musi rozpędzić 10 razy większy ciężar, i kierowca w trakcie ruszania z miejsca musi częściej zmieniać krótsze biegi.
na pusto ruszają sobie z 3 i nie zawsze wszystkie kolejne biegi wrzucają
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

no dopiero jak 3 zapiołem to takiemu odjechałem bo.... kaganiec mu się załączył :P
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jeszcze jeden post o wyprzedzaniu busów i dostaniecie po ostrzeżeniu :evil:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Jeszcze jedno pytanko. Z tego co widziałem to TDi ma tą mate wygłuszającą maski z takim wlotem pod intercooler. To ma coś do rzeczy ? Bo chyba by pasowało to zmienić też, jeśli to zrobili to chyba ma to po coś być :P.

MinisterQ Miałem na myśli busy typu jakieś Iveco Turbodaily, VW LT, Merce Sprintery i inne podobne :P

Nie wiem czemu tak mi ten dymi, wtryski suchutkie są, jedynie z pompy cieknie aaa
. Czasem na ciepłym troszke na niebiesko puści dymka jak mu depne a nagrzany oczywiście, później już jest normalnie i na czarno, jak ostro dam to z tyłu naprawde prawie nic nie widać :mrgreen: :razz:

Dobra koniec spamu bo nas Cidzej nagrodzi :P
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Z tego co widziałem to TDi ma tą mate wygłuszającą maski z takim wlotem pod intercooler. To ma coś do rzeczy ? Bo chyba by pasowało to zmienić też, jeśli to zrobili to chyba ma to po coś być :P .
MinisterQ pisze:Co do maty - jeśli IC ma schłodzić powietrze dla turbiny, to musi mieć czym
dokładnie, wlot powietrza jest tak z konstruowany że ta mata ma kanały doprowadzające powietrze do IC
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ