Krzyżak skrzyni biegów zatarty
Moderator: Moderatorzy
Krzyżak skrzyni biegów zatarty
Witam. No dzis po robocie wracam do domu i dup mam tylko drugi bieg, skrzynia lata wiadoma rzecz ale jakoś zajechałem na 2 biegu te 6km.
Już byłem w warsztacie i urwał się ten drążek bo zatarł się krzyżak..
Problem w tym że nie ma zbytnio części na alledrogo, nie wiem da radę kupić to w jakimś sklepie na śląsku?
w intercarsie też tego nie maja
Już byłem w warsztacie i urwał się ten drążek bo zatarł się krzyżak..
Problem w tym że nie ma zbytnio części na alledrogo, nie wiem da radę kupić to w jakimś sklepie na śląsku?
w intercarsie też tego nie maja
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mazi292, nie do końca wiem o jaki krzyżak ci chodzi ale całe skrzynie na pewno znajdziesz i może sie okazać że cię to taniej wyniesie niż sprowadzanie i wymiana tej części w skrzyni
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
No właśnie tak też mi się wydawało że to za dużo ale jak to koleś stwierdził roboczogodzina 140zł
Wymiana rozrządu u nich to 400zł........
Wszędzie po 200zł wymieniają a tu dwa razy drożej... No nic dzięki ci za info a ten krzyżak to jest to co wchodzi ta blacha okrągła i to się śrubą z nakrętką przykręca ten drążek?
Wymiana rozrządu u nich to 400zł........
Wszędzie po 200zł wymieniają a tu dwa razy drożej... No nic dzięki ci za info a ten krzyżak to jest to co wchodzi ta blacha okrągła i to się śrubą z nakrętką przykręca ten drążek?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
tak z jednaj strony dochodzi do tego wałka co wylazi ze skrzyni a z drugiej do tej puszki co jest pod spodem woza (pod wajchą zmiany biegów
Ale można wybić sam krzyżak i tylko jego wymienić
Roboty może na 10 minut - ale pod wozem wtedy potrzebne 2 osoby - co by jedna potrzymała drążek i przytrzymała przy nim młotek a druga drugi - mniejszy młotek i wybijak w garść
Ośki krzyżaka powinny wyleść bez trudu
Raptem do wybicia jedna ośka a od skrzyni odkręcasz jedną śrubę zaciskającą krzyżak na wałku
Ale można wybić sam krzyżak i tylko jego wymienić
Roboty może na 10 minut - ale pod wozem wtedy potrzebne 2 osoby - co by jedna potrzymała drążek i przytrzymała przy nim młotek a druga drugi - mniejszy młotek i wybijak w garść
Ośki krzyżaka powinny wyleść bez trudu
Raptem do wybicia jedna ośka a od skrzyni odkręcasz jedną śrubę zaciskającą krzyżak na wałku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Czyli tej wajchy nie muszę wymieniać? Bo z tego wnioskuje że tam się to pod wajchą też mocuje. OK.
Dzięki za info, zadzwonię do Karola to może coś załatwi...
A jeszcze jedno. Przyczyna tego że to się urwało, zatarło jakaś jest? Może mieć to coś wspólnego że odkąd go kupiłem to miałem problem ze wstecznym biegiem? Trzeba było go mocno wbić, bo jak nie to czasem była wiertarka, czasem wchodził dobrze.
Dzięki za info, zadzwonię do Karola to może coś załatwi...
A jeszcze jedno. Przyczyna tego że to się urwało, zatarło jakaś jest? Może mieć to coś wspólnego że odkąd go kupiłem to miałem problem ze wstecznym biegiem? Trzeba było go mocno wbić, bo jak nie to czasem była wiertarka, czasem wchodził dobrze.
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mazi292, jak wsteczny nie chce wchodzic to naciskaj w jego strone jakbys chcial go wbic (ale delikatnie bo po co na sile) i w miedzyczasie popuszczaj delikatnie sprzeglo a zobaczysz ze od razu wskoczy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mazi292, żółta strzałka wskazuje śrubę , którą wykręcasz
W niebieskim kółku masz tą część krzyżaka , którą musisz rozebrać
Przykładasz młotek , tak jak narysowałem a drugim młotkiem + wybijakiem walisz tak jak dałem czerwoną strzałkę
To samo robisz z tą wajchą , którą dostaniesz od Karolka .
Następnie wmontowujesz ją do drążka - tego co idzie od wajchy zmiany biegów .
Potem wciskasz wystający drążek od skrzyni biegów do środka skrzyni , naprowadzasz krzyżak na ten drążek , wyciągasz ręką drążek ze skrzyni - tak , żeby skrzynia była na " luzie " - przytrzymujesz ręką ten drążek , żeby się już nie przestawiał , druga osoba siada za kółkiem i ustawia wajchę zmiany biegów ( delikatnie - bez nerwacji ) na sam środek czyli tam gdzie powinien być " luz "
Zaciskasz śrubą krzyżak i sprawdzasz , czy wejda wszystkie biegi
Sprawdzanie - przód/tył - najlepiej 3 i 4 bieg
W lewo - 1 i 2 bieg - w prawo 5 i wsteczny bieg.
PAMIĘTAJ
Wajcha idzie w lewo - drążek przy skrzyni idzie w prawo , wajcha w prawo - drążek w lewo / wajcha do przodu - drążek do tyłu / wajcha do tyłu - drążek do przodu
Zawsze drążek idzie odwrotnie niż wajcha.
Jeśli w którąś stronę będzie nie teges - to popuszczasz tą śrubę zaciskową przy krzyżaku i przestawiasz - ale o " włos" - nie więcej.
Prościzna- zrobisz sam na rowie
W niebieskim kółku masz tą część krzyżaka , którą musisz rozebrać
Przykładasz młotek , tak jak narysowałem a drugim młotkiem + wybijakiem walisz tak jak dałem czerwoną strzałkę
To samo robisz z tą wajchą , którą dostaniesz od Karolka .
Następnie wmontowujesz ją do drążka - tego co idzie od wajchy zmiany biegów .
Potem wciskasz wystający drążek od skrzyni biegów do środka skrzyni , naprowadzasz krzyżak na ten drążek , wyciągasz ręką drążek ze skrzyni - tak , żeby skrzynia była na " luzie " - przytrzymujesz ręką ten drążek , żeby się już nie przestawiał , druga osoba siada za kółkiem i ustawia wajchę zmiany biegów ( delikatnie - bez nerwacji ) na sam środek czyli tam gdzie powinien być " luz "
Zaciskasz śrubą krzyżak i sprawdzasz , czy wejda wszystkie biegi
Sprawdzanie - przód/tył - najlepiej 3 i 4 bieg
W lewo - 1 i 2 bieg - w prawo 5 i wsteczny bieg.
PAMIĘTAJ
Wajcha idzie w lewo - drążek przy skrzyni idzie w prawo , wajcha w prawo - drążek w lewo / wajcha do przodu - drążek do tyłu / wajcha do tyłu - drążek do przodu
Zawsze drążek idzie odwrotnie niż wajcha.
Jeśli w którąś stronę będzie nie teges - to popuszczasz tą śrubę zaciskową przy krzyżaku i przestawiasz - ale o " włos" - nie więcej.
Prościzna- zrobisz sam na rowie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
No już się pytałem tam koło karola na złomie
W poniedziałek jadę odebrać to coś bo ma go przewrócić na bok żeby wykręcić.
[ Dodano: Wto 08 Mar, 2011 ]
Sory za post pod postem.
No więc zostało to zrobione i esior śmiga, tylko kurde troche lata ta skrzynia w dół i w góre ma takie luzy, da się to jakoś zniwelować?
W poniedziałek jadę odebrać to coś bo ma go przewrócić na bok żeby wykręcić.
[ Dodano: Wto 08 Mar, 2011 ]
Sory za post pod postem.
No więc zostało to zrobione i esior śmiga, tylko kurde troche lata ta skrzynia w dół i w góre ma takie luzy, da się to jakoś zniwelować?