ogrzewanie i jego mała skuteczność
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ogrzewanie i jego mała skuteczność
pytanie teoretyczne, ale spotykam sie z tym w kolejnym aucie z rzedu. silnik sie normalnie nagrzewa i trzyma elegancko temperature jednak ogrzewanie jest takie sobie, konkretnie to najlepiej grzeje na najnizszym biegu wentylatora a na max obrotach wentylatora juz praktycznie ledwo letnie powietrze leci i do tego nieco obniza sie temperatura silnika. czy winnym takiego stanu rzeczy jest termostat ?? nagrzewnica ?? czy co innego ? w jednym aucie wymienilem termostat (juz chyba z 2 czy 3 z rzedu) i w zasadzie niewiele sie poprawilo i i tak goraco to jest dopiero albo jak w korek wjade (i temp silnika rosnie do takiej, ze zaczyna sie zalaczac wentylator chlodnicy) lub nie przekraczam I biegu na pokretle regulacji wentylatora nawiewu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Łukasz, termostat może być winny ale to byś też widział że silnik niedogrzany albo przegrzany.... inna sprawa że termostaty są w kilku wariantach temperaturowych i może sie okazać że w naszych warunkach klimatycznych te oryginalne termostaty pozwalaja na odpowiednia temperaturę silnika ale juz przy ujemnych temperaturach zewnętrznych temperatura otwarcia jest zbyt niska aby utrzymywane ciepło w układzie pozwalało tez na wydajne ogrzanie wnętrza. Zwykle przysłonięcie chłodnicy wtedy wystarcza. Jeszcze inna mozliwość to spadek wydajności nagrzewnicy - zakamienienie. Kolejna potencjalna przyczyna jest trywialna i nie podejrzewam żebys tego nie sprawdzał - za niski poziom płynu chłodzącego. Dodatkowo przy silnikach z LPG dochodzi nadprogramowy czynnik chłodzący czyli rozprężający się w parowniku gaz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kwestia poziomu plynu nie wchodzi w rachube, LPG jest tylko w niektorych z tych aut, kwiestia "za słabego" termostatu nei wchodzi w gre, bo jezeli w tych samych warunkach auto kilka tygodni wczesniej grzalo jak dobry koksownik a teraz ledwo daje rade to raczej nie jest to blad projektantow
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
teraz dzwoniłem do kolegi bo miał taki problem w golfie
powiedział że ogrzewanie działało słabo i tylko na 1 biegu, oddał auto do mechanika i ten przeczyścił nagrzewnice i pomogło ale stwierdził że jest do wymiany
więc to wina nagrzewnic?
powiedział że ogrzewanie działało słabo i tylko na 1 biegu, oddał auto do mechanika i ten przeczyścił nagrzewnice i pomogło ale stwierdził że jest do wymiany
więc to wina nagrzewnic?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to musze sie umowic z wieslawem na promocyjna wymiane nagrzewnicy w moim autku
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak mozesz to przybliz procedure tego plukania octem, bo ja raczej myslalem o plukaniu tymi gotowymi plynami
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
cidzej, jamszoł już dawno to gdzieś u nas opisywał "nygus, nie chce się szukać?" by ci tu napisał
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=4909
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=4909
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jamszoł dużo pisze, jak wpisuje w szukajke "jamszoł" to mi pół forum wyskakuje
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
to wpisz w użytkownikach jamszoł a w słowach ocet
co tu dużo opisywać- lejesz wodę z octem grzejesz silnik, spuszczasz, zalewasz jeszcze raz i tak dopóki nie będzie czysta woda wylatywac przy spuszczaniu- potem zalewasz płynem i gotowe
[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
Po wszystkim można sprawdzić jeszcze krzepliwość płynu (glikometrem) tak dla pewności, bo nie wiadomo czy mrozy wrócą.
Trzeba pamiętać żeby nie lać zimnych płynów na rozgrzany silnik!! bo szlag go trafi i trzeba będzie nowy kupić. Wszystko z głową a będzie dobrze!!
[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
aha i jeszcze coś mi się przypomniało- ocet wydaje się lepszy od tych wszystkich super hiper odkamieniaczy wkońcu nie na darmo choćby producenci czajników zalecają ocet
co tu dużo opisywać- lejesz wodę z octem grzejesz silnik, spuszczasz, zalewasz jeszcze raz i tak dopóki nie będzie czysta woda wylatywac przy spuszczaniu- potem zalewasz płynem i gotowe
[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
forum-omegi pisze:Spuszczasz 2l płynu żeby zrobić miejsce na ocet. Wlewasz 2l octu rozgrzewasz silnik na maxa, można z tym pojeździć żeby dobrze się wymieszało i rozpuściło w środku. Zlewasz to wszystko i zalewasz czystą wodą destylowaną w celu przepłukania z pozostałości octu i szlamu. Czasami potrzeba takie płukanie powtarzać kilka razy aż przestaną brudy wypływać. Po ostatnim płukaniu wodą zalewasz układ płynem takim bardziej stężonym, bo wody całkiem z układu nie wylejesz i trochę jej tam zostaje
[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
Po wszystkim można sprawdzić jeszcze krzepliwość płynu (glikometrem) tak dla pewności, bo nie wiadomo czy mrozy wrócą.
Trzeba pamiętać żeby nie lać zimnych płynów na rozgrzany silnik!! bo szlag go trafi i trzeba będzie nowy kupić. Wszystko z głową a będzie dobrze!!
[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
aha i jeszcze coś mi się przypomniało- ocet wydaje się lepszy od tych wszystkich super hiper odkamieniaczy wkońcu nie na darmo choćby producenci czajników zalecają ocet
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- WieSiu
- Posty: 23266
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
cidzej, jak to w escorcie,to olej zabawy z tym octem,bo szkoda czasu,a przez to i kasy lepiej kup nowa nagrzewnice i wymiana a jako ze to cabrio to wygodnie bedzie zwalic deske,bo bedzie duzo miejsca nad glowa No chyba ze te ok 200 z wymiana (u mnie,bo gdzie indziej to pewni troche wiecej) Cie przytlacza finansowo,to moze warto probowac octem. Jesli chodzi o Escorty,to jak jest wszystko drozne,to potrafi bardzo mocno grzac niezaleznie od tego czy stoisz w korku czy jedziesz w trasie przy -15 stopniach C. A to ze Ci spada temperatura silnika jak dajesz mocniejszy nadmuch,to zapewne tak ma byc i pewnie tak samo bedzie przy sprawnej nagrzewnicy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to dotyczy nie tylko escorta, ale nawet w glupim escorcie - jak do was jechalismy na spotkanie to nei dalo sie wysiedziec w aucie przy galce ustawionej na 50% te,p, ale juz ostatnio jezdzilem i niestety gała na maxa i tylko na I biegu lecialo cieple. za to dzisiaj znowu dawalo jak z koksownika .... ech ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- WieSiu
- Posty: 23266
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
najwyraźniej ma humory,i tego już nie rozumiem nie ma jak coś się zupełnie zepsuje,wtedy łatwo naprawiać
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a może to własnie początki zawiechy termostatu? Raz się przytnie na otwartym raz nie...cidzej pisze:jak do was jechalismy na spotkanie to nei dalo sie wysiedziec w aucie przy galce ustawionej na 50% te,p, ale juz ostatnio jezdzilem i niestety gała na maxa i tylko na I biegu lecialo cieple. za to dzisiaj znowu dawalo jak z koksownika .... ech ...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"