ogrzewanie i jego mała skuteczność

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

ogrzewanie i jego mała skuteczność

Post autor: cidzej »

pytanie teoretyczne, ale spotykam sie z tym w kolejnym aucie z rzedu. silnik sie normalnie nagrzewa i trzyma elegancko temperature jednak ogrzewanie jest takie sobie, konkretnie to najlepiej grzeje na najnizszym biegu wentylatora a na max obrotach wentylatora juz praktycznie ledwo letnie powietrze leci i do tego nieco obniza sie temperatura silnika. czy winnym takiego stanu rzeczy jest termostat ?? nagrzewnica ?? czy co innego ? w jednym aucie wymienilem termostat (juz chyba z 2 czy 3 z rzedu) i w zasadzie niewiele sie poprawilo i i tak goraco to jest dopiero albo jak w korek wjade (i temp silnika rosnie do takiej, ze zaczyna sie zalaczac wentylator chlodnicy) lub nie przekraczam I biegu na pokretle regulacji wentylatora nawiewu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Łukasz, termostat może być winny ale to byś też widział że silnik niedogrzany albo przegrzany.... inna sprawa że termostaty są w kilku wariantach temperaturowych i może sie okazać że w naszych warunkach klimatycznych te oryginalne termostaty pozwalaja na odpowiednia temperaturę silnika ale juz przy ujemnych temperaturach zewnętrznych temperatura otwarcia jest zbyt niska aby utrzymywane ciepło w układzie pozwalało tez na wydajne ogrzanie wnętrza. Zwykle przysłonięcie chłodnicy wtedy wystarcza. Jeszcze inna mozliwość to spadek wydajności nagrzewnicy - zakamienienie. Kolejna potencjalna przyczyna jest trywialna i nie podejrzewam żebys tego nie sprawdzał - za niski poziom płynu chłodzącego. Dodatkowo przy silnikach z LPG dochodzi nadprogramowy czynnik chłodzący czyli rozprężający się w parowniku gaz. ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kwestia poziomu plynu nie wchodzi w rachube, LPG jest tylko w niektorych z tych aut, kwiestia "za słabego" termostatu nei wchodzi w gre, bo jezeli w tych samych warunkach auto kilka tygodni wczesniej grzalo jak dobry koksownik a teraz ledwo daje rade to raczej nie jest to blad projektantow
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

teraz dzwoniłem do kolegi bo miał taki problem w golfie
powiedział że ogrzewanie działało słabo i tylko na 1 biegu, oddał auto do mechanika i ten przeczyścił nagrzewnice i pomogło ale stwierdził że jest do wymiany
więc to wina nagrzewnic?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to musze sie umowic z wieslawem na promocyjna wymiane nagrzewnicy w moim autku
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

cidzej, zrób płukanie octem- powinno wystarczyć
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak mozesz to przybliz procedure tego plukania octem, bo ja raczej myslalem o plukaniu tymi gotowymi plynami
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, jamszoł już dawno to gdzieś u nas opisywał ;) "nygus, nie chce się szukać?" by ci tu napisał ;)


http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=4909
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł dużo pisze, jak wpisuje w szukajke "jamszoł" to mi pół forum wyskakuje :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

to wpisz w użytkownikach jamszoł a w słowach ocet :P


co tu dużo opisywać- lejesz wodę z octem grzejesz silnik, spuszczasz, zalewasz jeszcze raz i tak dopóki nie będzie czysta woda wylatywac przy spuszczaniu- potem zalewasz płynem i gotowe

[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
forum-omegi pisze:Spuszczasz 2l płynu żeby zrobić miejsce na ocet. Wlewasz 2l octu rozgrzewasz silnik na maxa, można z tym pojeździć żeby dobrze się wymieszało i rozpuściło w środku. Zlewasz to wszystko i zalewasz czystą wodą destylowaną w celu przepłukania z pozostałości octu i szlamu. Czasami potrzeba takie płukanie powtarzać kilka razy aż przestaną brudy wypływać. Po ostatnim płukaniu wodą zalewasz układ płynem takim bardziej stężonym, bo wody całkiem z układu nie wylejesz i trochę jej tam zostaje


[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
Po wszystkim można sprawdzić jeszcze krzepliwość płynu (glikometrem) tak dla pewności, bo nie wiadomo czy mrozy wrócą.
Trzeba pamiętać żeby nie lać zimnych płynów na rozgrzany silnik!! bo szlag go trafi i trzeba będzie nowy kupić. Wszystko z głową a będzie dobrze!!

[ Dodano: Wto 01 Mar, 2011 ]
aha i jeszcze coś mi się przypomniało- ocet wydaje się lepszy od tych wszystkich super hiper odkamieniaczy wkońcu nie na darmo choćby producenci czajników zalecają ocet
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23266
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej, jak to w escorcie,to olej zabawy z tym octem,bo szkoda czasu,a przez to i kasy :D lepiej kup nowa nagrzewnice i wymiana :) a jako ze to cabrio to wygodnie bedzie zwalic deske,bo bedzie duzo miejsca nad glowa :P No chyba ze te ok 200 z wymiana (u mnie,bo gdzie indziej to pewni troche wiecej) Cie przytlacza finansowo,to moze warto probowac octem. Jesli chodzi o Escorty,to jak jest wszystko drozne,to potrafi bardzo mocno grzac niezaleznie od tego czy stoisz w korku czy jedziesz w trasie przy -15 stopniach C. A to ze Ci spada temperatura silnika jak dajesz mocniejszy nadmuch,to zapewne tak ma byc i pewnie tak samo bedzie przy sprawnej nagrzewnicy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to dotyczy nie tylko escorta, ale nawet w glupim escorcie - jak do was jechalismy na spotkanie to nei dalo sie wysiedziec w aucie przy galce ustawionej na 50% te,p, ale juz ostatnio jezdzilem i niestety gała na maxa i tylko na I biegu lecialo cieple. za to dzisiaj znowu dawalo jak z koksownika .... ech ... :-|
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23266
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

najwyraźniej ma humory,i tego już nie rozumiem :) nie ma jak coś się zupełnie zepsuje,wtedy łatwo naprawiać
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:jak do was jechalismy na spotkanie to nei dalo sie wysiedziec w aucie przy galce ustawionej na 50% te,p, ale juz ostatnio jezdzilem i niestety gała na maxa i tylko na I biegu lecialo cieple. za to dzisiaj znowu dawalo jak z koksownika .... ech ... :-|
a może to własnie początki zawiechy termostatu? Raz się przytnie na otwartym raz nie...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

albo kończy się wąż zasilający nagrzewnicę - wewnątrz i jakiś odrywający sie kawałek zatyka go w środku - zmniejszając przepływ
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ