[MK VI] - Słaby silnik - brakuje mu mocy

Moderator: Moderatorzy

dj_draco

[MK VI] - Słaby silnik - brakuje mu mocy

Post autor: dj_draco »

Witam wszystkich forumowiczów.

Od jakiegoś czasu mam problemy z samochodem ford escort 1.6 16v z 94r.
Mój escort jest jakiś słaby, do czwartego biegu jest wszystko oki, natomiast na piątce robi się słaby (brak mocy), bardzo wolno nabiera prędkości.
W trakcie jazdy max co mogę osiągnąć to około 3 tyś obrotów i prędkość max 110km/h, wcześniej bez problemu osiągał 160km/h.

Co może być tego przyczyną?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=9882 moze ten temat Ci pomoze...

zalozyles temat nie sprawdzajac czy istnieje podobny a jest prawie taki sam i to swiezy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
dj_draco

Post autor: dj_draco »

Czytałem ten temat ale nic nie wnosi w moja sprawę :/


W autku było już sprawdzane:
- filtr powietrza
- świece zapłonowe
- Przewody zapłonowe

Dziś to już ledwo 100km/h osiągną, co może być nie tak z moim autkiem. POMOCY
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dj_draco pisze:- filtr powietrza
- świece zapłonowe
- Przewody zapłonowe
czyli nic nie sprawdzone,bo siece i przewody nie maja wplywu na przyspieczenie a na rowna prace silnika. Filtr powietrza ma juz jakies znacznie przy przyspieczaniu,ale raczej nie wystepowalyby problemy tylko na 5 biegu, a na kazdym.

Zaczac musisz od porzadnej diagnozy elektronicznej. Przeplywomierz, sonda lambda, kabelki i cisnienie paliwa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
dj_draco

Post autor: dj_draco »

WieSiu pisze:Zaczac musisz od porzadnej diagnozy elektronicznej. Przeplywomierz, sonda lambda, kabelki i cisnienie paliwa.
Kabelki raczej bym wykluczył sprawdzałem i oczyściłem wszystkie styki.
A co do przepływomierza i sondy lambda to nie bardzo wiem jak sprawdzić czy poprawnie działają. Później sprawdzę jeszcze ciśnienie paliwa
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dj_draco pisze:Kabelki raczej bym wykluczył sprawdzałem i oczyściłem wszystkie styki.
co masz na mysli piszac "sprawdzalem". Jesli tylko czyszczenie stykow to malo,bo moga byc same kable uszkodzone (pod izolacja lub peszlami),ale tym to sie zajmij na koniec.

O sondzie musisz poszukac sobie na forum,bylo tego MNÓSTWO. Co do przeplywomierza,to zacznij od przeczyszczenia drucikow http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=9034&start=0 (chwilowo zdjecia nie dzialaja :( takze albo poczekasz z tydzien,albo proboj po prostu oczywiscic te druciki co sa widoczne po wyciagnieciu przeplywomierza), jak to nie pomoze,to zobaczy czy w ogole jakis sygnal daje, na jednym z kabelkow powinno byc napiecie wzrastajace wraz ze wzrostem przeplywajacego powietrza.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

WieSiu pisze: Co do przeplywomierza,to zacznij od przeczyszczenia drucikow http://fordescort.pl/foru...?t=9034&start=0 (chwilowo zdjecia nie dzialaja takze albo poczekasz z tydzien,albo proboj po prostu oczywiscic te druciki co sa widoczne po wyciagnieciu przeplywomierza),
amator :P

przecież mamy wszystko autorstwa WieSia z fotkami tutaj: http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... &Itemid=62
dj_draco

Post autor: dj_draco »

Przepływomierz powietrza przeczyściłem go według instrukcji ale nic to nie dało :sad: sprawdził go też miernikiem, napięcie się zmienia, jakieś sygnały daje przepływomierz, czyli działa. Natomiast sondę to dziś sprawdzę czy działa prawidłowo, ciśnienie paliwa sprawdziłem i jest prawidłowo.

Co jeszcze może być tego przyczyną że on taki słaby, dziś w trakcie jazdy max co mogłem osiągnąć to prędkość max 100km/h, obroty to ok 2500 - 3000.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dj_draco, sprawdz ta sonde najpierw, a potem bedziemy myslec :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
dj_draco

Post autor: dj_draco »

Wczoraj sprawdziłem tą sondę - jest uszkodzona. W przyszłym tygodniu wymienię na nową to zobaczymy czy mu się polepszy :grin:

[ Dodano: Pią 11 Mar, 2011 ]
Wymieniłem tą sondę trochę się poprawiły osiągi ale to jeszcze nie to co powinno być.
Dziś zauważyłem że ostatni tłumik jest jakoś dziwie napompowany "wybrzuszony jak balon" aa i na górnej jego powierzchni jest duże pęknięcie. Wymienię tłumik to zobaczę czy sos się poprawi :smile:

[ Dodano: Nie 13 Mar, 2011 ]
Witam

Wczoraj wymieniłem tłumik na nowy - osiągi wróciły do normy. Okazało się że winni za cały ten brak mocy były przytkany tłumik i uszkodzona sonda. Dziękuję "WieSiu" za pomoc
ODPOWIEDZ