WieSiu pisze:Tigerbart, no i od tego czasu auto stoi i nie jeździ i kosztowało to na pewno więcej pieniędzy niż jakbyś włożył diesla z focusa.
Wiesiu, ja nie mówię, że diesel jest zły, bo sam go chciałem. Koszt byłby ten sam, bo wszystko trzeba również przerobic. Do tego i tak musiałby byc komp stand alone lub obejście hydrauliki, inna wiązka, wtyczki, łapy, osprzęt, kolektory, itp. Tak samo auto by stało dziś jak obecny projekt.
Moje auto jest gotowe, stoi tylko dlatego że gość co miał wystroić silnik wgrał mi jakąś dziwną mapę, która nie ma żadnych ustawień dla biegu jałowego - dlatego auto nie odpala. Oczywiście zwalił wszystko na wiązkę, że jest spieprzona i oddał auto.
Nie wiem po co mówimy o moim aucie że nie jeżdzi, bo to nie na temat.
Reasumując:
- koszt swapa TDDI, TDCI czy Blacktopa będzie bardzo podobny.
- skala problemów przy montażu i zestrojeniu - te same.
- efekt przy dieselu - do 25 koni więcej i jakieś 50 NM, plus ewentualny chip, ekonomiczna jazda.
- efekt przy benzynie - od 40 koni więcej w górę itd, droższa jazda
- zarejestrować z takim nowym dieselem można tylko jako składak (brak homologacji)
- zarejestrować 2.0 mniejszy kłopot, bo wygląda tak samo jak homologowany 1.8
- utrzymanie obu aut - wychodzi na to samo
Dlatego wybrałem benzynę, mimo, że nie mam nic do diesela, sam miałem dwa przecież zanim trafiły mi się benzyniaki.