wlozenie do escorta silnika 1.8 TDci

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tomi pisze:Tylko tyle zabawy i kasy zeby miec klekota .... ehhh co to za czasy ida
jakbym chcial miec klekota to byl sobie kupil gotowego, bez kombinacji. ja nie mam zamiaru wkladac takiego silnika bo nie potrzebuje narazie. Chodzi mi o inspiracje kogos kto lubi escorty,bo stanowi to wg mnie dobra alternatywe do tego co robil tigerbart i bedzie na pewno tansza, a przy okazji mniej auto bedzie palic i mozliwe ze mniej problemow z uruchomieniem swapowanego silnika.

A co do cytowanego zdania,to po to zeby miec wyjatkowego klekota z niezajechanym i w miare przyjemnym silnikiem :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomi
Posty: 273
Rejestracja: 23 lis 2010, 23:44
Lokalizacja: złotów

Post autor: tomi »

Jakas fajna turbo benzyne wsadzic. to tak .

A niby czemu ma byc z tdci mniej problemow z odpaleniem niz np jakims innym silnikiem??


A co do kosztow to sie akurat nie zgadzam , bo 1.8 tdci kosztuje conajmniej 2 kola bez osprzetu , teraz kupno sprzegiel kola dwumasowego turbo osprzetu....

To koszt juz tez taki maly nie wyjdzie.

To za cene samego golego tdci mozna kupic 2.0 black topa z calym osprzetem.
Wogole juz nie wspominajac jaki potencjal ma ten silnik.... 300 koni 400 niuta bez jakis miliardowych nakladow. kucizna kosztuje 700 dolarow wiec ceny smiech....


A juz wsadzanie tddi to juz zupelne nieporozumienie dla mnie by bylo.
Ford Scorpio 94' 2.0 16v - sam
Ford Scorpio 95' 2.0 16v - frodo
Ford Ka 2001 1.3 60 KM - psyduck
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

WieSiu pisze:stanowi to wg mnie dobra alternatywe do tego co robil tigerbart i bedzie na pewno tansza, a przy okazji mniej auto bedzie palic i mozliwe ze mniej problemow z uruchomieniem swapowanego silnika.
tańsza napewno nie, mniejsze spalanie napewno tak. Problemy przy swapie - te same.
tomi pisze:Jakas fajna turbo benzyne wsadzic. to tak .

A niby czemu ma byc z tdci mniej problemow z odpaleniem niz np jakims innym silnikiem??


A co do kosztow to sie akurat nie zgadzam , bo 1.8 tdci kosztuje conajmniej 2 kola bez osprzetu , teraz kupno sprzegiel kola dwumasowego turbo osprzetu....

To koszt juz tez taki maly nie wyjdzie.

To za cene samego golego tdci mozna kupic 2.0 black topa z calym osprzetem.
Wogole juz nie wspominajac jaki potencjal ma ten silnik.... 300 koni 400 niuta bez jakis miliardowych nakladow. kucizna kosztuje 700 dolarow wiec ceny smiech....


A juz wsadzanie tddi to juz zupelne nieporozumienie dla mnie by bylo.
zgadzam się, swego czasu zanim kupiłem mondeo 2.0 orientowałem się ile by mnie wyniosło zakupienie wszystkich gratów aby zamontować TDDI i 2 lata temu wyszło mi 7tys za same graty (ze wszystkim). Dlatego też zdecydowałem się na 2.0 blacka, silnik, który można tuningować na wiele sposobów.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart, no i od tego czasu auto stoi i nie jeździ i kosztowało to na pewno więcej pieniędzy niż jakbyś włożył diesla z focusa.

Poza tym nie każdy lubi benzyny i dlatego może to być dobra alternatywą dla antybenzynowcow.

Poza tym na co mi w aucie do tego nie przygotowanym 300KM. Taniej wyjdzie kupić gotowca. Zwłaszcza jak ma się zamiar takim autem dużo jeździć.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Temat zbacza na inny peron ,a co do samego pomysłu jestem za .
:mikolaj:
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

WieSiu pisze:Tigerbart, no i od tego czasu auto stoi i nie jeździ i kosztowało to na pewno więcej pieniędzy niż jakbyś włożył diesla z focusa.
Wiesiu, ja nie mówię, że diesel jest zły, bo sam go chciałem. Koszt byłby ten sam, bo wszystko trzeba również przerobic. Do tego i tak musiałby byc komp stand alone lub obejście hydrauliki, inna wiązka, wtyczki, łapy, osprzęt, kolektory, itp. Tak samo auto by stało dziś jak obecny projekt.

Moje auto jest gotowe, stoi tylko dlatego że gość co miał wystroić silnik wgrał mi jakąś dziwną mapę, która nie ma żadnych ustawień dla biegu jałowego - dlatego auto nie odpala. Oczywiście zwalił wszystko na wiązkę, że jest spieprzona i oddał auto.

Nie wiem po co mówimy o moim aucie że nie jeżdzi, bo to nie na temat.

Reasumując:
- koszt swapa TDDI, TDCI czy Blacktopa będzie bardzo podobny.
- skala problemów przy montażu i zestrojeniu - te same.
- efekt przy dieselu - do 25 koni więcej i jakieś 50 NM, plus ewentualny chip, ekonomiczna jazda.
- efekt przy benzynie - od 40 koni więcej w górę itd, droższa jazda
- zarejestrować z takim nowym dieselem można tylko jako składak (brak homologacji)
- zarejestrować 2.0 mniejszy kłopot, bo wygląda tak samo jak homologowany 1.8
- utrzymanie obu aut - wychodzi na to samo

Dlatego wybrałem benzynę, mimo, że nie mam nic do diesela, sam miałem dwa przecież zanim trafiły mi się benzyniaki.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart pisze:- zarejestrować z takim nowym dieselem można tylko jako składak (brak homologacji)
- zarejestrować 2.0 mniejszy kłopot, bo wygląda tak samo jak homologowany 1.8
ciekawe porownanie, Twoj tez nie ma homologacji,bo nigdy nie wystepowal w escorcie, a to ze jest podobny,to tylko ulatwienie. Sadze ze moje cabrio tez nie ma homologacji,bo nigdy nie wystepowal 2.0 w nadwoziu cabrio.

A co do kosztow przerobek glownie mechanicznych i osprzetu. Wlasnie dlatego zalozylem ten temat,zeby ktos kto wie cos na temat focusow mogl powiedziec czy mocowania silnika, ulozenie osprzetu jest choc troche podobne :D Wiem ze lukas ma wlasnie takiego,ale ja tam jeszcze doglebnie nie zagladalem,wiec nie wiem.

A co do elektryki,to co za problem przelozyc komputer z wiazka silnika (nawet z immo) i ewentualnie z jakimis tam innymi pierdolami. Dobrze przejrzec schemat i zadziala na oryginalnym komputerze bez wiekszych modyfikacji. Jestem pewien Tigerbart, ze Twoj tez by odpalil na oryginalnej wiazce z mondeo i komputerze. Ale zeby to zrobic,to troche trzeba sie narobic,a teoretycznie taki stand alone jest latwiejszy (z Twojego przykladu wynika ze jednak nie jest latwiejszy i lepiej bylo dac komus kumatemu oryginalna wiazke do przerobki pod escorta).

Ja czekam na jakas konkretna wiedze w tym temacie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Mondeo MkII po zmianie w 97r oraz Focus mają hydrauliczne sprzęgła. Problemem jest też indukcyjny czyjnik prędkości, którego w Focusie i Mondeo po 97r. nie ma i sygnał idzie bezpośrednio przez kompa. Tam już linek Wiesiu nie było. Nie ma możliwości więc, aby np. moje auto lub jakikolwiek inny escort zadziałał na przeszczepionym kompie seryjnym tak po prostu. Te silniki to są nowsze konstrukcje i włanie tym się różnią.

I wiem, że to uznasz za spam, ale powiem tyle, że zamiast zwrócić uwagę na to, że udało się nam dokonać tej rzeźby i nie wyssałem sobie z palca tego co pisze o porównaniu, mówisz, że skoro moje auto nie działa (tylko z powodu mapy) i przytaczacz ten fakt co nie ma związku z tematem, to nie mam pojęcia o czym jest mowa. Nie podoba mi się to, chcę się podzielić wiedzą, którą mam do tej pory, a nie przepychać czy cokolwiek sugerować. Mówię o obu silnikach neutralnie, a odbierasz to jak promowanie benzyny, bo ja tak wybrałem.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart pisze:a odbierasz to jak promowanie benzyny, bo ja tak wybrałem.
ani razu o tym nie pomyslalem,wiec nie denerowac sie prosze :D jest ok i sie nie czepiam niczego. A co z tego ze sprzeglo jest hydrauliczne ? Nie da rady wlozyc zwyklego ? przeciez i tak skrzynie masz z escorta a tam jest na linke.
Tigerbart pisze:Problemem jest też indukcyjny czyjnik prędkości
No i w czym problem, Escorty tez byly w wersji bez linek. Kwestia przejrzenia dobrze schematow i samo uruchomienie silnika powinno sie udac na orginalnym kompie z dawcy, a to ze jeszcze przydaloby sie to wpiac pod np. zegary to juz rzecz mniej wazna,ale tez pewnie do rozwiazania. I chcialbym zauwazyc ze jestem prawie pewien ze koncepcji z escorta nie zmienili (oddzielna wiazka silnika, oddzielna wiazka reszty,co bardzo ulatwia przekladanie wiazek).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

A i jeszcze jedno - w TDCI jst elektryczna pompa wspomagania i elektryczna przekładnia kierownicza. A to jest już duży problem.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart pisze:w TDCI jst elektryczna pompa wspomagania i elektryczna przekładnia kierownicza. A to jest już duży problem.
ciekawe ktory focus ? ja caly czas pisze o mk1 http://allegro.pl/pompa-wspomagania-for ... 90749.html

mk2 to i owszem ma elektryczne,ale tam to juz raczej za duze roznice w silniku w porownaniu z escortowymi i tam juz raczej 1.8 fordowski to nie jest
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

A no Mk1 to fakt, masz rację.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

o innym to nawet nie smialbym pisac ze moze to byc w miare tanie rozwiazanie,bo przeciez w focusie 1 to ten silnik 1.8 jest rowinieciem tego 1.8 TD z escorta i przypuszczenie moje jest takie ze moze w miare pasowac.

Pozwiedz mi tylko jaki jest problem zrobic sprzeglo na linke skoro masz skrzynie z escorta ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

No ja mam na linke, inaczej by nie dało rady tego zmontować przecież. Problem jest inny - oryginalny komp oczekuje hydraulicznego sprzgła.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart pisze:oryginalny komp oczekuje hydraulicznego sprzgła.

a niby do czego ? gdzie i jaki jest czujnik tego hydraulicznego sprzegla ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ