przygotowanie Diesla do dluzszej trasy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

jarekezg pisze:Nie wiem czy bym się odważył escortem choć nigdy nic się właściwie nie działo :o
A dlaczego nie? To są bardzo trwałe samochody (pomijając biodegradację blach), i pewnie nie tylko ja mam takie zdanie. Nie raz słyszałem że Escort nawet gdy coś szlag trafi, to i tak o własnych siłach do domu dojedzie. ;) Sam mogę to potwierdzić.
Jako ciekawostkę mogę zapodać iż mój diesel kiedyś dojechał z Gdańska do Katowic z dziurawą chłodnicą, i temperaturą w korkach podchodzącą pod czerwone pole. Po wymianie chłodnicy i napełnieniu układu nic się nie działo, i silnik jest zdrowy po dziś dzień.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

swoim cabrio nigdy nie bałem się jechać w dalszą podróż,zawsze byłem pewien że dojedzie. Musiałem to wsiadłem i jechałem nad morze do kołobrzegu,bez zaglądania gdziekolwiek,poza paliwem. Td jak miałem,to tak samo,1.3 jak miałem,to bez problemów 1200km w jedną. Ale jak się w miarę dba tak się ma.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

WieSiu pisze:Ale jak się w miarę dba tak się ma.

Święte słowa Prezes :)

dlatego dzisiaj znów Essinak stoi u mechanika i dostaje nówka sztuka gumki,łączniki i co tam tylko trzeba żeby był zdrów jak rydz:)

Ps. w te wakacje wybieramy sie pod namioty do Czarnogóry Essiorem i jestem pewien że mnie nie zawiedzie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

clhseba pisze:w te wakacje wybieramy sie pod namioty do Czarnogóry Essiorem
Były by jaja jak byśmy się minęli gdzieś po drodze. ;) Ja wprawdzie do Grecji, ale trochę drogi wspólnej ;)
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

ja lece 13 lub 14 Sierpnia zależy jak misię urlop zacznie :)

lecimy na 2 albo 3 auta :)
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3318
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Nie chwaląc się, mój "Esio" robi teraz 170 km co drugi dzień, wyjazdy do Polski po 1000 km w jedną stronę, na Święta zrobiłem nim 2200 km i wszystko chodzi jak trzeba. Tak jak koledzy pisali - jak dbasz tak masz. Regularne wymiany oleju, filtrów, elementów zawieszenia i hamulców i musi jechać :)
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
matek10912

Post autor: matek10912 »

nie ukrywajac to jest moje pierwsze dziecko od kiedy zrobilem prawko ponad rok temu. i dbam o niego bardziej jak o zone :mrgreen:
PanRyba

Post autor: PanRyba »

eee pamiętam jak kadettem '89 (2l oleju na 1000km :) ) do niemcowni się wybrałem 1200km w jedną stronę. Sprawdziłem tylko płyny i ciśnienie w laczkach. Bańka oleju do kufra i jakoś poszło. Dopiero na miejscu po paru dniach (dowoziłem robotników do pracy) strzeliło łożysko prawy tył na autobahnie. Ale były jaja żeby to kupić w sklepie. najpierw z pomocą słownika potem pismo obrazkowe :) (o dziwo ceny niższe niż w ojczyźnie) a i z wymianą się trochę namęczyłem bez większości narzędzi. Ale sama trasa poszła gładko 150-180km/h średnio przy (wtedy) 17 letnim aucie to i tak nieźle.
Zwróć uwagę jakie dodatkowe akcesoria są wymagane w kraju przez który przejeżdżasz (apteczka, kamizela itp.). No i polecam kilka kanistrów z ropą zabrać bo mimo większego obciążenia i tak bardziej opłaca się jechać jak najdłużej na paliwie krajowym niż "europejskim".
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3318
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

PanRyba pisze:bardziej opłaca się jechać jak najdłużej na paliwie krajowym niż "europejskim"

Mam całkiem inne doświadczenia :)
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
matek10912

Post autor: matek10912 »

a jaka jest roznica pomiedzy naszym paliwem a europejskim?
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Obiegowe opinie głoszą że nasze jest po prostu gorszej jakości.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Nasze sa kombinowane, pienią sie, mniej kilometrów przejechane a na europejskim auta mają kopyto, wiecej kilometrów jeżdżą, rzadziej psują aparatura wtryskowa i coś tam jeszcze... Takie się czytało na niektórych forach...

Byłem w Wiedniu. Cały bak polskiego paliwa wystarczył wiec nie tankowałem za granicą.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wg mnie w tak starych dieslach Escorta nie odczujecie roznicy w dzialaniu ropy tutejszej od tamtejszej. przeciez one pojada nawet na jakims srednim syfie. Co innego benzyna a raczej gaz. Tam to od razu czuc roznice,zwlaszcza jak auto jest slabsze. Duzo lepszy maja gaz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

WieSiu pisze:wg mnie w tak starych dieslach Escorta nie odczujecie roznicy w dzialaniu ropy tutejszej od tamtejszej.
Jasne że czuć różnicę. I to nie jest placebo - nawet jak się zaleje takie BIO to słychać różnicę w pracy silnika. Jednym escortom daje kopa, inne przymula.
Z ropą jest dokładnie tak samo. Jest różnica pomiędzy zwykłym ekosyfem z Orlenu, a np. vpower na korzyść tego drugiego.
To że silnik będzie działał i na oleju transformatorowym nic nie znaczy - kwestia tego jak będzie działał. ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jest to pomijalnie malo zauwazalne, ale im slabszy silnik tym bardziej czuc ta strate. I szczerze to nigdy nie zauwazylem niczego na korzysc vpower poza innym dziwiekiem silnika, tak samo nie bylo korzysci po bio. A uwierz mi chyba mam wieksze doswiadczenie testujac to na 3 roznych escortach, 1.8D, 1.8TD 70KM i 90KM. We wszystkich przypadkach te same wyniki, jedynie 90KM na bio nie pracowal poprawnie,ale moze mial filtr w nienajlepszym stanie. Zbedene wydawanie pieniedzy na to vpower, jedynie bio ma sens,jesli auto poprawnie na tym chodzi.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Zablokowany