Strona 1 z 2
[MKVI] V-max 140 km/h
: 06 lut 2011, 13:47
autor: esRS
Dziś zauważyłem że mój Escort nie chce jechać więcej niż 140km/h.
Silnik 1.4 - 75km - 93 rok HBK.
Wymienione świece, kable, olej, filtr oleju, powietrza, jedynie nie filtr paliwa..
Jedynie dziurawy wydech..
Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania?
Re: [MKVI] V-max 140 km/h
: 06 lut 2011, 14:11
autor: majbiker
esRS pisze:Dziś zauważyłem że mój Escort nie chce jechać więcej niż 140km/h.
Silnik 1.4 - 75km - 93 rok HBK.
Wymienione świece, kable, olej, filtr oleju, powietrza, jedynie nie filtr paliwa..
Jedynie dziurawy wydech..
Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania?
A wiatr z której wiał strony ? Wczoraj i dzisiaj rano nieźle wiało .
Wymień filtr paliwa , zobacz czy hamulce się nie grzeją .
: 06 lut 2011, 14:23
autor: Yagr
i kat do kontroli, bo jak zapchany to nie poszalejesz

: 06 lut 2011, 15:59
autor: cidzej
po 1. w 1.4 nie wyciszniesz predkosci max na 5 biegu ! max jest osiagany na 4 biegu !
po 2. u mnie bylo identycznie i pomogla dodatkowa masa od klemy - aku do silnika
po 3. predkosc odczytales z licznika czy z GPS ??
po 4. to jeszcze moze byc problem z cisnieniem benzyny spowodowany albo slaba pompa paliwa albo zapchanym filtrem
ps. po co ci wiecej niz 140km/h w takim struclu ?? chcesz szybciej w raju sie znalezc ??
: 06 lut 2011, 16:15
autor: Ven
1. Filtr paliwa do wymiany (zazwyczaj ludzie o nim zupełnie zapominają, a paliwa w kraju jakie mamy, sami wiecie)
2. Nieszczelność wydechu lub jego zapchanie (KAT), w rzeczywistośći jedno i drugie ma wpływ na osiągi silnika, a konkretnie ich obniżenie. Wiem z autopsji. Pospawaj/wymień wydech, sprawdź KAT i ew wywal.
3. Jakość paliwa, siła i kierunek wiatru, bieg jak napisali koledzy też mają spore znaczenie.
4. Stan silnika - kompresje mierzyłeś, sprawdzałeś czy ECU nie ma błędów?
: 06 lut 2011, 17:23
autor: esRS
cidzej, strucel nie strucel ale jednak 140 to mało, zazwyczaj nie przekraczam setki, ale od czasu do czasu fajnie przegonić trochę samochód..
Posprawdzam to wszystko w wolnej chwili i zobaczymy co z tego wyjdzie

: 06 lut 2011, 17:32
autor: Jamszoł
esRS pisze:zazwyczaj nie przekraczam setki, ale od czasu do czasu fajnie przegonić trochę samochód..
Równie dobrze można przegonić samochód jadąc 50km/h
: 06 lut 2011, 20:12
autor: esRS
Dobrze, widzę że zrobił się mały problem, co byście powiedzieli jeśli wasze auto by jechało max 130? a byście wiedzieli jednak że może więcej?
To nie chodzi o jazdę z taką prędkością, ale sam fakt że coś nie tak jest..
: 06 lut 2011, 21:44
autor: WieSiu
esRS, popieram Cie,ja nawet sobie nie wybrazam jak 1.3 moglby jechac tylko 140,bo moj jezdzil spokojnie 150-170 (170 to wiadomo nieczesto sie zarzalo,ale 160 raczej bez problemu i to na 5 biegu), mowie oczywiscie o licznikowych. Ale z drugiej strony moj Van wiecej jak 140 nie chce jechac,ale to jest inne nadwozie i inny silnik (60KM) i moze inna skrzynia.
: 06 lut 2011, 22:18
autor: esRS
zacznę od wymiany filtra paliwa i układu wydechowego ( środek i koniec )
później zacznę szukać dalej, co do układu hamulcowego jest nowy, przód i tył wiec to raczej nie wina hamulców.
: 06 lut 2011, 22:21
autor: WieSiu
esRS pisze:co do układu hamulcowego jest nowy
a co rozumiesz przez nowy,bo ja bym zrozumial i mial jako taka pewnosc ze to nie wina hamulcow dopiero gdy zrobione: tarcze, klocki, przeowdy hamulcowe przod i tyl, zestaw do regeneracji zaciskow (gumki i oslonki), bebny,cala nowa zawartosc bebnow. Podnies auto i pokrec kazdym kolem,to bedziesz wiedzial czy Ci opor hamulce stawiaja. Oczywiscie grzanie sie hamulcow to tez dowod na to ze jest cos nie tak
: 06 lut 2011, 22:25
autor: esRS
Tarcze i klocki z przodu są nowe, także przewody, przejechały może dopiero 2 kkm
Bębny tył - cały środek nowy, linka trochę luźna od ręcznego bo nie naciągnięta odpowiednia, łożyska z tyłu nowe także 2 kkm przejechane, mogę auto podnieść jutro z samej ciekawości
: 07 lut 2011, 10:20
autor: Yagr
Ale hamulce łatwo wyeliminować - żeby takie opory robiły to felgi muszą sie mocno grzac a to łatwo stwierdzić
esRS, Jak będziesz te tłumiki robił to sprawdź tez ten katalizator

: 07 lut 2011, 11:32
autor: esRS
Sprawdziłem hamulce, są ok
Sprawdziłem filtr powietrza - i ku mojemu zdziwieniu było tam pełno syfu w postaci piany - mazi w kolorze kawy ;/ i teraz zastanawiam się skąd to się wzięło tam ;/
Katalizatora nie ma bo rozsypał się jakiś czas temu, został zastąpiony rurką w kształcie katalizatora
: 07 lut 2011, 11:36
autor: WieSiu
esRS, pewnie z odmy
Wymien filtr i do testow
