[MKVI] V-max 140 km/h

Moderator: Moderatorzy

esRS

[MKVI] V-max 140 km/h

Post autor: esRS »

Dziś zauważyłem że mój Escort nie chce jechać więcej niż 140km/h.
Silnik 1.4 - 75km - 93 rok HBK.

Wymienione świece, kable, olej, filtr oleju, powietrza, jedynie nie filtr paliwa..
Jedynie dziurawy wydech..

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania?
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: [MKVI] V-max 140 km/h

Post autor: majbiker »

esRS pisze:Dziś zauważyłem że mój Escort nie chce jechać więcej niż 140km/h.
Silnik 1.4 - 75km - 93 rok HBK.

Wymienione świece, kable, olej, filtr oleju, powietrza, jedynie nie filtr paliwa..
Jedynie dziurawy wydech..

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania?
A wiatr z której wiał strony ? Wczoraj i dzisiaj rano nieźle wiało .
Wymień filtr paliwa , zobacz czy hamulce się nie grzeją .
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

i kat do kontroli, bo jak zapchany to nie poszalejesz ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

po 1. w 1.4 nie wyciszniesz predkosci max na 5 biegu ! max jest osiagany na 4 biegu !

po 2. u mnie bylo identycznie i pomogla dodatkowa masa od klemy - aku do silnika

po 3. predkosc odczytales z licznika czy z GPS ?? :>

po 4. to jeszcze moze byc problem z cisnieniem benzyny spowodowany albo slaba pompa paliwa albo zapchanym filtrem

ps. po co ci wiecej niz 140km/h w takim struclu ?? chcesz szybciej w raju sie znalezc ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

1. Filtr paliwa do wymiany (zazwyczaj ludzie o nim zupełnie zapominają, a paliwa w kraju jakie mamy, sami wiecie)

2. Nieszczelność wydechu lub jego zapchanie (KAT), w rzeczywistośći jedno i drugie ma wpływ na osiągi silnika, a konkretnie ich obniżenie. Wiem z autopsji. Pospawaj/wymień wydech, sprawdź KAT i ew wywal.

3. Jakość paliwa, siła i kierunek wiatru, bieg jak napisali koledzy też mają spore znaczenie.

4. Stan silnika - kompresje mierzyłeś, sprawdzałeś czy ECU nie ma błędów?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
esRS

Post autor: esRS »

cidzej, strucel nie strucel ale jednak 140 to mało, zazwyczaj nie przekraczam setki, ale od czasu do czasu fajnie przegonić trochę samochód..

Posprawdzam to wszystko w wolnej chwili i zobaczymy co z tego wyjdzie :/
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

esRS pisze:zazwyczaj nie przekraczam setki, ale od czasu do czasu fajnie przegonić trochę samochód..
Równie dobrze można przegonić samochód jadąc 50km/h
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
esRS

Post autor: esRS »

Dobrze, widzę że zrobił się mały problem, co byście powiedzieli jeśli wasze auto by jechało max 130? a byście wiedzieli jednak że może więcej?
To nie chodzi o jazdę z taką prędkością, ale sam fakt że coś nie tak jest..
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

esRS, popieram Cie,ja nawet sobie nie wybrazam jak 1.3 moglby jechac tylko 140,bo moj jezdzil spokojnie 150-170 (170 to wiadomo nieczesto sie zarzalo,ale 160 raczej bez problemu i to na 5 biegu), mowie oczywiscie o licznikowych. Ale z drugiej strony moj Van wiecej jak 140 nie chce jechac,ale to jest inne nadwozie i inny silnik (60KM) i moze inna skrzynia.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
esRS

Post autor: esRS »

zacznę od wymiany filtra paliwa i układu wydechowego ( środek i koniec )
później zacznę szukać dalej, co do układu hamulcowego jest nowy, przód i tył wiec to raczej nie wina hamulców.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

esRS pisze:co do układu hamulcowego jest nowy
a co rozumiesz przez nowy,bo ja bym zrozumial i mial jako taka pewnosc ze to nie wina hamulcow dopiero gdy zrobione: tarcze, klocki, przeowdy hamulcowe przod i tyl, zestaw do regeneracji zaciskow (gumki i oslonki), bebny,cala nowa zawartosc bebnow. Podnies auto i pokrec kazdym kolem,to bedziesz wiedzial czy Ci opor hamulce stawiaja. Oczywiscie grzanie sie hamulcow to tez dowod na to ze jest cos nie tak
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
esRS

Post autor: esRS »

Tarcze i klocki z przodu są nowe, także przewody, przejechały może dopiero 2 kkm
Bębny tył - cały środek nowy, linka trochę luźna od ręcznego bo nie naciągnięta odpowiednia, łożyska z tyłu nowe także 2 kkm przejechane, mogę auto podnieść jutro z samej ciekawości
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ale hamulce łatwo wyeliminować - żeby takie opory robiły to felgi muszą sie mocno grzac a to łatwo stwierdzić ;) esRS, Jak będziesz te tłumiki robił to sprawdź tez ten katalizator ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
esRS

Post autor: esRS »

Sprawdziłem hamulce, są ok
Sprawdziłem filtr powietrza - i ku mojemu zdziwieniu było tam pełno syfu w postaci piany - mazi w kolorze kawy ;/ i teraz zastanawiam się skąd to się wzięło tam ;/

Katalizatora nie ma bo rozsypał się jakiś czas temu, został zastąpiony rurką w kształcie katalizatora
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

esRS, pewnie z odmy :)

Wymien filtr i do testow :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ