Strona 1 z 1
[MKV]Czujnik prędkości pojazdu,wymiana,na co zwrócić uwagę?
: 08 sty 2011, 14:00
autor: swierszczu79
Witam! Jak w temacie... Przymierzam się do wymiany czujnika prędkości pojazdu wraz z linką napędzającą prędkościomierz w liczniku... Na co mam zwrócić uwagę przy wymianie?? Poprostu odkręcam stare i przykręcam nowe czy muszę na coś uważać???
: 09 sty 2011, 09:22
autor: zbysio007
Jeśli mogę zapytać dlaczego wymieniasz vss ? Jakieś objawy, przyczyny ?
: 09 sty 2011, 13:20
autor: swierszczu79
Nie dziala mi predkosciomierz... Sam predkosciomierz w liczniku jest OK bo cos pokazuje gdy recznie go napedzam... Linka sie nie kreci, ale wizualnie wyglada ok, nie peknieta, cala i koncowka nie obrobiona wiec zostaje juz sam czujnik... Byc moze tam sie cos zepsulo i juz linki nie napedza...
Zaraz bede sie za to zabieral wiec sie wkrotce dowiem... Mam nadzieje ze poprostu sie to wykreca i tyle...
ps. Mam tez ostatnio problem ze spadajacymi bardzo obrotami przy dojezdzaniu do skrzyzowania

Ale to juz raczej bardziej zawor bocznikowy bo juz wczesniej tez lubil czasem marudzic.....
: 09 sty 2011, 13:35
autor: Jamszoł
swierszczu79, przy ściągniętych zegarach - wciśnij sam środek - jednocześnie lekko obracając - tak , żeby w razie cóś linka wlazła w gniazdo przy czujniku
Potem rusz samochodem i patrz czy sie linka obraca
Jeśli tak , to wytargaj środek , weź na imadło , wkręć jedną końcówkę w imadlo a za drugą lekko pociagnij.
Często tak bywa , że środek linki się samoczynnie skraca.
Zmierz długość linki (środek) ile ma przed wydłużeniem i po
Wyciagnij ją nie więcej ja 3-5 mm
: 09 sty 2011, 16:15
autor: swierszczu79
Jamszoł pisze:swierszczu79, przy ściągniętych zegarach - wciśnij sam środek - jednocześnie lekko obracając - tak , żeby w razie cóś linka wlazła w gniazdo przy czujniku
Potem rusz samochodem i patrz czy sie linka obraca
To w sumie probowalem
Niestety znalazlem juz problem... Odkrecilem czujnik.... Oska z czujnika troche sie w polowie ulamala i reszta zostala w skrzyni biegow, tzn tam gdzie sie ten czujnik przykreca...
Poradzicie jak to wydostac?? Ta oska od czujnika jest tam wkladana na wcisk czy raczej luzno??? Dostep jest raczej ciezki... Czy mam nadzieje ze nie, trzeba skrzynie biegow wyciagac??
ps. Podlaczony VSS gdy czujnik nie dziala (nie kreci sie) moze miec wplyw na wieksze spalanie??
: 09 sty 2011, 16:22
autor: karol MAŁY
tą urwaną część wyjmiesz jgła a jak nie to musisz wyjąć napęd wyjmujesz taki pręcik(zabezpieczenie)przy napędzie i cały napęd do góry nowy kosztuje 18zł(ten plastikowy)
: 09 sty 2011, 16:50
autor: swierszczu79
Niewiem czy dobrze zrozumialem ostatnia wypowiedz...
Kawalek tego co wskazuje strzalka zostala w mechanizmie co sie znajduje w skrzyni biegow.... W miejscu gdzie sie wkreca caly ten czujnik... Niewiem czy miejsce gdzie sie wkreca czujnik to czesc skrzyni czy mozna to jakos odlaczyc... Tak na oko to mi wyglada na czesc skrzyni...
: 09 sty 2011, 19:32
autor: Jamszoł
Dobrze się przypatrz - wyczyś dookoło to co widać w skrzyni - z boku będziesz miał zabezpieczenie i napęd ze skrzyni wylezie do góry.
: 25 mar 2012, 10:47
autor: bobson
Pedepne się pod temat aby nie zakładać nowego. Mogę prosić was Panowie o zajrzenie z miernikiem do wtyczki VSS w instalacji na odpiętym czujniku i włączonym zapłonie?
Potrzebuje dowiedzieć się jakie macie napięcia na wtyczce. Powinno tam być 12v, masa i 3 sygnał zwrotny z czujnika do komputera (chyba żółty kabel) Jakie macie tam napięcia?
swierszczu79 - VSS odcina wtryski przy hamowaniu silnikiem, podlewa przy pełnym przyśpieszaniu i podnosi obroty przy toczeniu się. A wiec uszkodzony w jakimś stopniu podnosi spalanie.
: 25 mar 2012, 11:22
autor: WieSiu
zasilany 12V przez 2 kable, a 3 kabel to sygnal impulsowy, im wiecej impulsow tym wieksza predkosc.
: 25 mar 2012, 13:52
autor: bobson
Na jednym kablu jest 12v a na drugim masa! 3 to zwrotny z VSS. Moje pytanie co tam powinno się pokazać na wtyczce w instalacji przy odpiętym czujniku i włączonym zapłonie.
: 25 mar 2012, 13:55
autor: cidzej
dostales odpowiedz. tam sie pojawia impuls.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron
jak chcesz sprawdzic czy to dziala to musisz uniesc auto, wrzucic bieg zeby kola sie obracaly i sprawdzic multimetrem (najlepiej z pomiarem czestotliwosci) czy pojawiaja sie impulsy proporcjonalne do predkosci
tak swoja droga to powinienes to widziec w tym FORDiag
: 25 mar 2012, 14:25
autor: bobson
OMG czytacie ze zrozumieniem? Ja wiem jak to działa, na jakiej zasadzie itd itp. Wyraźnie piszę o sprawdzeniu miernikiem wtyczki z instalacji auta na odłączonym czujniku i włączonym zapłonie... A pytam dlatego bo mam podtrzymanie obrotów które całkowicie znika po wypięciu VSS. VSS jest niby ok, jak mierze na wtyczce w aucie na 3 pinie zwrotnym z VSS mam 0,9v na zapłonie przy odłączonym czujniku... Nie wiem czy tak powinno być i stąd moja prośba o sprawdzenie jak to wygląda u innych...