Zerwany rozrząd -mk7 18.td endura
Moderator: Moderatorzy
Zerwany rozrząd -mk7 18.td endura
W czasie jazdy zerwał się pasek.
momentalnie zaczaiłem w czym rzecz, sprzęgło, na bok. nie było słychać żadnych uderzeń, ów pisków trzasków tylko pyk! paska.
Warto ustawiać rozrząd na nowym pasku i próbować kręcić czy od razu zwalać głowicę?
momentalnie zaczaiłem w czym rzecz, sprzęgło, na bok. nie było słychać żadnych uderzeń, ów pisków trzasków tylko pyk! paska.
Warto ustawiać rozrząd na nowym pasku i próbować kręcić czy od razu zwalać głowicę?
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Żyraf, a co ci da wciśnięcie sprzęgła? Przecież silnika tym nie zatrzymujesz ale zdarza sie że motor przeżywa zerwanie paska bez większych uszkodzeń, sam tak miałem ale.... w transicie (co do opinii o bezkolizyjności różnych modeli silników się nie wypowiadam)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nasuwa się pytanie dlaczego pasek pękł? zawaliłeś sprawę to teraz będziesz płacił
jak dla mnie to
ale są przypadki że po założeniu nowego rozrządu działa wszystko ok.
jak dla mnie to
ale są przypadki że po założeniu nowego rozrządu działa wszystko ok.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mimo wszystko - ja bym głowicę zwalił
Przy okazji jak już jest robota , to wymiana uszczelniaczy na zaworach - będzie na parę ładnych lat spokój
Jeśli się założy nowy pasek rozrządu a wiadomo , że trudno go ustawić ze względu na pompę wtryskową i się okaże , że zawory jedak dostały po tyłku to będzie jeszcze raz dodatkowa robota przy rozrządzie .
po mojemu minęło co najmniej 2-3 sekundy a więc od 80 do 120 razy wał zrobił pełen obrót a na pełen obrót przypadają dwa uderzenia tłoka o zawór - więc 160 do 240 razy każdy tłok wyrżnął o główkę zaworu
ZWALAJ GŁOWICĘ
Przy okazji jak już jest robota , to wymiana uszczelniaczy na zaworach - będzie na parę ładnych lat spokój
Jeśli się założy nowy pasek rozrządu a wiadomo , że trudno go ustawić ze względu na pompę wtryskową i się okaże , że zawory jedak dostały po tyłku to będzie jeszcze raz dodatkowa robota przy rozrządzie .
W trakcie jazdy - czyli miałeś tak ze 2000 obrotów na minutę czyli ok 40 obrotów na sekundę - myślisz , że ile razy silnik się obrócił a zawory uderzyły po tłokach zanim wcisnąłeś sprzęgło ?Żyraf pisze:W czasie jazdy zerwał się pasek.
momentalnie zaczaiłem w czym rzecz, sprzęgło, na bok
po mojemu minęło co najmniej 2-3 sekundy a więc od 80 do 120 razy wał zrobił pełen obrót a na pełen obrót przypadają dwa uderzenia tłoka o zawór - więc 160 do 240 razy każdy tłok wyrżnął o główkę zaworu
ZWALAJ GŁOWICĘ
Ostatnio zmieniony 07 sty 2011, 19:58 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
panowie, chwila, jakie parę lat?:)
auto miało na dniach iść na sprzedaż,moje pytanie brzmi czy jest sens próbować z paskiem czy od razu go na częsci....
ale w sumie macie rację. głowę zdejmę, zobaczy się co halo może btw uda się go nakłonić do sprawniejszego odpalania.
A jak nie to i tak sprzedam wszystkie części z kombi '96::)
e: zawalić zawaliłem, auto miało przejeździć od września do nowego roku i teraz iść do ludzi.
prawie się udało:)
chociaż nie powiem, miałem pożytek z tego osiołka. całkiem to pakowne, szybkie i nawet na trasie poznań-salzburg-poznań dał radę nieźle. jak za te pieniądze co za niego dałem kochane autko:) ale jego czas u mnie już minął i tak czy inaczej zmieni właściciela. cały, albo w kawałkach:)
szkoda tylko że zdążyłem wpakować 2 dni pracy w przygotowanie go do sprzedaży. polerki, klejenie, lakierowanie zderzaków, czyszczenie sprzątanie konserwowanie....
auto miało na dniach iść na sprzedaż,moje pytanie brzmi czy jest sens próbować z paskiem czy od razu go na częsci....
ale w sumie macie rację. głowę zdejmę, zobaczy się co halo może btw uda się go nakłonić do sprawniejszego odpalania.
A jak nie to i tak sprzedam wszystkie części z kombi '96::)
e: zawalić zawaliłem, auto miało przejeździć od września do nowego roku i teraz iść do ludzi.
prawie się udało:)
chociaż nie powiem, miałem pożytek z tego osiołka. całkiem to pakowne, szybkie i nawet na trasie poznań-salzburg-poznań dał radę nieźle. jak za te pieniądze co za niego dałem kochane autko:) ale jego czas u mnie już minął i tak czy inaczej zmieni właściciela. cały, albo w kawałkach:)
szkoda tylko że zdążyłem wpakować 2 dni pracy w przygotowanie go do sprzedaży. polerki, klejenie, lakierowanie zderzaków, czyszczenie sprzątanie konserwowanie....
Ostatnio zmieniony 07 sty 2011, 21:06 przez Żyraf, łącznie zmieniany 2 razy.
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no to fajne gówno chciałeś komuś sprzedać i pewnie byś jeszcze powiedział kupującemu że wszystko wymienione takich powinni karaćŻyraf pisze:auto miało na dniach iść na sprzedaż
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Żyraf, nie dziw się - jesteśmy miłośnikami Escorta a nie tylko użytkownikami a to jest kolosalna różnica
Niektorzy z nas wkładają do Esa tyle kasy , że Ty byś kupił za nią co najmniej 5-10 Esów tylko jako wozu do zadan bojowych a nam nie chodzi o to
My je zachowujemy dla potomności
Niektorzy z nas wkładają do Esa tyle kasy , że Ty byś kupił za nią co najmniej 5-10 Esów tylko jako wozu do zadan bojowych a nam nie chodzi o to
My je zachowujemy dla potomności
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]