Swap z 1.6 na 2.0 16v

Moderator: Moderatorzy

FordOn

Post autor: FordOn »

iglaxr3i, Prosze bardzo, suwmiarka wymiar wewnetrzny + zewnetrzny + wyglad na kolektorze plastikowym...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Roznice miedzy przeplywka 2.0 a 1.6.
Obrazek
W mondeo 2.0 wejscie jest takie samo jak w 1.8 w fiestach i escortach czyli 75mm ale wyjscie mondek ma 60mm...
Same kurki od natrysku na denka tlokow mozna przeszczepic spokojnie do RDA z RQB lub MDO 2.0.
Fabrycznie sa zaslepki ktore sie wykreca i podlaczamy kurki z natryskiem :)
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

No włąsnie mierzysz wejcie wew. przepustnicy dla tego jest kocioł jaki jest .Zmierz motylek to ci wyjdzie 55mm a nie 60 oto mi sie rozchodziło.A co do zew wymiarów juz zostały podane.
:mikolaj:
kris

Post autor: kris »

iglaxr3i pisze:A co do zew wymiarów juz zostały podane
i o to mi się rozchodziło ;)
przepustnica-70
przepływka-75/60
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

FordOn pisze:Roznice miedzy przeplywka 2.0 a 1.6.
Tu bym ostrożnie podchodził do tego - jak już nie raz wspominałem 1,6 - 16V miały dwie różne przepływki (o różnych wymiarach) i to różnica jest dość znaczna
Ale to tak przy okazji bo chodziło tu o silnik 2,0 a nie 1,6
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Krzysiek u mnie w RDA chyba nie był robiony natrysk na denka, choć nie jestem pewien. Ja ten silnik taki kupiłem i nie zastanawiałem się nad tym.


Jamszoł, były 2 rodzaje przepływek w 1.6 16v. Zależało to od kolektora ssącego, jeśli plastikowy była przepływka o mniejszej średnicy, przy aluminiowym była większa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

marrecki pisze: były 2 rodzaje przepływek w 1.6 16v. Zależało to od kolektora ssącego, jeśli plastikowy była przepływka o mniejszej średnicy, przy aluminiowym była większa.
Dokładnie tak
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
FordOn

Post autor: FordOn »

iglaxr3i, spoko jutro wykrece motylek z japy tylko Escort musi mi wrocic z przyciemniania szyb... Przepustnica z foto pochodzi z 1.8 RQB.
Wyzej pokazana przeplywka jest z auta ktore mialo alu kolektor... dokladnie escort 1993r.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

FordOn pisze: japy
To raczej nie jest fachowe określenie ?
Wytłumacz jeszcze czytającym to forum co to takiego
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
FordOn

Post autor: FordOn »

Przepustnica- japa :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No i OK - dzięki :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

FordOn, to ja mam jeszcze przepustnicowe pytanie - czy zespół przepustnicy z 1,6 CVH / RS2k ma takie same mocowanie jak zetec'i?
Zresztą juz jeden temat o przepustnicach w escortach jest tu http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=10267
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emtees

Post autor: emtees »

Yagr pisze: czy zespół przepustnicy z 1,6 CVH / RS2k ma takie same mocowanie jak zetec'i?
Ta od RS2k nie pasuje pod kolektor zetecowy.
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

emtees, możesz coś więcej? czy jest w czymś lepsza- dała by efekty w zetecu nie robiąc przy okazji problemów? bo jeśli wystarczyło by coś dotoczyć/frezować to np dla mnie koszt=0zł no, może ze 2piwa w ramach podziękowania ;)
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
FordOn

Post autor: FordOn »

Przepustnica RS-a nie ma otworu do krokowca, bo N7a pobiera lewe powietrze z zaworu bocznikowego na filtrze powietrza... w CVH jak dobrze pamietam w jednym z typow jest rozwiazanie ze (przepustnica ma otwor do krokowca bo miesci sie on na kolektorze ssacym, ale byly i wersje cvh ktore posiadaly zawor bocznikowy na scianie grodziowej ssac powietrze od puszki filtra wezem gumowym do zaworu i z samego zawodu do kolektora ssacego za przepustnica, co za tym idze w przypadku starego CVH EFI takowego otworu w przepustnicy nie posiadamy.
Zetec kazdy jak jeden ma otwory na krokowca w przepustnicy.
Nie przekladalem nigdy przepustnic od cvh, czy RS2k do zeteca, bo nie bylo takowej potrzeby.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

FordOn, porównywałem moja przepustnicę (cvh EFI ) z RS'a (wg nr bo kupiłem trochę w ciemno) i to sa takie same przepustnice. Motylek 52mm. Bocznikowy z RS pasuje plug&play do CVH EFI i odwrotnie - jedyna różnica to kierunek wygięcia rurki w bocznikowcu i o ile dobrze pamiętam kąt pod którym wchodzi identyczna wtyczka.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ