Wymiana uszczelki pod głowicą - co wymienić oprócz niej?
Moderator: Moderatorzy
Wymiana uszczelki pod głowicą - co wymienić oprócz niej?
witam,
zaczęło się niewinnie od zniknięcia płynu...
w każdym razie mam do wymiany uszczelkę. w poniedziałek odstawiam esa do mechanika. nie chcę żeby mnie przed świętami oskubał zanadto dlatego części będę zamawiał sam. jakie jest absolutne minimum przy tej naprawie oprócz oczywiście splanowania głowicy? z tego co wyczytałem:
- uszczczelka gł.
- szpilki
- uszczelka pokrywy zaworów
- uczczelka kolektora wydechu
czy coś jeszcze do tego zestawu mam dorzucić? rozrząd ma niecałe 40k motorcraft, auto idzie na złom latem więc nie ma sensu robić wielkich remontów. proszę o pomoc
zaczęło się niewinnie od zniknięcia płynu...
w każdym razie mam do wymiany uszczelkę. w poniedziałek odstawiam esa do mechanika. nie chcę żeby mnie przed świętami oskubał zanadto dlatego części będę zamawiał sam. jakie jest absolutne minimum przy tej naprawie oprócz oczywiście splanowania głowicy? z tego co wyczytałem:
- uszczczelka gł.
- szpilki
- uszczelka pokrywy zaworów
- uczczelka kolektora wydechu
czy coś jeszcze do tego zestawu mam dorzucić? rozrząd ma niecałe 40k motorcraft, auto idzie na złom latem więc nie ma sensu robić wielkich remontów. proszę o pomoc
planowanie ok 60zł
uszczelka pokrywy zaworow ok 20zl
szpilek nie musisz nowych kupowac,chyba ze ci nie daj boze jakas pęknie
a uszczelka pod kolektor dolotowy i wydechowy to razem ok 30zl... wiec nie jest tak zle no i robocizna,ja to sam robilem.Nie jest zbyt skomplikowane ale dobrze jest miec konkretne narzedzia i wtedy mozna dzialac.A jak ma isc na szrot to zrob ten remont najtanszym kosztem bez zadnych zbednych dodatkow...
uszczelka pokrywy zaworow ok 20zl
szpilek nie musisz nowych kupowac,chyba ze ci nie daj boze jakas pęknie
a uszczelka pod kolektor dolotowy i wydechowy to razem ok 30zl... wiec nie jest tak zle no i robocizna,ja to sam robilem.Nie jest zbyt skomplikowane ale dobrze jest miec konkretne narzedzia i wtedy mozna dzialac.A jak ma isc na szrot to zrob ten remont najtanszym kosztem bez zadnych zbednych dodatkow...
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
Daniel-K zapomniałeś dodać jeszcze uszczelke pod głowice. Do mojego klekota chyba z 70zł kosztowała, do benzyniaka może będzie taniej.Daniel-K pisze:planowanie ok 60zł
uszczelka pokrywy zaworow ok 20zl
szpilek nie musisz nowych kupowac,chyba ze ci nie daj boze jakas pęknie
a uszczelka pod kolektor dolotowy i wydechowy to razem ok 30zl... wiec nie jest tak zle no i robocizna,ja to sam robilem.Nie jest zbyt skomplikowane ale dobrze jest miec konkretne narzedzia i wtedy mozna dzialac.A jak ma isc na szrot to zrob ten remont najtanszym kosztem bez zadnych zbednych dodatkow...
Szpilek w sumie też bym nie zmieniał, jeszcze tym bardziej jeżeli ma iść na szrot.
Rozrząd troche ma już nalatane. Ale skoro idzie na szrot to bym chyba nie zmieniał. Chyba że robisz bardzo dużo km i nie chcesz żeby Ci nawalił to dla pewności można zmienić.
dzięki za odpowiedzi - do sierpnia nakręcę nim (mam nadzieję) sporo km bo 10 dni w miesiącu jeździmy nim do pracy 100 km w te i nazad naprawa z pewnościa się zwróci,
odstawiłem do mechanika i tu uwaga - 5 warsztatów i pięć różnych teorii i kosztów. dzisiaj zdjęli głowicę i się potwierdziło: uczelka walnięta i krzywa głowica a do tego zawory przepuszczają. robocizna: 250, uszczelka 75, uszczelki zaworowe 65, planowanie plus założenie gum zaw. i zrobienie zaworów 320 (tą część robi warsztat, który specjalizuje się w remontach silników wiec mam nadzieję, że zrobi to dobrze). podobno ma przestac kopcić i mieć większe ciśnienie. zobaczymy.
jeszcze jakby ktoś szukał jakie objawy były to informuję, że zaczęło się od dziwnie działającego ogrzewania, potem ubywało płynu, potem zgasł jeden garnek, prysznic z rury wydechowej, zapach benzyny w zbiorniku wyr. płynu. delikatnie wezbrał też olej chociaż żadnej żółtej emulsji nie było widać na bagnecie. ile mnie to ostetcznie wyniosło opowiem po niedzieli.
odstawiłem do mechanika i tu uwaga - 5 warsztatów i pięć różnych teorii i kosztów. dzisiaj zdjęli głowicę i się potwierdziło: uczelka walnięta i krzywa głowica a do tego zawory przepuszczają. robocizna: 250, uszczelka 75, uszczelki zaworowe 65, planowanie plus założenie gum zaw. i zrobienie zaworów 320 (tą część robi warsztat, który specjalizuje się w remontach silników wiec mam nadzieję, że zrobi to dobrze). podobno ma przestac kopcić i mieć większe ciśnienie. zobaczymy.
jeszcze jakby ktoś szukał jakie objawy były to informuję, że zaczęło się od dziwnie działającego ogrzewania, potem ubywało płynu, potem zgasł jeden garnek, prysznic z rury wydechowej, zapach benzyny w zbiorniku wyr. płynu. delikatnie wezbrał też olej chociaż żadnej żółtej emulsji nie było widać na bagnecie. ile mnie to ostetcznie wyniosło opowiem po niedzieli.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bo spaliny wdmuchiwało do układu chłodzenia a płyn pewnie wywalało górą zbiorniczka gdy silnik pracował .griby pisze:że zaczęło się od dziwnie działającego ogrzewania, potem ubywało płynu,
Gdy był wyłączony płyn szedł lekko na tłoki a potem w układ wydechowy.
Paliwo dostawało sie do oleju - żadnej mazi czy nalotów nie będziegriby pisze: delikatnie wezbrał też olej chociaż żadnej żółtej emulsji nie było widać na bagnecie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]