po nocy na mrozie gwizdze a nie zapala ale tylko chilowo

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

po nocy na mrozie gwizdze a nie zapala ale tylko chilowo

Post autor: bodzio82 »

dzis rano jak odpalalem forda to za 3 podejsciem zaczelo gwizdac tak jakby zawory w glowicy nie domykaly sie i stad moje zapytanie

mnial ktos z tym stycznosc w zetecu a jesli tak to na jakim oleju silnik lata ,bo mnie sie wydaje ze ten co ja zalewam czyli mineral jest za gesty i zle sie kasują popychacze luz .

Dzieje sie to tylko po nocy i przy duzym mrozie np dzis był taki efekt jakby sie pasek zerwal rozrzadu albo wykrecil wszystkie swiece efekt podobny

rok temu byl ten sam objaw wiec silnik jest ok skoro do dzis lata

dodam jeszcze ze aku nowe a rozrusznik kreci tak ze boje sie ze juz przy nizszej temp nie zapali boje sie ze szczotki i tuleje beda do wymiany chociaz latem i w cieple dni zapierdziela dobrze i pali na dotyk,no ale moze to wlasnie rozrusznik daje znac ze czas go nareperowac
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bodzio82 pisze:dzis rano jak odpalalem forda to za 3 podejsciem zaczelo gwizdac tak jakby zawory w glowicy nie domykaly sie i stad moje zapytanie
Ale odpalił ?

Ja tak miałem 2 lata temu - rozrusznik kręcił , silnik krecił jak by były zawory uniesione ale silnik nie chciał odpalić .
Co zrobiłem ? - maska do góry , zdjąłem wtyczkę od czujnika położenia wału , założyłem i wóz odpalił .
Za dnia zdjąłem powtórnie ta wtyczkę , prysnąłem "kontaktem" i do dziś jest spokój .
Zrób tak - powinno mu przejść .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

ok tak zrobie
ogolnie to trwalo jakies 3 sekundy i odpalił,ale tak jak mowie to sie dzieje tylko jak jest duzy mroz ,latem nie ma opcji ze cos takiego sie zdazy

ogolnie jak zapale silnik to slychac jakby ktorys popychacz przez jakis czas nie kasowal luzu bo klepia zawory ,odkad go mam czyli teraz bedzie szedl 3 rok nic sie nie zmienia poklepie jak diesel i spokój :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bodzio82, wiesz , że olej mineralny to przyspieszona śmierć dla silnika ?
Mineralny jest za gęsty i popychacze nie mają ciśnienia - jak się olej rozgrzeje - dostają ciśnienie i cichną .
Im rzadszy olej tym dla silnika zdrowiej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

wiem o tym i dlatego mysle ze to wlasnie winny jest 15W 40 no ale jak juz sie przyzwyczaił to niech juz bedzie tak jak jest ,z silnika zero wyciekow dolewke robie raz na pol roku wiec tak juz chyba zostawie trudno sie mówi
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bodzio82, 16 zaworowiec może łyknąć nawet do 0,8 l oleju na 1000 km
Dolewasz raz na pół roku - ile masz wtedy przejechane
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bodzio82 pisze:no ale jak juz sie przyzwyczaił to niech juz bedzie tak jak jest
no widzisz, a ja ryzykuje w swoim niedawno zakupionym dieslu i zmienilem 15w40 na 10w40,bo wiem jaka masakre ma silnik przy -20. I co z tego ze mam drobny wyciek oleju i co z tego ze nie wiem jak silnik na ten olej zareaguje, wazne zeby w zimie odpalal bez problemu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bodzio82, przy -20 C po odpaleniu silnika - przy oleju mineralnym w najdalszym zakątku silnika patrząc od pompy oleju - ciśnienie pojawia się po 16 s
Pomyśl 16 sekund bez smarowania
Przy syntetyku jest to 6 s
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Jamszoł pisze:bodzio82, 16 zaworowiec może łyknąć nawet do 0,8 l oleju na 1000 km
Dolewasz raz na pół roku - ile masz wtedy przejechane
Jamszoł nie ma opcji jak by mi tyle brał to dla mnie silnik zlom,mnialem fiata sedicivalvole znawcy wiedza co to za auto i on mi wpierdzielal na 1000 litr oleju ale silnik byl juz zajechany na maksa w koncu panewka sie obrucila i sie skonczyla przygoda

co do forda to wymienialem olej w lato to zrobilem jakies 5 tys przez 5msc,tak mniej wiecej robie 10 =12 tys w roku czyli okolo 1000 na msc mniej wiecej
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bodzio82, :mrgreen: :mrgreen: wg. producenta 8 zaworowe mogą wpierniczyć do 0,6 litra na 1000km a 16 zaworowe do 0,8 l na 1000km i jest to dla nich jeszcze do przyjęcia
Więc ja tobie zniknie 0,5l oleju na 5-6 tys km to jest wszystko lepiej niz ok
Nie wiem na co się jeszcze oglądasz - wymieniaj na półsyntetyk
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Jamszoł pisze:wg. producenta 8 zaworowe mogą wpierniczyć do 0,6 litra na 1000km a 16 zaworowe do 0,8 l na 1000km i jest to dla nich jeszcze do przyjęcia
a ten pobor oliwy jest zwiazany z natryskiem na tloki bo chyba zetec ma natryski na tlok :?:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tu nie chodzi o zeteka
Skoda też rak podaje - Opel też
To górna graniczna norma dla silników 8 i 16 zaworowych
Nawet najnowsza Oktawia
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Przyczepie się do temat bo zaciekawiło mnie to z tym olejem :)

Ja od czasu jak kupiłem Essa leje 15W40 wczesniej Lotos teraz Castrol

wymieniam co 10000 i na 10000 tysięcy nie dolewałem ani razu a przy zmianie to mechanik powiedział ze moze z 0,5 L ubyło

Więc chyba smiało moge zalac 10W40 ?
Castrol czy może Lotos ?
aha i mam LPG ( jakis badziew) a w mrozy pali moze nie na dotyk ale nie mam problemu
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

clhseba pisze:Więc chyba smiało moge zalac 10W40 ?
tak, zobaczysz ze latwiej bedzie sie krecil na zimno i z tych dwoch to castrol.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Panowie !

po pierwsze to temat jest w złym miejscu - nie opisujecie przygod z mk1/2/3/4 prawda ??

po drugie to nie jest temat o olejach !!!!

po trzecie macie te swoje minerale :P do ZETECa powinna byc Formula E lub inny z ACEA w klasie A1/A5 !!!! (czyli m.in. orlen platinum synthetic F 5W30 itd) a minimum to chociaz Lotos/Orlen 10W40
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ