Poprawa parametrów silnika.
Moderator: Moderatorzy
Poprawa parametrów silnika.
Witam.
Mam do was takie pytanie. Czy silniczek 1,6 16v jest podatny na jakieś modyfikacje typu przepustnica od 2,0 czy to coś zmieni czy filtr powietrza KN? czy może jakieś inne modyfikacje są wam znane??
pozdrawiam.
Mam do was takie pytanie. Czy silniczek 1,6 16v jest podatny na jakieś modyfikacje typu przepustnica od 2,0 czy to coś zmieni czy filtr powietrza KN? czy może jakieś inne modyfikacje są wam znane??
pozdrawiam.
Czytałem dużo na ten temat.
Po zmianie przepływki, przepustnicy i wałków oraz komputera problem jest z niskimi obrotami. Silnik wkręca się na obroty lepiej po przekroczeniu 2500-3000 obr.
Generalnie końcowe wnioski są takie:
jeśli masz plastikowy kolektor ssący - wkładasz od RKC, RQB
jeśli masz metalowy kolektor ssący - wkładasz z 2.0 Zeteca z Mondeo przed 97r.
Wałki od Blacktopa nie pasują.
Po zmianie przepływki, przepustnicy i wałków oraz komputera problem jest z niskimi obrotami. Silnik wkręca się na obroty lepiej po przekroczeniu 2500-3000 obr.
Generalnie końcowe wnioski są takie:
jeśli masz plastikowy kolektor ssący - wkładasz od RKC, RQB
jeśli masz metalowy kolektor ssący - wkładasz z 2.0 Zeteca z Mondeo przed 97r.
Wałki od Blacktopa nie pasują.
Ja wykonałem u mojego ojca w mondeo 1,6 modyfikację.
Zmieniłem wałki na wersje z 2.0 oczywiście wymiana zaworów na nowe i szlif głowicy
Wymieniona przepustnica z 2.0
I przepływomierz na nowy z 2.0
I efekt końcowy jest bardzo dobry na hamowni nie byłem, ale 100koni ma na pewno lub trochę więcej.
Na obroty wkręca się rewelacyjnie. Bardzo dobrze się rozpędza i jest to odczuwalne.
Spalanie spadło o 1l jest 9l/100km
Komputera nie zmieniałem bo jest EECV i problem jest wtedy z immo.
Wystarczyła samoadaptacja.
NIC więcej się z tego nie wyciśnie. Modyfikacja wyszła nie całe 1000zł
Plan jest jeszcze tylko wymienić kolektor wydechowy który ma lepszy przepływ bo ten co jest to jak się na niego patrzy musi strasznie hamować spaliny. Jest taki jakiś dziwny i mały
Zmieniłem wałki na wersje z 2.0 oczywiście wymiana zaworów na nowe i szlif głowicy
Wymieniona przepustnica z 2.0
I przepływomierz na nowy z 2.0
I efekt końcowy jest bardzo dobry na hamowni nie byłem, ale 100koni ma na pewno lub trochę więcej.
Na obroty wkręca się rewelacyjnie. Bardzo dobrze się rozpędza i jest to odczuwalne.
Spalanie spadło o 1l jest 9l/100km
Komputera nie zmieniałem bo jest EECV i problem jest wtedy z immo.
Wystarczyła samoadaptacja.
NIC więcej się z tego nie wyciśnie. Modyfikacja wyszła nie całe 1000zł
Plan jest jeszcze tylko wymienić kolektor wydechowy który ma lepszy przepływ bo ten co jest to jak się na niego patrzy musi strasznie hamować spaliny. Jest taki jakiś dziwny i mały
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- iglaxr3i
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
- Lokalizacja: Kozin
- Pojemność: 2800
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
Takiej bzdury to jeszcze nie czytałem ,czyli ze przełozenie klocków od rkc lub rqb jest dłuzsze i ciezsze niz wstawienie bloku z 1,8 do 1,6watchu pisze:Z tego co ja się orientuję taniej łatwiej szybciej będzie włożyć nowy blok 1.8 lub 2.0.
ej no wes konkurs na Stend UP jest w telewizji nie tu.
Wracajac do temetu to Krzys (Kurowski) napisał co i jak wszak ze nie jest konieczne planowanie i wymiana zaworów,a głowice w 1,6 i 1,8 sa praktycznie te same.
Jeżeli modyfikacje które opisujesz maja negatywny wpływ na prace silnika w dolnych partiach obrotowych to nie ma sęsu się w to bawić ;/ Zostawie go taki jaki jest czyli seria. Trudno 90Km musi wystarczyćTigerbart pisze:Czytałem dużo na ten temat.
Po zmianie przepływki, przepustnicy i wałków oraz komputera problem jest z niskimi obrotami. Silnik wkręca się na obroty lepiej po przekroczeniu 2500-3000 obr.
Generalnie końcowe wnioski są takie:
jeśli masz plastikowy kolektor ssący - wkładasz od RKC, RQB
jeśli masz metalowy kolektor ssący - wkładasz z 2.0 Zeteca z Mondeo przed 97r.
Wałki od Blacktopa nie pasują.
No może tylko wkładkę KN można załozyc
Pozdrawiam.
[ Dodano: Czw 14 Paź, 2010 ]
a czy sama wymiana przepustnicy z 2.0 coś da??
RKC ma takie same wałki jak RDA...
Ja mam plastikowy kolektor dolotowy i wałki z MDO po 97 roku jak dobrze pamiętam, problemów nie ma żadnych z wolnymi. Dopiero po włożeniu przepustnicy wolne są ciutke bardziej nerwowe, ale to ie ma żadnego wpływu na jazdę.
Ja mam plastikowy kolektor dolotowy i wałki z MDO po 97 roku jak dobrze pamiętam, problemów nie ma żadnych z wolnymi. Dopiero po włożeniu przepustnicy wolne są ciutke bardziej nerwowe, ale to ie ma żadnego wpływu na jazdę.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB