Montaż elektrycznych szyb

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Montaż elektrycznych szyb

Post autor: Mucka13 »

Witam. Takie pytanko. Co potrzebuje do montażu elektrycznych szyb??
podnośniki juz mam ;) na pewno przełączniki muszę kupić. Potrzebne są do tego jakieś przekaźniki?? gdzie się wpiąc z + ?? do skrzynki pod stały? jak zrobić żeby pilot z alarmu automatycznie domykał szyby??

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Na pewno to potrzebujesz wiązkę w drzwiach i wiązkę główną. Być może jest w Twoim wozie już przygotowana instalacja pod te podnośniki i jesteś szczęśliwcem (u mnie była tylko w drzwiach, główna wiązka tego nie posiadała). Musisz rozebrać drzwi i zobaczyć czy masz dodatkową wtyczkę do siłownika (lewe drzwi przednie - wtyczka dwa piny, zielony i niebieski przewód), a także sprawdzić czy w tunelu masz wyłączniki ukryte pod wykładziną. Jeśli tego nie masz to czeka Cię zabawa z elektryką. Tutaj co nieco jest rozpisane odnośnie kolorów przewodów i pinów we wtyczkach wiązek: http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=8935 - materiał traktuje o podłączaniu lusterek jale jest element wspólny o szybach.

Jak coś to pisz, pomogę. W sumie nie tak dawno to robiłem u siebie.

EDIT:
Zobacz czy masz takie wtyczki w drzwiach:
ftp://89.231.173.239/Ford/Zdjecia/Toste ... yb%201.jpg
ftp://89.231.173.239/Ford/Zdjecia/Toste ... yb%202.jpg
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

W dzwiach z tego co pamiętam była taka wtyczka, ale pod tunelem?? gdzie tego szukać??
karol MAŁY

Post autor: karol MAŁY »

A ja ci napisze z innej beczki jak już ogarniesz temat z elektryką i chcesz aby alarm ci je domykal to musisz się upewnić czy twój alarm ma wyjście do centralki domykania okien jak co to gdzieś mam taką(musze sprawdzić)jak co to wiesz gdzie podjechać :razz:
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

w alarmie mam takie wyjście:) to sprawdziłem, tylko nie wiem jak to podpiąc:)
w weekend zaczne ogarniać to. jakby co będe pisał.
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Odświeżam troszkę kotleta. Zakupiłem siłowniki elektrycznych szyb. Wiązkę, przyciski i przekaźnik mam. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda ich montaż ?
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Przy zalozeniu silownikow tyle Ci wystarczy wiedzy :P Podpowiedz :)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Ja kupiłem do przodu siłowniki, a nie do tyłu.

Silniczek od szyb nituje się w miejscu gdzie jest korbka? Korbki oczywiście nie ma przy montażu.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tak nituje sie, tak jest oryginalnie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Nie chodziło mi czy nity czy śrubki. Chodzi mi o to, w którym miejscu mocuje się silniczek? Trzeba wiercić otwory czy pasują stare ? Prowadnicę linki wiem jak się mocuje, w stare otwory nituje.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

pasuje w stare miejsca,wiec spokojnie, jak drzwi rozlozysz to sam na to wpadniesz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Czyli jest plug&play ? A zamiast nitów mogę użyć śrub? Nie wiem czy załatwię nitownicę.
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Gajek, proszę Cię, nitownica to kilkanaście złotych a napewno jeszcze nie raz Ci się przyda
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gajek, lepiej uzyc nitow, bo jak pewnie zauwazyles te gumy na silownikach raczej nie maja gwintu i musialbys to wszystko przerabiac pod sruby.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Ok, to będę załatwiał nitownicę. Nic nie napisaliście czy jest Plug&Play
ODPOWIEDZ