Strona 5 z 9

: 14 lis 2010, 10:26
autor: Mikosz
andkar, możesz osobiście w katowicach kupić http://allegro.pl/oryginalny-plyn-do-ch ... 11469.html

: 14 lis 2010, 10:30
autor: andkar
Mikosz pisze:andkar, możesz osobiście w katowicach kupić http://allegro.pl/oryginalny-plyn-do-ch ... 11469.html
taa 1 litr 20zł to 5 wyjdzie 100zł :/

: 14 lis 2010, 10:34
autor: Mikosz
andkar pisze: taa 1 litr 20zł to 5 wyjdzie 100zł :/
Faktycznie :/
To nie wiem jakim cudem Wiesiu kupuje po niskiej cenie 68 zeta.
Najtaniej za 15 zł za litr w Łodzi ale to jest letnie.
Moim zdaniem bez sensu bawić się koncentratem. Wiele osób kupuje gotowca w marketach i jest luzik.

: 14 lis 2010, 10:48
autor: WieSiu
bo WieSiu ma firme i dlugo sie staralem zeby u nich znizki zalatwic i jak ktos potrzebuje jakies drogie czesci z salonu,to do mnie uderzac,to dostanie ze znizka :) jesli chodzi o takie tanie,to tez pomoge :) I przywioze na zlot jakby co. Z Intercarsu tez 25% taniej i z Regplastu z 20-30% (nie pamietam dokladnie)

a tak normalnie do kupienia to jest w internecie: http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... at_id=1097

: 14 lis 2010, 11:40
autor: srvrserver
ja leje borygo od kiedy kupilem escorta czyli od 2004 roku i wszystko jest w jak najlepszym porzadku...

: 14 lis 2010, 12:01
autor: Jamszoł
Gotowce , to kupowałem jak miałem F 125p i to jeszcze za komuny .
A tak to zawsze koncentrat .
Z tego co pamiętam - Borygo reaguje z alu i niszczy i chłodnice i nagrzewnice , jeśli są aluminiowe. Warto mieć to na uwadze wybierając płyn

: 14 lis 2010, 12:59
autor: Mikosz
Mała ciekawostka jaką zrobiłem przed chwilą :
PETRYGO - 35 w baniaczku mierzone testerem zamarzania nadal -35, natomiast byłem sprawdzić ile pokazuje w zbiorniczku wyrównawczym i pokazało -27.
Czyżby po dwóch latach stracił właściwości albo glikol wyparował albo zmieszało z płynem letnim co były resztki w układzie chłodzenia 2 lata temu ??

: 14 lis 2010, 13:55
autor: WieSiu
Mikosz, i wlasnie dlatego te tanie plyny sie wymienia co pare lat. A jak kupisz koncentrat porzadnej firmy (np. motorcraft) to wg producenta masz spokoj na 10 lat :D

: 14 lis 2010, 14:20
autor: Mikosz
WieSiu pisze:Mikosz, i wlasnie dlatego te tanie plyny sie wymienia co pare lat. A jak kupisz koncentrat porzadnej firmy (np. motorcraft) to wg producenta masz spokoj na 10 lat :D
Własnie gdzieś czytałem że marketowe gotowce się wymienia co 2-3 lata a oryginalne 10 lat :)
Myślę że w przyszłym roku latem zrobię wymianę płynu ;-)

: 14 lis 2010, 16:29
autor: kris
ja płyny wymieniam razem z Dotem,czyli co 2 lata,ale teraz spróbuje koncentrat Motorcrafta,zaufam WieSiowi,w maju mnie to czeka :mrgreen:

: 14 lis 2010, 18:50
autor: matek10912
sluchajcie odnosnie płynu hamulcowego. po czym poznac ze nalezy go wymienic??bo jestem ciekawy a nigdy nie wymienialem

: 14 lis 2010, 19:17
autor: Jamszoł
Po jego kolorze ale nie w zbiorniczku wyrównawczym
Odkręć na moment odpowietrznik przy cylinderku - jak leci czysty to jest OK.
Co do płynów hamulcowych
Płyn hamulcowy ma pewną " chłonność " - wchłania wodę która powstaje w układzie na skutek różnicy temperatur
Do pewnego momentu wchłaniania jest wystarczająco sprężysty , żeby dobrze przenosić energię (kinetyczną - chyba )
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... nyham.html

Lepiej dmuchać na zimne

: 14 lis 2010, 19:30
autor: darcun4
A nie macie wrażenia, że te wszystkie koncentraty to jest normalna marketingowa ściema?
Ja przynajmniej od baaardzo długiego czasu nie słyszałem aby zarówno w koncentratach jak i gotowcach był używany Glikol. Najczęściej jest stosowany alkohol etylowy z różnego rodzaju dodatkami.
Mam wrażenie, że twierdzenie o wyższości koncentratu nad gotowcem ma takie samo pokrycie w prawdzie jak twierdzenie o wyższości Mobila nad Castrolem lub odwrotnie.
Od siebie dodam, że samochodami jeżdżę od 85 roku i NIGDY nie używałem koncentratu. Może dlatego, że nikt mi nie powiedział o jego wyższości.
Natomiast autora teorii mówiącej o tym, "że jak mam koncentrat to mogę wymieniać co 10 lat" proszę o rozwinięcie myśli, co takiego w nim się znajduje, co nie ulega ew. ulatnianiu i degradacji odnosząc się do układów chłodzenia jakie w większości mamy, czyli ciśnieniowych.

: 27 lis 2011, 20:29
autor: piter
i ja sie podlacze pod temat.chce wymienic olej w skrzyni firmy carlube 75W-90 tylko ze nie wiem na jaki jest syntetyczny i polsyntetyczny o tych samych parametrach.a jak bylo w oryginale?

: 27 lis 2011, 20:55
autor: Jamszoł
orginał - zawsze syntetyk
Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni więc inny niż syntetyk nie wchodzi w grę