Strona 8 z 9

: 08 gru 2011, 18:13
autor: Jaszczur
jarekezg pisze:możesz mieszać tylko te same oleje
To nie jest prawda. ;) Nawet tu na forum był puszczony w obieg dokument o olejach, w którym zalecano przechodzenie z gorszego oleju na lepszy, i tam było napisane że można mieszać oleje.
Poza tym jak wymieniasz olej w silniku, to już sama ta operacja miesza oleje - przecież chyba nie myślisz że podczas wymiany ścieka wszystko? ;)

Poza tym semi to przecież baza mineralna + syntetyk, więc dolewając minerala zmieniasz tylko proporcje.

: 08 gru 2011, 18:16
autor: Kudłaty_EZG
MinisterQ, ale zostaje Ci niewiele- ja jednak nie polecam mieszania
zresztą... myślisz że po co przy przechodzeniu na lepszy najlepiej dość szybko zrobić kolejną wymiane i dopiero potem znów "normalnie"

: 08 gru 2011, 18:17
autor: Jaszczur
Żeby wypłukać ewentualny nagar. Już nie cuduj. ;)

: 08 gru 2011, 21:22
autor: Jastrzab_1_8D_92
Wymieniłem cały na 10w40. Po 1 km jeszcze silnik żyje :)

: 08 gru 2011, 21:26
autor: S3ci0r
Jastrzab_1_8D_92, dobra robota, oby nic się nieszczęśliwego nie stało :one:

: 08 gru 2011, 21:37
autor: Jastrzab_1_8D_92
S3ci0r, zrobi się składkę na nowy silniczek :)

: 08 gru 2011, 23:54
autor: cidzej
zawsze mozesz deczko zagescic motodoktorem :P

: 09 gru 2011, 09:05
autor: WieSiu
jarekezg pisze:mineral z mineralem, semi z semi, syntetyk z syntetykiem
testowalem mieszanie, nic sie nie stalo. Takze spokojnie mozna mieszac semi z mineralem. Przejezdzilem na takiej mieszance kilka tysiecy

: 09 gru 2011, 09:05
autor: luckyboy
Wszystkie oleje są ze sobą mieszalne jeżeli spełniają przynajmniej normę API SH - ona to gwarantuje. Po drugie gdyby silniki miały się wypłukiwać, to do takiego przypadku dochodziłoby także po zmianie oleju z syntetycznego na olej mineralny - wiele takich olejów posiada współczynnik TBN (który świadczy o zdolności oleju do mycia-czyszczyenia) większy niż wiele fullsyntetyków, szczególnie tych stworzonych do DPF. Ze względu na produkty spalania jakimi są popioły, olej do DPF mają zaniżoną ilość substancji czyszczących.

Tu jeszcze ciekawostka: w latach 80" Mercedesy robiły miliony kilometrów na zwykłych olejach mineralnych, a dzisiaj pomimo olejów syntetycznych takie przebiegi są dla silników nieosiągalne - winą jest też olej. Powodem takiego stanu rzeczy jest ekologia. Otóż w czasach kiedy jeszcze nie stosowało się katalizatorów, był dodawany w dużej ilości do oleju dodatek zapewniający świetną smarność oleju. Wraz z ograniczeniami emisji spalin każdy nowy olej o wyższej klasie, miał go coraz mniej.

: 09 gru 2011, 09:09
autor: Jaszczur
luckyboy pisze:był dodawany w dużej ilości do oleju dodatek zapewniający świetną smarność oleju
Ciekawe czy to można kupić jako osobny produkt, i ile by to było warte...

: 09 gru 2011, 09:28
autor: luckyboy
MinisterQ pisze:
luckyboy pisze:był dodawany w dużej ilości do oleju dodatek zapewniający świetną smarność oleju
Ciekawe czy to można kupić jako osobny produkt, i ile by to było warte...
Trudno mi powiedzieć - nie wiem, ale z tego co pamiętam to właśnie sugerowano wlewać olej o jakości nie wyższej niż zalecenia prodecenta, gdyż w tych gorszych olejach jest tego dodatku więcej. W handlu mało już jest dostępnych olejów klasy SG/CD :/ Ja dlatego wlewam olej lekkobieżny 10W-40, bo zwykły mineralny nie da rady w siarczyste mrozy.

: 09 gru 2011, 13:42
autor: mateusz_175
MinisterQ pisze: . Jak się martwisz o silnik, to zalej go olejem Valvoline maxlife 10w40 - on ma dodatki uszczelniające...
Ja właśnie taki zalałem i nie narzekam :)
Jastrzab_1_8D_92 pisze:Wszystko fajnie tylko że ja mam z 400 tys na silniku i bierze olej,
No mój też ma w tych granicach przejechane, albo 337tys, albo 447tyś albo 557tyś ( ale to już chyba za dużo :P ), sądząc po zużyciu elementów wnętrza to musi mieć mniej więcej taki przebieg. W dodatku mechanik przy zmianie rozrządu powiedział że pompa wtryskowa jest już rozje****, w sumie się nie dziwię po takim przebiegu.

Dobrze zrobiłeś, że dałeś mu 10W40 :)

: 10 gru 2011, 01:45
autor: Jaszczur
luckyboy pisze:W handlu mało już jest dostępnych olejów klasy SG/CD :/
Ja ostatnio znalazłem coś takiego:
http://www.motoplatforma.com/index.php? ... yntetyczny
Mannol 10w40, SG/CD - tak sobie myślę czy by może z nim nie spróbować po remoncie ;)
Bardzo tani...

: 10 gru 2011, 09:33
autor: cidzej
MinisterQ, chcesz dobry olej, ktory w razie czego nie bedziesz musial szukac potem niewiadomo gdzie po sklepach na ewentualne dolewki ?? kup ELF Competition STI TURBO DIESEL 10W40....

... ale jak ci naprawde zalezy na silniku to poszukaj ktoregos z tych olei:

http://allegro.pl/quaker-state-10w40-10 ... 27985.html

lub

http://moto.allegro.pl/midland-avanza-1 ... 06268.html
(to jest europejski odpowiednik wyżej wymienionego)

lub w ostatecznosci
http://moto.allegro.pl/petro-canada-sup ... 84178.html

nie pożałujesz ... te motule valvoliny to mrzonki przy nich :D

: 10 gru 2011, 22:30
autor: Jastrzab_1_8D_92
http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody ... 1,383.html i jest Polski więc pewnie niedobry, bo za oceanem amerykańscy naukowcy to dolewają tajne składniki i auto może zrobić 10 milionów kilometrów na silniku. A poważnie ... moim zdaniem ten olej jest niczego sobie i nie dlatego ze jest tani , ale dlatego spełnia normy (niekiedy) wyższe niż droższe oleje, a tego chyba nie piszą od tak na opakowaniu. Każdy ma swoje upodobania..., dla mnie olej ma smarować ..., a jak smaruje jest napisane na opakowaniu, bo nie mam w domu laboratorium żeby to sprawdzić, a tym bardziej szukać w oleju kosmicznej technologii. Każdy tez ma znajomego "pana Rysia", który twierdzi ze na takim oleju to zatrze się silnik , a na tym to 100 lat najlepiej bez wymiany...

Jastrząb