Wymiana wszystkich płynów

Moderator: Moderatorzy

piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

i tak tez zrobilem kupilem oryginal. tyle ze ponioslo chlopine i kupil wszystkie plyny oryginalne jakie sa tylko w essie.a ze rabacik mam mocny w bemo to nie bolalo tak mocno finansowo.jedno co dalo mi do myslenia to to ze wziolem zwykly dot 4 a nie super dot 4.poradzono mi ten pierwszy jako ze nie mam abs to bedzie jak najbardziej do mojego no oby sie nie mylili i mysle ze chyba to nie ma jakiegos wiekszego znaczenia
piter
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

jak mnie pamięć nie myli to lałem właśnie dot4 do siebie i było OK :)
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
luckyboy

Post autor: luckyboy »

Ja zalałem w ubiegłą zimę przy wymianie rozrządu Kulera od K2 i nie widzę podstaw do narzekań. Płynu hamulcowego na razie nie ruszam póki jest sucho, bo boję się konsekwencji tego czynu (wycieki).
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

luckyboy, jakie kuźwa wycieki
płyn hamulcowy się zmienia- chyba że wolisz zaparkować komuś w bagażniku
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jarekezg, a w jakich warunkach kiepski plyn hamulcowy sie uwidacznia ? bo mi sie wydaje ze jak ktos jezdzi po autostradach z duzymi predkosciami i czesto hamuje majac mocne auto to tak, warto zmieniac na wszelki wypadek plyn. w normalnym przypadku spokojnego czlowieka i jazdy po miescie nie jestem przekonany ze to takie konieczne z tak duza czestotliwoscia jak jest w zaleceniach.

A o wycieku po wymianie plynu hamulcowego nie slyszalem. czemi mialoby sie cos popsuc ? jak ma sie popsuc to sie zepsuje i lepiej zeby szybko sie zepsulo i w bezpiecznych warunkach,bo szczelne hamulce to najwazniejsza sprawa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
luckyboy

Post autor: luckyboy »

jarekezg pisze:luckyboy, jakie kuźwa wycieki
płyn hamulcowy się zmienia- chyba że wolisz zaparkować komuś w bagażniku
W starym aucie jeśli hamulce działąją prawidłowo to lepiej ich nie tykać i tego trzymam się - płyn ma niewiadomo ile lat, ale przegląd przechodzę co roku bez problemu, a róznica siły hamowania na osi to góra 6%.
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

luckyboy pisze: płyn ma niewiadomo ile lat,
spoko :/

WieSiu, z tego co wiem to jest wysoce higroskopijny i łatwo go zagotować jeśli długo nie zmieniany
choć
Silnik: Diesel
Pojemność: 1753
Moc: 60
może jednak nie tak łatwo :P

w każdym bądź razie cieszę się że mieszkasz daleko i na drodze Cie pewnie nie spotkam

aha, nawet wymiana wszystkich elementów gumowych w układzie hamulcowym esa to nie jest majatek jak tak bardzo się wycieków boisz
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
luckyboy

Post autor: luckyboy »

jarekezg pisze:
luckyboy pisze: płyn ma niewiadomo ile lat,
spoko :/

WieSiu, z tego co wiem to jest wysoce higroskopijny i łatwo go zagotować jeśli długo nie zmieniany
choć
Silnik: Diesel
Pojemność: 1753
Moc: 60
może jednak nie tak łatwo :P

w każdym bądź razie cieszę się że mieszkasz daleko i na drodze Cie pewnie nie spotkam

aha, nawet wymiana wszystkich elementów gumowych w układzie hamulcowym esa to nie jest majatek jak tak bardzo się wycieków boisz
Po pierwsze nie trzeba mieć silnika 5 litrów i 500KM, aby zagotować płyn - wystarczy mieć CC700 i zjechać drogą parę kilometrów w dół z wciśniętym heblem - silnik nie ma tu nic do rzeczy :)

Po drugie szumu o ten płyn hydrualiczny jest tyle co nie miara, niczym miałbym zginąć po wejściu do auta - tak na prawdę ten płyn regularnie zmienia kilku pasjonatów wymian na forach internetowych, reszta ludzi go zmieni jak wycieknie po latach z układu:)

Dla mnie rozmowa w tym temacie troche przesadzona, ale zawsze warto rozmawiać :)
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

luckyboy, wspomniałem o silniku tylko dlatego że Toruń do rejonów górzystych nie należy :p i nie miało to na celu Cię obrażać
owszem zalecane 2lata to może przesada ale jak sam napisałeś nie wiesz ile on tam jest a wymiana wyjdzie taniej niż wymiana oleju o ile nie lejesz najtańszego mineralnego syfu
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
luckyboy

Post autor: luckyboy »

jarekezg pisze:luckyboy, wspomniałem o silniku tylko dlatego że Toruń do rejonów górzystych nie należy :p i nie miało to na celu Cię obrażać
owszem zalecane 2lata to może przesada ale jak sam napisałeś nie wiesz ile on tam jest a wymiana wyjdzie taniej niż wymiana oleju o ile nie lejesz najtańszego mineralnego syfu
Nie odebrałem Twojej wypowiedzi o silniku jako mającej mnie obrazić ;) Zgadzam się, że płyny powinno się wymieniać regularnie, bądź przynajmniej sprawdzać ich cechy fizyczno-chemiczne. Niestety pokutuje we mnie przekonanie, że jeżeli ruszyłbym w chwili obecnej płyn, przeszedłbym przez całą wymianę/naprawę ukł. hamulcowego (wiekowe auto) - mogę mylić się, ale póki nie muszę wolę nie przekonywać się.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Płyn hamulcowy jest wysoce higroskopijny - tu się zgadzam
Ale tu nie chodzi o zagotowanie się , choć taka możliwość istnieje
Tu chodzi o ilość rozpuszczonej wody w płynie - co rzutuje na pogorszenie się ściśliwości płynu - wóz gorzej hamuje , poza tym jak wody będzie ileś tam to zacznie się korozja wewnątrz układu

luckyboy, możesz śmiało wymieniać - nic nie popsujesz , ale moją metodą , czyli bez pompowania i stwarzanie niepotrzebnie ciśnienia
Można wymienić płyn bez stwarzania ciśnienia w układzie .
Jeśli się zdecydujesz to daj cynę na PW - wytłumaczę Ci krok po kroku .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
luckyboy

Post autor: luckyboy »

Jamszoł pisze:Jeśli się zdecydujesz to daj cynę na PW - wytłumaczę Ci krok po kroku .
Oki dzięki, zgłoszę się jak dojrzeję do tej decyzji :) Na myśli chyba jest metoda przelewowa...?
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Witam ...mam pytanie niskich lotów ...Mam zalany minerał 15w40 dla się wlać coś rzadszego..?
Bardziej mi chodzi czy jest minerał jakiś rzadszy.... pewnie moim pytaniem zbliżam się do twórczości Lema , ale może coś takiego jest...

Jastrząb
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jastrzab_1_8D_92, lej semi i będzie gut :d
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

zmienilem na 10w40 i silnik umarl,ale nie z powodu oleju :p (rozrzad). po ponad roku jazdy na polsyntetyku nic zlego z silnikiem sie nie dzialo,nie bral wiecej oleju,nie ciek wiecej niz wczesniej,takze polecam taka zmiane.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ