Wymiana wszystkich płynów

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Obrazek
ocet, woda destylowana i płyn prestone zakupiony więc niebawem odbędzie się wymiana :)
jeszcze tylko takie małe pytanko (nie śmiać się Obrazek): czy to jest korek spustu chłodnicy?
Obrazek
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

S3ci0r, dokładnie ten korek ;-)
Powodzenia :)
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

gdzieś na forum była opisana wymiana płynu chłodniczego a autorem chyba był Jamszoł ale nie mogę jej znaleźć :/ pomoże ktoś odszukać? było tam napisane m.in. żeby odpalić silnik na nie więcej niż 20 sek w celu usunięcia płynu z nagrzewnicy i silnika.
~m!s!3k
Posty: 147
Rejestracja: 31 mar 2007, 21:32
Lokalizacja: Warszawa | WE
Kontakt:

Post autor: ~m!s!3k »

- stawiasz woza na płaskim podłożu,
- odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego, podstawiasz bankę na stary płyn
- odkręcasz korek spustowy i czekasz aż zleci, jak masz możliwość skorzystania ze sprężonego powietrza to możesz przez szmatę dmuchnąć w zbiorniczek,
- zakręcasz korek,
- zalewasz nowy płyn,
- odpalasz woza, włączasz nawiew na maxa ciepłe i grzejesz aż osiągnie optymalną temperaturę (ja zawsze czekam żeby się wentylator załączył ze dwa razy, oczywiście sprawdzając czy węże do chłodnicy są ciepłe),
- no i ewentualnie dolewasz płynu jak będzie za mało.

ot cała filozofia

Możesz jeszcze wypłukać układ z rdzy czy innych brudów.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

no właśnie będę przemywał najpierw wodą dest. z octem następnie samą wodą dest. i na końcu dopiero prestone zalewam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

~m!s!3k pisze:odpalasz woza, włączasz nawiew na maxa ciepłe i grzejesz aż osiągnie optymalną temperaturę (ja zawsze czekam żeby się wentylator załączył ze dwa razy, oczywiście sprawdzając czy węże do chłodnicy są ciepłe),
- no i ewentualnie dolewasz płynu jak będzie za mało.
Po pierwsze zawsze pamiętaj , że :
Ciśnienie robocze płynu chłodzącego/wody na odpalonym silniku wynosi 0,8 Bar i nie trudno o wypadek przy pracy jak się o tym nie pamięta (co niektórzy pewnie to potwierdzą :razz: )
Po drugie - układ chłodzenia będzie odpowietrzony gdy zacznie grzać nagrzewnica - gdy będzie wiało zimnym a silnik już się rozgrzeje - daj na jakieś 20 - 30 s mu po garach - w granicach 3000 obrotów - wtedy ciśnienie płynu/wody wypchnie powietrze z nagrzewnicy.
Jeśli bedziesz miał pytanie dodatkowe to wal na PW
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

chłopaki a co zrobić ze starym płynem? można walić do kanalizacji miejskiej? :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Napiszę Ci na PW
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

zlałem dzisiaj stary płyn i wlałem wodę destylowaną z octem i od razu mała przejażdżka po mieście :mrgreen: teraz czekam aż płyn ostygnie i zaleję mu już czystą wodę destylowaną, jutro dopiero właściwy płyn chłodniczy leci do zbiorniczka ;)
a tutaj fotka tego co wyleciało z chłodnicy:
Obrazek
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jak ja spuszczałem wodopłyn ostatnio to to coś miało kolor ceglany ale przepłukałem wodą i zalałem różowy :d płyn :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Majeczka1988r

Post autor: Majeczka1988r »

Hejka:D A ja mam pytanie:D Jak gdzie jest jakiś kurek którym można wylać płyn z chłodnicy. Nie mam kanału i nie moge sie narazie połozyć pod niego :grin: a płyn musze zmienic bo nie wiem co tam wczesniej było ;/
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

Majeczka1988r pisze:Hejka:D A ja mam pytanie:D Jak gdzie jest jakiś kurek którym można wylać płyn z chłodnicy. Nie mam kanału i nie moge sie narazie połozyć pod niego :grin: a płyn musze zmienic bo nie wiem co tam wczesniej było ;/
na chłodnicy stojąc przodem do autka to na dole po prawej stronie jest duża plastikowa śrubka-korek no przynajmniej u mnie :) zawsze możesz też ściągnąć któryś z węży, nie wyleci pewnie wszystko, ale możesz dolać koncentratu mieszalnego z innymi płynami
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

no przynajmniej u mnie
U wszystkich tak jest
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

na górze w moim poście masz zrobione zdjęcie tego kurka :) do odkręcenia użyłem 5-cio złotówki :grin: :grin: :grin:
Majeczka1988r

Post autor: Majeczka1988r »

yhh... dobra chłopaki jak mi sie uda:D To dam cynka:D
ODPOWIEDZ