Wymiana wszystkich płynów
Moderator: Moderatorzy
- stawiasz woza na płaskim podłożu,
- odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego, podstawiasz bankę na stary płyn
- odkręcasz korek spustowy i czekasz aż zleci, jak masz możliwość skorzystania ze sprężonego powietrza to możesz przez szmatę dmuchnąć w zbiorniczek,
- zakręcasz korek,
- zalewasz nowy płyn,
- odpalasz woza, włączasz nawiew na maxa ciepłe i grzejesz aż osiągnie optymalną temperaturę (ja zawsze czekam żeby się wentylator załączył ze dwa razy, oczywiście sprawdzając czy węże do chłodnicy są ciepłe),
- no i ewentualnie dolewasz płynu jak będzie za mało.
ot cała filozofia
Możesz jeszcze wypłukać układ z rdzy czy innych brudów.
- odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego, podstawiasz bankę na stary płyn
- odkręcasz korek spustowy i czekasz aż zleci, jak masz możliwość skorzystania ze sprężonego powietrza to możesz przez szmatę dmuchnąć w zbiorniczek,
- zakręcasz korek,
- zalewasz nowy płyn,
- odpalasz woza, włączasz nawiew na maxa ciepłe i grzejesz aż osiągnie optymalną temperaturę (ja zawsze czekam żeby się wentylator załączył ze dwa razy, oczywiście sprawdzając czy węże do chłodnicy są ciepłe),
- no i ewentualnie dolewasz płynu jak będzie za mało.
ot cała filozofia
Możesz jeszcze wypłukać układ z rdzy czy innych brudów.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Po pierwsze zawsze pamiętaj , że :~m!s!3k pisze:odpalasz woza, włączasz nawiew na maxa ciepłe i grzejesz aż osiągnie optymalną temperaturę (ja zawsze czekam żeby się wentylator załączył ze dwa razy, oczywiście sprawdzając czy węże do chłodnicy są ciepłe),
- no i ewentualnie dolewasz płynu jak będzie za mało.
Ciśnienie robocze płynu chłodzącego/wody na odpalonym silniku wynosi 0,8 Bar i nie trudno o wypadek przy pracy jak się o tym nie pamięta (co niektórzy pewnie to potwierdzą )
Po drugie - układ chłodzenia będzie odpowietrzony gdy zacznie grzać nagrzewnica - gdy będzie wiało zimnym a silnik już się rozgrzeje - daj na jakieś 20 - 30 s mu po garach - w granicach 3000 obrotów - wtedy ciśnienie płynu/wody wypchnie powietrze z nagrzewnicy.
Jeśli bedziesz miał pytanie dodatkowe to wal na PW
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
na chłodnicy stojąc przodem do autka to na dole po prawej stronie jest duża plastikowa śrubka-korek no przynajmniej u mnie zawsze możesz też ściągnąć któryś z węży, nie wyleci pewnie wszystko, ale możesz dolać koncentratu mieszalnego z innymi płynamiMajeczka1988r pisze:Hejka:D A ja mam pytanie:D Jak gdzie jest jakiś kurek którym można wylać płyn z chłodnicy. Nie mam kanału i nie moge sie narazie połozyć pod niego a płyn musze zmienic bo nie wiem co tam wczesniej było ;/