Demontaż wkładu lusterka bocznego Mk5-6
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Demontaż wkładu lusterka bocznego Mk5-6
Nie znalazłem w necie instrukcji jak zdemontować bez uszkadzania wkład lusterka elektrycznego do Mk5-6 dlatego wklejam tu krótki opis jak to zrobić
Po pierwsze potrzebujemy płaski wkrętak. Odginamy wkład lusterka tak aby od górnej, zewnętrznej strony zrobiła się maksymalna szczelina. Robić to z wyczuciem, nie potrzeba tego odginać super szeroko bo można połamać szkło. W tej szczelinie jest widoczny jeden z 4 zaczepów trzymających wkład. Rozginamy go delikatnie wkrętakiem i tym samym uwalniamy jeden róg wkładu. Tak poluzowany wkład pozwala nam na dostęp do następnego zaczepu. Kontynuując w ten sposób odpinamy pozostałe zaczepy. I wkład mamy luźny. Jedyne co go trzyma to 2 kabelki zasilania maty grzewczej, które są na wtykach konektorowych i odpinamy je ręcznie. Składanie jest prostsze bo po podpięciu kabelków dociskamy wkład i sam się zatrzaskuje. Tyle. Poniżej zdjęcia, mogą być pomocne.
I na koniec ciekawostka - boczne lusterka były w escortach i płaskie (moje obecne) i sferyczne (popękane, wymienione) a podobno również asferyczne
Po pierwsze potrzebujemy płaski wkrętak. Odginamy wkład lusterka tak aby od górnej, zewnętrznej strony zrobiła się maksymalna szczelina. Robić to z wyczuciem, nie potrzeba tego odginać super szeroko bo można połamać szkło. W tej szczelinie jest widoczny jeden z 4 zaczepów trzymających wkład. Rozginamy go delikatnie wkrętakiem i tym samym uwalniamy jeden róg wkładu. Tak poluzowany wkład pozwala nam na dostęp do następnego zaczepu. Kontynuując w ten sposób odpinamy pozostałe zaczepy. I wkład mamy luźny. Jedyne co go trzyma to 2 kabelki zasilania maty grzewczej, które są na wtykach konektorowych i odpinamy je ręcznie. Składanie jest prostsze bo po podpięciu kabelków dociskamy wkład i sam się zatrzaskuje. Tyle. Poniżej zdjęcia, mogą być pomocne.
I na koniec ciekawostka - boczne lusterka były w escortach i płaskie (moje obecne) i sferyczne (popękane, wymienione) a podobno również asferyczne
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 18:31 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Widzę, że się przydało i już założone? Bardzo dobry poradnik, bo nie miałem nawet pojęcia jak się je wyciągało. Tym bardziej, że teraz swoje muszę zrobić.
Takie pytanie - czy w lusterkach manualnych jest ten zaczep taki sam? Bo w punkcie gdzie dorabiają szyby wołają za szybę 30 PLN a za ten plastik - 15 PLN, Jeśli jest ten sam to mogę zaoszczędzić te 15 PLN. Tylko czy to jest to? Ze zdjęcia wygląda, że moje lusterka mają chyba coś takiego samego...
Takie pytanie - czy w lusterkach manualnych jest ten zaczep taki sam? Bo w punkcie gdzie dorabiają szyby wołają za szybę 30 PLN a za ten plastik - 15 PLN, Jeśli jest ten sam to mogę zaoszczędzić te 15 PLN. Tylko czy to jest to? Ze zdjęcia wygląda, że moje lusterka mają chyba coś takiego samego...
- WieSiu
- Posty: 23277
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
w manualnych jest inaczej, jest jakas kulka na srodku (chyba tak jest,bo nie pamietam dokladnie,ale mam gdzies lusterko z peknietym wkladem,to jak znajde dam fotke). Manualne jest duzo trudniej wyciagnac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
W lusterku manualnym żeby zdemontować wkład trzeba najpierw odchylić wkład maksymalnie i przez powstałą szczelinę śrubokrętem lub podobnym sprzętem ściągnąć zawleczkę z gniazda przegubu kulowego. Następnie trzeba podważyć delikatnie wkład tak, żeby zeskoczył z tego przegubu. Teraz odchylamy wkład jak na zawiasie na dźwigience sterowania manualnego (czyli w stronę do auta). Po obróceniu wkładu o ok 90 stopni od pierwotnego ułożenie wystarczy go pociągnąć i zeskoczy samo.
Fotki wnętrza manualnego lusterka. Widać przegub kulowy w obudowie (pod nim zdjęta wcześniej zawleczka z gniazda na wkładzie), Na fotce wkładu widać gniazdo przegubu kulowego wraz z miejscem na zawleczkę. Jak widać nie obyło się bez strat w postaci ułamanego jednego plastikowego elementu....
Fotki wnętrza manualnego lusterka. Widać przegub kulowy w obudowie (pod nim zdjęta wcześniej zawleczka z gniazda na wkładzie), Na fotce wkładu widać gniazdo przegubu kulowego wraz z miejscem na zawleczkę. Jak widać nie obyło się bez strat w postaci ułamanego jednego plastikowego elementu....
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"