Strona 1 z 1
Numer katalogowy paska napedu pompy i alternatora
: 22 wrz 2010, 09:38
autor: Grześ
Witam. Zauważyłem, że pęka mi pasek alternatora i pompy wspomagania. Czy zna ktoś jego numer katalogowy? Model auta MK VII z silnikiem 1.4 8v 75KM, rocznik 1995.
: 22 wrz 2010, 09:54
autor: Yagr
Grześ, masz klimę, masz wspomę?
Tu >>
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=2699 masz temacik z linkami do katalogów różnych producentów. Kilka się zdewaluowało ale link do strony GATES'a jest ok. Wejdź sobie i wpisz dane twojego autka a będziesz miał numer.
A tu >>
http://www.aamkatalog.ctapps.de/aam_kat ... =32&md=519# masz link do katalogu Conti z twoim autkiem. Jesli nie masz klimy a masz wspomaganie to powinien być pasek wielorowkowy 6PK1420

: 22 wrz 2010, 10:45
autor: kupiec
Napiszę po raz kolejny - ja zawsze jade do sklepu motoryzacyjnego i podaje nr vin po którym szukają części. Jeżeli części są w dobrej cenie to kupuje a jeżeli wydają się drogi to spisuje dane z opakowania i szukam w innych sklepach lub internecie. Nawet kupując na allegro podaje nr vin po którym dopasowują części.
: 22 wrz 2010, 16:40
autor: Grześ
Byłem w sklepie i według katalogu do tego silnika pasują dwa: 6PK1420 i 6PK1413. Według kolesia w sklepie właściwy był ten 6PK1413. dzięki za pomoc
: 22 wrz 2010, 17:47
autor: Yagr
Grześ, 1413 miał niby być od 1996 więc sobie to sprawdź po VINie

: 22 wrz 2010, 18:36
autor: Grześ
No koleś sprawdzał mi to po numerze VIN. Na razie nie kupiłem, tylko założyłem stary. Pech chciał, że przebiłem oponę w drodze do sklepu, w sposób nienaprawialny. Wiec nowe opony już założone pasek w przyszłym miesiącu. Może mi powiecie, dlaczego stary pasek, ktory jest w dobrym stanie piszczy? Nowy i tak bedzie założony, ale tak z ciekawosci;p
: 22 wrz 2010, 18:52
autor: Yagr
Grześ, może nie pasek piszczy tylko łożysko któregoś z kółek (ze wskazaniem na alternator) a jak to nie łożysko to przyjrzyj sie stanowi kółek pasowych. Wystarczy niewielka zadra, wgniecenie na kółku i bedzie pasek ćwierkał

Inna sprawa że piszczeć może gdy ma za duży luz.
: 22 wrz 2010, 19:10
autor: Jamszoł
Grześ, może nie pasek piszczy tylko łożysko
To akurat łatwo sprawdzić - już pisałem o tym kilka razy .
Nabrać w strzykawkę wode i na odpalonym silniku (gdy poszczy) wstrzyknąć trochę wody miedzy koło pasowe a pasek .
Jeśli w ułamku sekundy piszczenie ustanie - do wymiany pasek.
Jeśli piszczen9e nie ustanie - mamy do wymiany łożysko .
: 22 wrz 2010, 19:35
autor: Grześ
Robiłem to samo, tylko używałem starego płynu do wspomagania. I przestało piszczeć. Wiec to pasek na bank. A kółka są w dobrym stanie.
: 22 wrz 2010, 23:45
autor: kupiec
Jest jeszcze jedna sprawa z paskami! Ja kupowałem pasek w sklepie forda i wylazło im na kompie że mogą być dwa rodzaje i kupiłem ten dłuższy a przy montażu okazało się że powinien być ten krótszy więc przed montażem porównaj paski czy są takie same.
: 23 wrz 2010, 10:23
autor: Jamszoł
Robiłem to samo, tylko używałem starego płynu do wspomagania.
To nie jest płyn tylko olej a paski nie są odporne na olej
Tego mi się nie ucz i nie ucz innych

: 23 wrz 2010, 14:48
autor: Grześ
pasek i tak wyrzucę, wiec nie szkoda mi go. a tylko to miałem pod ręką;p wiem, że te paski nie są odporne na olej. Hmm, a może ten pasek popękał bo ciekł wąż przy pompie. a poprzedni właściciel nic z tym nie robił.
: 23 wrz 2010, 15:09
autor: Jamszoł
To też możliwe - płyn do chłodnicy jest na bazie glikolu a to też rąbie gumę od pasków klinowych
Poza tym lubi pękać wtedy gdy dostaje temperatury gdy sie ślizga