Strona 1 z 1

Nierówne obroty, gaśnie gdy się rozgrzeje.

: 14 wrz 2010, 21:27
autor: Grześ
Mam problem z moim Escortem 1.4 75KM. Otóż Silnik pracuje nierówno. Na początku myślałem, że to wina silniczka krokowego, ale ten jest ok. Mam dwa i oba sprawdzałem w drugim Fordzie.

Nierówne obroty znikają gdy odłączę przepływkę.

Oprócz tego podczas jazdy, gdy na światłach wcisnę sprzęgło, to czasami silnik zgaśnie. Nie zależnie czy jadę z odłączoną przepływką, czy z podłączoną.
Wie ktoś co się dzieje, bo już mam dość tego, sprawdziłem wszystko co sie dało, świece, kable, pompę. Robiłem reset kompa. :-|

: 18 wrz 2010, 14:25
autor: kysy99
Miałem to samo i odstawiłem auto do mechanika, okazało się że sonda lamba była uszkodzona. Zstała wymieniona i już wszystko wrociło do normy.

: 18 wrz 2010, 22:12
autor: Grześ
Będę musiał sprawdzić, to nie problem, na razie wyczyściłem przepływomierz jutro sprawdzę jak się to wszystko sprawuje.

Edit:

Wie jak sprawdzić tą sondę? Bo szukam i szukam i znaleźć nie mogę. Coś z jakimś zakresem V?

: 19 wrz 2010, 18:07
autor: cidzej
szukaj dalej bo jak widać słabo szukasz. o sondach na tym forum jest wielokrotnie napisane jak diagnozowac, objawy uszkodzenia, sposoby, wymiany itd ...

: 19 wrz 2010, 19:48
autor: kris
powinno być chyba 5 V ale nie jestem pewien na 100%.

: 20 wrz 2010, 08:22
autor: cidzej
error. 5V to nie w escortach

: 20 wrz 2010, 09:16
autor: Grześ
Dobra, wiem co robić. Ale w jaki sposób mam to sprawdzic? Odkrecic sondę, odpalić silnik i mierzyć czy co?

: 20 wrz 2010, 09:53
autor: Jamszoł
Najlepiej pomiar zrobić przy samym kompie .
Przecież jak odpalisz woza bez sondy , to sonda niby co ma Ci pokazać ?
Pamiętaj - sonda to czujnik tlenu zawartego w spalinach .

: 20 wrz 2010, 09:57
autor: Grześ
Najpierw ją wykręcę i zobaczę czy nie jest zapaćkana olejem i sadzą. Chociaż nie bierze mi oleju wiec nie powinna być. Wyczyszczę środkiem do czyszczenia gaźników i przepływomierzy.

: 20 wrz 2010, 10:05
autor: Jamszoł

: 30 wrz 2010, 13:02
autor: Grześ
Szalejące obroty były winą luźnego przewodu od serwa hamulcowego. Po uszczelnieniu Obroty chodzą 1000 - 1100. Zastanawiam się dlaczego tak jest, no i nadal gaśnie gdy toczę się na sprzęgle.