Nierówne obroty, gaśnie gdy się rozgrzeje.

Moderator: Moderatorzy

Grześ

Nierówne obroty, gaśnie gdy się rozgrzeje.

Post autor: Grześ »

Mam problem z moim Escortem 1.4 75KM. Otóż Silnik pracuje nierówno. Na początku myślałem, że to wina silniczka krokowego, ale ten jest ok. Mam dwa i oba sprawdzałem w drugim Fordzie.

Nierówne obroty znikają gdy odłączę przepływkę.

Oprócz tego podczas jazdy, gdy na światłach wcisnę sprzęgło, to czasami silnik zgaśnie. Nie zależnie czy jadę z odłączoną przepływką, czy z podłączoną.
Wie ktoś co się dzieje, bo już mam dość tego, sprawdziłem wszystko co sie dało, świece, kable, pompę. Robiłem reset kompa. :-|
kysy99

Post autor: kysy99 »

Miałem to samo i odstawiłem auto do mechanika, okazało się że sonda lamba była uszkodzona. Zstała wymieniona i już wszystko wrociło do normy.
Grześ

Post autor: Grześ »

Będę musiał sprawdzić, to nie problem, na razie wyczyściłem przepływomierz jutro sprawdzę jak się to wszystko sprawuje.

Edit:

Wie jak sprawdzić tą sondę? Bo szukam i szukam i znaleźć nie mogę. Coś z jakimś zakresem V?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

szukaj dalej bo jak widać słabo szukasz. o sondach na tym forum jest wielokrotnie napisane jak diagnozowac, objawy uszkodzenia, sposoby, wymiany itd ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
kris

Post autor: kris »

powinno być chyba 5 V ale nie jestem pewien na 100%.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

error. 5V to nie w escortach
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Grześ

Post autor: Grześ »

Dobra, wiem co robić. Ale w jaki sposób mam to sprawdzic? Odkrecic sondę, odpalić silnik i mierzyć czy co?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najlepiej pomiar zrobić przy samym kompie .
Przecież jak odpalisz woza bez sondy , to sonda niby co ma Ci pokazać ?
Pamiętaj - sonda to czujnik tlenu zawartego w spalinach .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Grześ

Post autor: Grześ »

Najpierw ją wykręcę i zobaczę czy nie jest zapaćkana olejem i sadzą. Chociaż nie bierze mi oleju wiec nie powinna być. Wyczyszczę środkiem do czyszczenia gaźników i przepływomierzy.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Grześ

Post autor: Grześ »

Szalejące obroty były winą luźnego przewodu od serwa hamulcowego. Po uszczelnieniu Obroty chodzą 1000 - 1100. Zastanawiam się dlaczego tak jest, no i nadal gaśnie gdy toczę się na sprzęgle.
ODPOWIEDZ