Co to za czujnik?

Moderator: Moderatorzy

ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Co to za czujnik?

Post autor: ssn »

Mam escorta od 3 lat. Jakiś czas temu zauważyłem, że mniej więcej pomiędzy termostatem, a przednim lewym nadkolem wisi sobie biało-brązowy kabelek zakończony "fajką", tak jakby zdjęta z jakiegoś czujnika. Nie mam pojęcia od czego on jest. Silnik pracuje tak jak pracował, może trochę częściej włącza się wentylator, ale silnik sie nie przegrzewa.
3 zdjęcia poglądowe:
Obrazek Obrazek Obrazek
Do czego służy ten przewód?


I drugie pytanie. Jakiś czas temu wskaźnik temperatury na deskę przestał wskazywać cokolwiek. Odkąd mam samochód mocno zaniżał wskazania, ale teraz przestał całkowicie. Dzisiaj zdjąłem z niego wtyczkę (tego wkręconego pod kątem od spodu w termostat) i krótkim przewodem zwarłem obie blaszki we wtyczce, ale wskazówka się nie ruszyła (inna osoba siedziała w środku samochodu, zapłon włączony). Wymieniać czujnik (przy okazji wymiany nagrzewnicy) czy to raczej wskaźnik się popsuł?


Escort 1,6 16v '94
karol MAŁY

Post autor: karol MAŁY »

A pubowałeś tan kabelek zetknąć z masą?może to on jest od zegara :mrgreen: jak w momencie zetknięcia tego kabla z masą zegar pójdzie na czerwone to masz już odp, od czego on jest :razz:
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Nie. Nie próbowałem ;] Ale może to zrobię. Wystarczy wziąć kawałek przewodu i jeden koniec wetknąć w tą fajkę, a drugi dotknąć np. do silnika czy muszę do błotnika/karoserii?
karol MAŁY

Post autor: karol MAŁY »

może być do silnika(przecież też jest połączony z masą auta)
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

No dobra. Ale gdzie jeśli to jest od tego czujnika, to gdzie jest ten czujnik?

[ Dodano: Sro 08 Wrz, 2010 ]
No i aż poszedłem sprawdzić i rzeczywiście. Działa ;]
Po zwarciu do pokrywy zaworów wskazówka poleciała do góry, ale nie na czerwone. Zatrzymała się tam, gdzie zwykle była, gdy włączał się wentylator czyli mniej więcej w połowie skali. Czyżby wskaźnik jednak przekłamywał?

No i gdzie jest czujnik? ;]
Gdzieś czytałem, że na którymś przewodzie od termostatu do chłodnicy. Obmacałem wszystkie gumowe przewody w okolicach gdzie znalazłem ten wolny przewód, ale nic nie mogę znaleźć. Pomoże ktoś?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

wiązki sa uniwersalne, czasem jest wtyczka jak w CVH i druga jak w zetecu. Ta fajeczka to typowa wtyczka do czujnika temperatury na zegary montowane w CVH. Tam czujnik jest w bloku w okolicach czujnika wału. Czujnik taki wygląda jak niżej>
Obrazek

Różne cuda się w fordach znajduje więc istnieje tez mozliwość że w tym zetecu jest własnie tam (osobiście w to wątpię).
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

To jest na bank od zegara temperatury ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

popieram i potwierdzam - od czujnika temperatury na wskaznik w w zegarach w silnikach CVH/HCS
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

No właśnie trochę dziwne to. Jeśli ten czujnik jest odpowiedzialny za wskazanie na deskę, to od czego jest ten wkręcony w termostat od spodu?
Jutro jak będzie widniej to poszukam tego czujnika. Może być tak, że został wypięty przez mechanika jak robił przednie zawieszenie (tuleje wahacza, drążki stabilizatora)? Łatwiej się tam pewnie dostać od spodu?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

To jest na bank od zegara temperatury ;)
Tak, Tomek, tylko że do czujnika z CVH (tu jest zetec) i najprawdopodobniej dubluje wtyczkę, która jest używana do czyjnika w zetecu.

Był już taki temat z tą konkretna wtyczką!!! I też w zetecu. Poszukajcie sobie w tematach typu "co to za wtyczka?", mnie się dzisiaj nie chce... :P

I jeszcze raz dla opornie kojarzących: 2 silniki, dwie różne wtyczki ale jedna wiązka. Wtyczka nieużywana sobie wisi. вы поняли??? :DDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

No tak. Tylko, że u mnie była używana skoro tylko przy zmasowaniu jej podnosi się wskazówka. Czyli obie wtyczki są używane? (ta fajka z jednym kablem + dwupinowa wtyczka od spodu termostatu)


Szukałem trochę po forum i rzeczywiście tematy są. Trochę stare, ale są. Poczytałem. Jutro poszukam tego czujnika, chociaż robiłem to już kilka razy i mi się nie udało.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ssn pisze:No i gdzie jest czujnik? ;]
A może by wystarczyło zerknąć do foto czujników - dałem tam zdjęcie z opisek , który czujnik jest który .
A przy okazji - prosiłem tam o wstawianie foto czujników ale jakoś przechodzi to bez echa
Od czasu utworzenia tematu , do tej pory były by już wstawione foto wszystkich możliwych czujników z wszystkich Odmian Escorta :twisted:
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ssn, wskazowka po zwarciu do masy powinna isc na czerwone pole, moze zewrzyj do - akumulatora i moze wtedy pojdzie (to by wtedy oznaczalo ze masz kiepska mase na silniku), a jak bedzie tak samo,to pewnie wskaznik zepsuty.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Ok. Podłubałem dzisiaj i co się okazało:
Zmasowanie fajki z - akumulatora spowodowało, że wskaźnik urósł do czerwonego pola. Masując do pokrywy zaworów rośnie tylko do połowy, do termostatu - wcale ;] Czyli wskaźnik pewnie działa.
Idąc za tym pojedynczym przewodem doszedłem do drugiego czujnika, czyli Jamszoł ma rzeczywiście rację i ta fajka jest po prostu nieużywana. Jest on w grubym gumowym przewodzie prowadzącym z termostatu do chłodnicy zasłonięty bardzo dobrze takim plastikiem prowadzącym do przepływomierza powietrza. Zgaduję, że pewnie ten czujnik mam do wymiany. W sumie chyba dobrze, że to ten, bo łatwiej się do niego dostać niż do tego pod spodem termostatu.

Dziękuję serdecznie za pomoc w wyjaśnieniu zagadki.
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

ssn pisze: Zmasowanie fajki z - akumulatora spowodowało, że wskaźnik urósł do czerwonego pola. Masując do pokrywy zaworów rośnie tylko do połowy, do termostatu - wcale ;] Czyli wskaźnik pewnie działa.
A nie mówiłem? Prosta sprawa - na pokrywie zaworów miałeś oporność do masy a na termostacie galwaniczne odepeparowanie od masy. Tak się sprawdza dla pewności, że masa z aku albo z bloku silnika.
ODPOWIEDZ