Strona 1 z 1

MAP Sensor w escorcie

: 03 wrz 2010, 13:12
autor: Yagr
Nie do końca pasuje to do tego działu ale "Bazy wiedzy" na forum nie mamy a informacje są konkretne i mogą się komuś przydać. Ewentualnie proszę modów o przeniesienie do właściwego ich zdaniem działu :)

MAP Sensor, czyli czujnik ciśnienie w kolektorze ssącym (ang. Manifold Absolute Pressure) w fordach sterowanych EEC IV jest układem częstotliwościowym. W odróżnieniu od ogromnej większości MAP Sensorów nie reaguje na zmianę ciśnienia bezwzględnego w kolektorze zmianą napięcia (sensory napięciowe) a zmianą częstotliwości. Poniżej podstawowe informacje o cechach tego czujnika (kolorów kabelków nie jestem na 100% pewny bo ich u siebie nie sprawdzałem):

: 03 wrz 2010, 13:25
autor: cidzej
wydaje mi sie, ze juz na ten temat wrzucalem kiedys linka czy caly tekst.

ale wracajac do tematu - taka wiedza i tak przyda sie bardzo ograniczonej ilosci uzytkownikow tego forum, gdyz do badania sprawnosci MAPa trzebaby miec oscyloskop :/ z reguly duzo taniej i latwiej jest wyciagnac na szrocie drugiego mapa i podmienic ;)

niemniej jednak moze komus sie to przyda jak np uturbia RSa i bedzie wymienial ecu na jakis tuningowy :P


up: a jaka roznica jest miedzy czujnikiem napieciowym (np. najpopularniejszy GM) a czestotliwosciowym FORD ? czujnik czestotliwosciowy w odroznieniu od napieciowego mierzy zarowno pod jak i nadcisnienie w dolocie co jest czesto wykorzystywane w przypaku aut z TURBO