Problem z uszczelką pod głowicą

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Problem z uszczelką pod głowicą

Post autor: Przemo »

Sprawa ma się następująco: po pęknięciu paska rozrządu został zrobiony "remont góry silnika", planowanie głowicy, wymiana wszystkich zaworów i popychaczy hydraulicznych no i oczywiście komplet uszczelek (dodam że stara uszczelka się pociła ale bardzo mało) oraz kpl. rozrząd, popa wody i koło pasowe. Po tej naprawie auto śmigało 1 miesiąc jak nówka z salonu, aż tu nagle niespodziewanie był kłopot z odpaleniem, ale po kilku prze-gazowaniach mu przeszło. Jednak problem szybko powrócił wieczorem i auto nie chciało odpalić już, ale po morderczych próbach odpaliło ale chodziło na 2 gary i strasznie kopciło na biało i pluło czymś z wydechu. Po holowaniu do mechanika już nie odpalił, a wynik kompresji pokazał 11,6bar 1 cylinder, drugi 4, trzeci 4 i czwarty 11,6. Po rozebraniu silnika okazało się iż winę ponosi uszczelka pod głowicą, która w jednym miejscu o wielkości 0,5cm? miała wypalenie? pęknięcie? Mechanik nie ma pojęcia czemu się tak stao, mówi że możliwe iż blok silnika jest krzywy i tłoki uszkodziły uszczelkę. Czy taki scenariusz jest możliwy? tłoki nie mają luzów, średnice cylindrów były mierzone suwmiarką przed skręceniem i wyglądało wszystko ok, miesiąc działało jak nówka z salonu, więc czy to aby napewno jest realne ze miesiąc chodziło a poźniej z dnia na dzień tak? druga sprawa oleju nie widać aby ubyło, w płynie też nie widać oczek oleju i jest go tyle co powinno

Pytanie:
1. Czy tłoki w ogóle wysuwają się z cylindrów nad uszczelkę? Czy blok mógł się nagle skrzywić?
2. A może coś innego na to wpłynęło? Zepsuty termostat, chłodnica?

Temp. niby silnik zawsze trzymał w normie ale od pewnego czasu tak nie bardzo byłbym pewny za to

Mam 3 opcje do wyboru:
- Wpakować znowu kupę kasy w auto teraz ok. 3k
- Kupić silnik za 700-1,2k
- Założyć nową uszczelkę + sprawdzenie dogłębne ukl. chłodzenia

Na przykładowym zdjęciu uszczelki pokazuję niebieskim kolorem w którym miejscu pękła? wypaliło? uszczelkę (szer. 0,5cm?) dodam iż koło pozostałych też już coś się z tym zaczęło dziać (czarne)
Załączniki
g_eqrbtn.jpg
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Przemo pisze:Mechanik nie ma pojęcia czemu się tak stao, mówi że możliwe iż blok silnika jest krzywy i tłoki uszkodziły uszczelkę. Czy taki scenariusz jest możliwy?
nie odpowiem Ci na to pytanie,ale zasugeruje majac nadzieje,ze tak nie jest,ze mechanicy lubia wymyslac wszystko co sie da zeby klient zaplacil za ich niefachowo wykonana prace (np. zle dokrecona glowice lub z wykorzystaniem starych szpilek,gdy producent zaleca nowe). I dobrze ze o to tutaj pytasz, bo na pewno sa tutaj osoby ktore moga rozwiac w razie czego Twoje watpliwosci :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli już , to krzywa głowica - lub pęknięta głowica .
Jesli coś by miało być z uszczelką - może byla zbyt wąska w tym miejscu i tłoki ją sięgły - tłok wychodzi nieco wyżej niż jest blok ale nie wyżej niż jest uszczelka .
Czy po remoncie nie zapukało na moment ?
Czy rano jak nie chce odpalić nie wylatuje z otworów świec - płyn/woda ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

głowica była sprawdzana w innym zakładzie specjalizującym się tylko w tego typu rzeczach, a później splanowana, ogólnie wielu mechaników z miasta tam tylko robi

właśnie to dziwne by było gdyby tłoki ją siągneły gdyż wtedy albo na całym obwoddzie było coś widać albo przynajmniej ponad 50%, gdyż według suwmiarki cylindry są okrągłe, nei jajowate

po remoncie nic nie pukało, miesiąc chodził jak brzytwa, zrobiłem po tyg. trase Żory-warszawa-żory i praktycznie 10h chodził bez przerwy i nic mu nie było, później z 3 tyg jeździłem i fakt ostatnie 3dni przed tym zdarzeniem eksploatowałem go sporo bo ok. 350km dziennie bez większych przerw

i nagle jednego dnia nie chciał odpalić, później odpalił pojezdziłem zgasiłem i później była tragedia, nie chciał zapalić, zapalił na pych, chodził na 1 i 4 cylindrze, dymił strasznie na biało po przegazówce, i czymś pluł z wydechu, po dotoczeniu się tak do domu rano po wymianie kabli i sprawdzeniu świec nie odpalił

mechanik zmierzył ciśnienie a później rozebrał silnik no i uszczelka jak widać gołym okiem za to odp.

świece jak sprawdzałem to wyglądały normalnie, czyste, lekko brązowe
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ja uważam podobnie jak WieSiu - albo źle zrobione planowanie głowicy (albo nie zrobione), albo źle dokręcona głowica (zła kolejność dociąganych śrub, zły moment dokręcania - w niektórych silnikach producent zalecał po ściąganiu głowicy wrócić na końcowe dokręcanie po przejechaniu 100-200km) albo uszczelka uszkodzona przy montażu lub założona na nieoczyszczony blok. Trzeba jeszcze sprawdzić samą głowicę bo mogła pęknąć we wskazanym miejscu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

jeszcze jedna sprawa, bo temp. na desce pokazywało ok. czasem może 1 kreska ponad połowę i załączył się wentylator, ale silnik po zgaszeniu w tym, tragicznym dniu był gorący, kable ze świec też się nagrzały tak że tego patyka gdzie wchodzą świece nie szło dotknąć,

nigdy wcześniej nie sprawdzałem na ciepłym silniku, więc nie mam porównania
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Przemo, najtaniej i najmniej problemów to chyba wziąć rzeczoznawce niech oceni co było nie tak i da ewentualny werdykt czyja to wina i z takim papierkiem uderzysz już do odpowiedniej firmy niech naprawia na własny koszt. Ja będę się upierał przy tym że ktoś chce ukryć swoje winy i przy okazji zarobić,bo tak będzie najtaniej i najszybciej.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

tylko że to znajomy mechanik, robiłem długo u niego, nie jedno auto i nie było problemów, fakt powiedział mi że w fiatach nie działa ale posiedzi dłużej przy tej konstrukcji i go zrobi, a poza tym robił to nawet po godzinach i nie próbuje naciągnąć na remont bo mówił mi wszystkie scenariusze jakie mogę mieć do wyboru

chyba zrobię tak..

zmierzymy jeszcze raz cylindry, zrobimy test czy pierścienie przepuszczają bo z tego co patrzałem na silnik cylindry gładkie i nie zrysowane, gdyby coś było krzywe to pierścienie by zaczęły umierać szlifując gniazda cylindrów,

jeśli wymiary i próba szczelności dołu będzie ok myślę kupić oryginalną uszczelkę, dać głowicę do sprawdzenia i przetrzepać układ chłodzenia

ta złośliwość rzeczy martwych i w tym niektórych zamienników mnie dobija..


co do sądzenia się o swoje to praktycznie jestem wkraczam na taką ścieżke w sprawie opon... więc przygód aż nadto
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Falconx

Post autor: Falconx »

Jakiej firmy uszczelke pod głowice założyłeś ?? Np firmy Ajusa to szrot kompletny - potrafi ja wydmuchać nawet po 5 tyś km.- a jest to jedna z najtańszych uszczelek. Ja zakładam tylko Geatz lub Elring i nigdy nie było problemów . Mocno wątpie żeby blok był krzywy - jak znasz mechanika to pewnie spalnował głowicę wiec ja stawiam na jakość uszczelki .
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Falconx pisze:ja stawiam na jakość uszczelki .
To bardzo prawdopodobne

Zadzwoń no do ASO Forda - może się okazać , że orginał jest tylko nieco droższy od innych markowych uszczelek .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

escorta to ja już dawno nie mam, choć chodziły mi po głowie plany kupienia jakiegoś rs niedawno

problem dotyczy fiata brava z silnikiem 1.2 16v, jednak jest to sprawa ogólna, a tu na forum są mili i sympatyczni userzy pomagający w trudnych chwilach :mrgreen:

dziś gadałem z mechanikiem i niby uszczelka była nie oryginalna ale dobrej firmy, ale jakoś oryginał to oryginał dla mnie

tak więc założymy uszczelkę oryginalną i jeszcze pójdzie to na specjalnym jakimś kleju do głowic bo tak mi zaproponował, a co do sylikonu to powiedział iż nic by nie dał w razie czego

cdn.
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Falconx

Post autor: Falconx »

Przemo pisze:escorta to ja już dawno nie mam, choć chodziły mi po głowie plany kupienia jakiegoś rs niedawno

problem dotyczy fiata brava z silnikiem 1.2 16v, jednak jest to sprawa ogólna, a tu na forum są mili i sympatyczni userzy pomagający w trudnych chwilach :mrgreen:

dziś gadałem z mechanikiem i niby uszczelka była nie oryginalna ale dobrej firmy, ale jakoś oryginał to oryginał dla mnie

tak więc założymy uszczelkę oryginalną i jeszcze pójdzie to na specjalnym jakimś kleju do głowic bo tak mi zaproponował, a co do sylikonu to powiedział iż nic by nie dał w razie czego

cdn.
Nigdy nie daje sie silikonu pod uszczelkę pod głowice !! Może jest jakis klej do głowic , ale ja o takim nie słyszałem . Silnik we Fiacie można powiedziec że jest pancerny , to jest zwykły Fire tylko ma głowice zmienioną na 12V i jak jest splanowana głowica , porządna uszczelka to nie ma możliwości żeby ją po takim przebiegu dmuchnęło.
I co znaczy uszczelka dobrej firmy ?? Nie może określić jakiej ?? Nazwy nie zna ??
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

o firmę nawet nie pytałem tylko czy to oryginał

to nie jest 12V tylko 16V;]

ogólnie nie ma teraz czasu na nic więc nie wiem jak tam naprawa idzie ale jak go odbiore dam znać
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Przemo, mechanik powinien dać DUŻĄ zniżkę na usługę :) zwłaszcza że sam wybierał ta uszczelke.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

tak z ciekawosci.

gdzie to w zorach robisz i gdzie dawales glowice do planowania ?
ODPOWIEDZ