Stukanie w przednim kole po wymianie klocków i tarcz.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Stukanie w przednim kole po wymianie klocków i tarcz.

Post autor: Gajek »

Witam, po wymianie tarcz i klocków przejechałem się autem żeby zobaczyć jak się jeździ i usłyszałem stukanie z przodu z lewej strony, myślałem, że to od dziur, ale mam koło siebie z 500m prostej, gładkiej drogi i tam też słychać pukanie z przodu. Pukanie nasila się przy skręcaniu w prawo i słychać pukanie z lewej strony. Przed wymianą była cisza, nie jest to jakieś bardzo głośne stukanie, ale jest do usłyszenia. Co to może być? Pomagał mi tato i ściągnął on tą blaszkę, która trzyma klocek i jak już składaliśmy wszystko to zobaczył,że nie wsadził jej i musiał ściągać wszystko. Ja poszedłem do domu i nie widziałem jak wkłada tą blaszkę, powiedział mi, że nie wyciągnął klocków tylko, że jakoś wsadził. Może jednak trzeba wszystko pościągać żeby wsadzić tą blaszkę prawidłowo?
kris

Post autor: kris »

rozbierz wszystko jeszcze raz i poskładaj,wymiana tarcz i kloków to pestka,daj znać co i jak po przeróbce ;)


Jeszcze jedno,może poleciał ci przegub,tak się zdarza niestety ;)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Przegub jest ok. Ale miałem problem z bolcem, który trzyma klocki bo nie mogłem go wybić i nie wybiłem. Odkręciłem zacisk od zwrotnicy i tak wyciągnąłem klocki. Zaraz będę się brał za te tarcze.
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Posprawdzaj wszystkie śruby. U mnie po "mechaniku" też tak było. Sam odkręciłem koło i okazało się że całe kopyto jest nie dokręcone i stąd były te stuki
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

mialem podobnie, moze zabezpieczenie z zacisku wypadlo i caly zacisk lata ?

ja w te miejsce wstawilem gwozdz, zagialem go i ucialem to co za bardzo wystawalo.
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Rozkręciłem wszystko ponownie i chyba blaszka, która trzyma klocki była źle włożona-poprawiłem ją. Brat pojechał autem więc sprawdzi czy nadal stuka, później napisze czy jest ok.

[ Dodano: Sob 28 Sie, 2010 ]
Brat już wrócił i mówi, że cały czas jest to samo-puka. Powiedział mi, że stukanie nasila się przy skręcie w prawo, przed wymianą tarcz i klocków tego nie było. Nie wiem co to może być.

[ Dodano: Pon 30 Sie, 2010 ]
Ma ktoś może jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

up. Pomóżcie koledze :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

Gajek,najlepiej jak wszystko rozbierzesz,tylko nie zacisk ściągasz cały ze zwrotnicy,tylko postaraj się wyciągnąć szpile,weż WD40 albo pepsi,poczyść wszystko,weż smarem miedzianym nasmaruj prowadnice,oczyść tłok cylindra,sprawdz czy przewody gdzie nie obcierają,zrób to porządnie i dokładnie,nic więcej ci nie pomoge.
Może co w zacisku się ukruszyło i obciera,trudno tak przez neta określić co dolega.
U mnie tłukło w lewym kole,okazało się że skończył się wewnętrzny klocek,wziąłem d>>e w troki,kupiłem nowe tarcze i klocki i jest gitara. :mrgreen:
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

probowales dzwignac kolo na lewarku w gore i nim pokrecic ?
sprobuj przy prostych kolach i skreconych. postaraj sie wsluchac w te stukanie skad dochodzi.


przynajmniej ja tak bym sie staral zdiagnozowac usterke :mrgreen:
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Stukanie słychać przy skręcie w prawo i jak dodaje gazu to najgłośniej słychać jak puszcze to od czasu do czasu też słychać stukanie. Z lewej strony słychać stuki. Prowadnice i tłoczek nasmarowałem pastą do tłoczków i cylinderków. http://allegro.pl/pasta-do-tloczkow-i-c ... 86366.html takie coś kupiłem w sklepie. A tej szpili nie da się ściągnąć psikałem WD-40, brat przyniósł z pracy Top 5 (coś jak WD-40, podobno lepsze), ale to nic nie dało. Przed wymianą tarcz i klocków tego stukania nie było.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Więc podnieś koło , skręć w prawo i zobacz co MOŻE pukać
Przypatrz się przegubowi zewnętrznemu , opasce ściskającej osłonę gumową przegubu , wyczaj - kręć pomalutku kołem i wyczuj , czy nie ma przeskoków na łożysku piasty - może jak napierdzielałeś młotkiem przy heblach , poszło łożysko ;
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

no to jedynie zostaje przegub,chyba że ktoś mądrzejszy coś podpowie,przegub ma prawo rypnąć w każdym momencie,i może akurat teraz ci poleciał,jaką masz pewność czy jakaś kulka nie wysypała się z koszyczka????? ;) ;) ;)albo czy pierścień Segera nie pękł i nie chrupie sobie przy skręcie?
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

A jest możliwość, że ta blaszka, która trzyma klocki skończyła się, tzn. już nie trzyma klocków jak powinna? Bo jak napisałem w temacie tato mi pomagał i czuje, że mógł ją wsadzić na siłę i się pogięła i nie trzyma już klocka.

[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
Na zdjęciu zaznaczyłem, o którą blaszkę mi chodzi.
Załączniki
Zdjęcie blaszki zacisku
Zdjęcie blaszki zacisku
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a może jest jednak że włożona ta błaszka ? Porównał lewą z prawa i będziesz widział co jest nie tak :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Tato zawiózł mi auto do mechanika, ale nie powiedział mu o tym pukaniu. Mechanik zmienił jakiś sworzeń. Po zrobieniu przejechałem się i stukanie nadal jest, ale jak się zahamuje to przestaje pukać a jak puszcze hamulec to znów jest to samo. Zauważyłem, że zacisk jest bardzo blisko koła u mnie z 1-2mm (brat ma escorta mk6 i u niego zacisk jest z 4-5mm dalej od koła).
ODPOWIEDZ