szpilki do felg aluminiowych
Moderator: Moderatorzy
śruba ma spierdzielony gwint na koncu tak że na siłe dam rade wkręcić jakiś mniejszy rozmiar nakrętki na jej dalsza część, a co do ich dlugości i pasowania do alusów to przy alusach łapie mi śruba jedynie na góra 1,5 gwinta a to wg mnie za mało, interesowałem się trochę tym od strony fizycznej i okazuje się że przy za mocnym dokręceniu i w dodatku tylko na kilku gwintach dochodzi do fizycznego rozciągnięcia gwintów i w efekcie do trwałego uszkodzenia mechanicznego
a jeżeli chodzi o wykręcanie to te szpilki są radełkowane i myślałem że je się tylko wybija, ale jestem laikiem i niewiem na 100%
czyli co najpierw mam odkręcić koło zdjąć szczęki hamulcowe, tarcze i dopiero wtedy próbować wybić? co z tym czujnikiem od ABS-u?
dzięki za zainteresowanie tematem:)
a jeżeli chodzi o wykręcanie to te szpilki są radełkowane i myślałem że je się tylko wybija, ale jestem laikiem i niewiem na 100%
czyli co najpierw mam odkręcić koło zdjąć szczęki hamulcowe, tarcze i dopiero wtedy próbować wybić? co z tym czujnikiem od ABS-u?
dzięki za zainteresowanie tematem:)
Zgadza sięphyzy pisze:powiedział mi że trzeba rozbierać całą piastę
Mało prawdopodobne przy tej operacji Czujnik trzyma się zwrotnicy, nie ma nic wspólnego z rozebraniem piasty.phyzy pisze:można uszkodzić czujnik ABS-u
Yyyyyy a co wy przepraszam chcecie wykręcać??? Szpilki w przednich kołach są wbijane od strony zwrotnicy a do przymocowania koła służą nakrętki. Odkręcasz nakrętkę trzymającą piastę i już masz w ręce kupę żelastwa. Z tyłu piasty jest pierścień z prostokątnymi szczelinami (ten od abs-u), trzeba go oddzielić od reszty piasty bo inaczej nie wybijesz szpilki. Nie wiem jak on jest mocowany. Powinien odejść po odkręceniu pisaty od zwrotnicy (nie jestem pewny ale tak powinno być). Wybijasz starą szpilkę tylko najlepiej jednym mocnym pierdyknięciem bo jak się będziesz rozdrabniał na kilkanaście mniejszych to zniszczysz wieloklin w piaście. Wprasowujesz nową szpilkę (lub wbijasz znów najlepiej pojedyńczym jebnięciem), składasz do kupy pamiętając o nowej nakrętce do piasty i po sprawiedeathrider_85 pisze:Jeśli na szpilce w ogóle nie ma gwintu, to trzeba się do niej w wiercić zrobić "lewy" gwint i może uda się wykręcić
No nie mogą być wbijane, bo nikt nie dał by na to homologacji, a szpilkę można było by wyrwać przez zbyt mocne dokręcenie koła.phyzy pisze:śruba ma spierdzielony gwint na koncu tak że na siłe dam rade wkręcić jakiś mniejszy rozmiar nakrętki na jej dalsza część, a co do ich dlugości i pasowania do alusów to przy alusach łapie mi śruba jedynie na góra 1,5 gwinta a to wg mnie za mało, interesowałem się trochę tym od strony fizycznej i okazuje się że przy za mocnym dokręceniu i w dodatku tylko na kilku gwintach dochodzi do fizycznego rozciągnięcia gwintów i w efekcie do trwałego uszkodzenia mechanicznego
a jeżeli chodzi o wykręcanie to te szpilki są radełkowane i myślałem że je się tylko wybija, ale jestem laikiem i niewiem na 100%
Musisz po prostu wszystkie szpilki wymienić.
Czujnika ABS jak się postara to na pewno nie uszkodzi.
u mnie są wbijane i nie wypowiadałem się wcześniej bo nie chciałem z siebie osła zrobić ale emceha mnie upewnił na pewno mam wbijane
emceha, piękna instrukcja szczególnie to
emceha, piękna instrukcja szczególnie to
emceha pisze:najlepiej pojedyńczym jebnięciem
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
O kurdę! Jak są wbijane, to zaczynam się bać . Podejrzewam, że muszą być dodatkowo jakoś zabezpieczone w takim razie.orioninblue pisze:u mnie są wbijane i nie wypowiadałem się wcześniej bo nie chciałem z siebie osła zrobić ale emceha mnie upewnił na pewno mam wbijane
emceha, piękna instrukcja szczególnie toemceha pisze:najlepiej pojedyńczym jebnięciem
Sory deathrider_85 ale rozbierałeś kiedys piastę przednią w escorcie??? Szpilka ma płaski łeb z duzo większą średnicą niż ta w miejscu gwintu. Dodatkowo przed samym łbem na długości ponad centymetra jest dość głęboki wieloklin więc nie ma prawa nic się wyrwaćdeathrider_85 pisze:No nie mogą być wbijane, bo nikt nie dał by na to homologacji, a szpilkę można było by wyrwać przez zbyt mocne dokręcenie koła
A dziękuję Staram się jak mogę na chłopski rozum łopatologicznie wytłumaczyćorioninblue pisze:emceha, piękna instrukcja szczególnie to emceha napisał/a:
najlepiej pojedyńczym jebnięciem
phyzy nic się nie bój o czujnik i wymieniaj nawet sam powinieneś dac radę bez problemu.
Tyl tak samo jest wbijany.
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl