Strona 2 z 3

: 08 wrz 2010, 21:08
autor: Jamszoł
Jak się robi to samemu , to wystarczy zakręcić korek z głową i korek wytrzyma 10 wymian :) Tak zwane dokręcanie z czuciem a odkręcanie na zimnym silniku

: 08 wrz 2010, 23:04
autor: Mikosz
Jakbym miał swój kanał w garażu to bym sam wymieniał i oczywiście z czuciem wykręcał i dokręcał korek. A tak to nie mam kanału i jestem skazany na mechasa aaa
Młody pseudomechanik wyraźnie się śpieszył z wymianą oleju zostawiajac odkręcone koło Focusa i stąd efekt spartolenia korka.

: 08 wrz 2010, 23:39
autor: Jamszoł
Główna zasada - do korka spustowego dochodzimy z dobrej klasy kluczem - nie wyrobionym.

: 21 lis 2010, 15:34
autor: Gajek
Witam, wczoraj wymieniłem olej i wymieniłem także korek miski olejowej. Korek lekko przepuszcza olej. Co mogę zrobić aby zapobiec temu? Korek z miedzianą uszczelką.

: 21 lis 2010, 15:36
autor: karol MAŁY
Daj nową podkładke albo chociaż trzeba było ją odwrucić wtedy by nie ciekło :razz:

: 21 lis 2010, 16:17
autor: Gajek
Ale jak odwrócić? Korek i uszczelka są nowe.

: 21 lis 2010, 16:17
autor: Jamszoł
karol MAŁY, nie doczytałeś chyba
Gajek pisze:wymieniłem olej i wymieniłem także korek miski olejowej.
Jeśli wymieniłeś korek , to masz stary - weź no go , idź do sklepu i poproś albo o podkładkę DMUCHANĄ - tak masz powiedzieć w sklepie - albo podkładkę miedziano gumową

Na pewno nie mścij się nad tym co masz i nie dokręcaj go przez siłę , bo go potem nie odkręcisz

: 21 lis 2010, 16:38
autor: Gajek
Tylko znowu musiałbym spuścić olej, żeby wymienić podkładkę. W tej nowej śrubie ta podkładka jest tak założona, że nie da się jej ściągnąć. Korka nie będę dokręcał mocniej. Spróbuje to zalepić silikonem odpornym na wysokie temperatury.

: 21 lis 2010, 17:00
autor: leszek
Tylko znowu musiałbym spuścić olej, żeby wymienić podkładkę.

No i tak zrób. Nie papraj silikonem bo to tylko dorażne rozwiązanie. Tak jak pisze Jurek....kup podkładkę dmuchaną i dokręć jeszcze raz. Każdą podkładkę da się ściągnąć. :)
I pamiętaj zasadę........ "Z czuciem do oporu" :D

: 21 lis 2010, 17:10
autor: kupiec
We wtorek kupowałem korek do mojego (w sklepie Forda za 1,40) i był razem z podkładką taką palastikowo-gumianą to była ta dmuchana? Podkładka ta nie była na stałe ze śrubą.

: 21 lis 2010, 17:57
autor: leszek
kupiec pisze: palastikowo-gumianą to była ta dmuchana ?

No raczej nie :d Dmuchane to takie w kształcie "rurki". Jednorazowe (jak wszystkie) bo się zgniatają w czasie dokręcania.

: 21 lis 2010, 18:03
autor: Jamszoł
nie to nie jest dmuchana
Dmuchana to podkładka miedziana z podwójną ścianką - wygląda jak by ktoś ją nadmuchał wewnątrz - gdy ją dociągamy podkładka się spłaszcza i dostosowuje swój kształt do płaszczyzny przylegania .
Gajek pisze:Tylko znowu musiałbym spuścić olej, żeby wymienić podkładkę.
Odkręcasz korek i szybko załapujesz stary - kilka kapek poleci - możesz też podczas zmiany korka na moment przytrzymać palcem .
Gajek pisze: W tej nowej śrubie ta podkładka jest tak założona, że nie da się jej ściągnąć.
Jak to nie da ? ucinaczki do drutu i cheja podkładke w pół

Tak wygląda podkładka metalowo - gumowa - http://www.uszczelka-lodz.pl/oferta.html?gr=10

Uszczelka dmuchana wygląda tak - http://www.autospinki.sklepy24h.pl/?pag ... a_id=12238

: 21 lis 2010, 19:43
autor: kupiec
To ja mam jeszcze inną uszczelkę :D

: 21 lis 2010, 19:48
autor: Yagr
kupiec, taki ni to plastik ni to teflon, ni guma?

: 21 lis 2010, 20:04
autor: kupiec
no coś takiego