Folia do przyciemniania szyb

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Tigerbart pisze:ja bym pojechał do zakładu, który się tym zajmuje.
no raczej bo trzeba miec doświadczenie przy klejeniu szyb,mój znajomy zakupił sobie folie i taki jest rozgareniety że nawet tej białej foli z niej nie sciagnał tylko tak dociał i narzucił na szybe rozciagnał i sie zdziwił że folia mu zjechała z szyb jak zaczął jechac autem :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart pisze:Przynajmniej certyfikat wydadzą.
nie bede sie brzydko wyrazal ale bardzo mi sie to cisnie na jezyk... na .... Ci to ????? :D

kogo obchodzi czym masz obsmarowane szyby ??? mozesz sobie je nawet zaspawac jak Ci sie to podoba. Nie wolno Ci tylko ruszyc przedniej i bocznych kierowcy. Tam nawet certyfikat nie pomoze, chyba ze sa przydymiane do odpowiedniej dozwolonej wartosci, wtedy certyfikat jak najbardziej


A jesli chwodzi o wykonywanie samemu, to jest kilka warunkow przy ktorych warto to zrobic:
1.cierpilowosc
2.wolny czas
3.chec oszczedzania
4.przyjemnosc z grzebania przy aucie
5.odrobina zdolnosci manualnych
6. pewnie cos sie tam jeszcze wymysli...

I co z tego ze 1 lub 2 szyby nie wyjda ? Zedrze sie folie i naklei nowa. I tak wyjdzie taniej albo bardzo porownywalnie do zalozenia przez zaklad (w zaleznosci od ceny folii).
Jak ktos zastosuje sie do zalecen z tego te matu i spelnia te warunki co wymienilem,to bez problemu niech sie bierze za wykonanie tego samemu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

Dziś skończyłem klejenie (5d) i powiem tak:

- boczne szybki to banał, jeśli wyciągnie się je z drzwi i klei na stole lub czymś podobnym. Jeśli robimy to w czystym pomieszczeniu i dysponujemy dobrym sprzętem do ściągania wody, efekt końcowy będzie na prawdę bardzo zadowalający.

- małe trójkąciki, gdyby nie brak miejsca w środku wozu na operowanie szpachelką, też banał. Mają one na sobie taką czarną obwódkę, przez co nie trzeba docinać folii do samej uszczelki, a dzięki temu woda spod folii ma gdzie uciec.

- najwięcej kłopotu miałem z tylną szybą. Po pierwsze folia klejona była na wozie, nawet klapy nie ściągałem czego teraz żałuje, bo namordowałem się co nie miara. Przyklejenie i docięcie folii - banał - gorzej z odprowadzeniem wody. Ale powoli i z pomocą dobrej opalarki, praktycznie nie ma żadnych pęcherzy lub dziur. Jedynie pod tylną wycieraczką został mi pęcherz wielkości 4mm, moja głupota, za mało wody pod folią oraz za bardzo ją przegrzałem, przez co się załamała, lecz jest to praktycznie nie widoczne...

Podsumowując, nie jest to takie trudne jak to się na początku wydaje. Ważne, żeby zacząć klejenie od bocznych szyb wyjętych z drzwi, bo wychodzi to najlepiej, przez to tak szybko nie stracicie wiary w siebie... :razz:

Dzięki wszystkim za porady, mam nadzieję, że mój opis plus porady kolegów wyżej pomogą niejednemu laikowi w tym temacie. :grin:
ODPOWIEDZ