Strona 5 z 7

: 20 mar 2006, 12:35
autor: shaft
Witam Kolegów:) Mam takie pytanie do zlacza diagnostycznego... chodzi o to ze przy kielichu zadnego zlacza u mnie nie ma przeszukalem caly przedzial silnika i nic:( Jedyne wolne zlacze jakie znalazlem to zlacze za przegroda silnika zaraz obok pompy ABS jednak jest w nim wiecej pinow. Drugie zlacze znalazlem w kabinie z przodu przy nogach pasazera. Wie ktos moze czy i ewentualnie ktore z tych zlaczy jest zlaczem diagnostycznym?

Ford Escort 1,4 wielopunkt 1997r

: 20 mar 2006, 16:36
autor: WieSiu
shaft, obstawiam ze u Ciebie jest nowsza elektronika,wiec zlacza takiego nie bedzie,bedzie wlasnie to przy nogach

: 10 maja 2006, 10:36
autor: Patryk
Wyplulo mi 27 i teraz nie wiem czy mam przeplywomierz czy to drugie :?: I co robic dalej, jak ta czesc sprawdzic i ewentualnie naprawic :?: Silniczek 1,4i z 02.1992r, WieSiu, pomoz :roll:

: 28 maja 2006, 09:15
autor: virus_lx
Witam.
Mam taki problem, podłączyłem do mojego escotra tester. Na wyłączonym silniku (po włączeniu zapłonu) pokazał mi błąd
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika
Gdzie szukać tego czujnika? i co to znaczy?
Po za tym jak chce zrobić test na włączonym silniku to mam takie objawy
włączam zapłon, czekam 3 sekundy, odpalam silnik, zaraz po opaleniu silnik schodzi na swoje normalne obroty mam kod chyba 50 i tak już zostaje nie wzrastają obroty, jak go przegazuje to wyswietla kod 57 (za wczesnie ortwarta przepustnica) jeśli ktoś może to niech napisze po jakim czasie od odpalenia trzeba przegazować.
1,4 monowtrysk 92r
z góry wielkie dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam

: 05 cze 2006, 12:21
autor: Elvis80
Mam ten sam problem, ciągle kod 57! Mój wóz to 1.4i CFI z 89 r.
Próbowałem na różne sposoby wciskać gaz, ale ciągle nie jest tak jak powinno być, a nie chcę za bardzo męczyć auto :/ - to moje pierwsze auto i mam je od miesiąca.
robiłem tak np. wciskałem gaz do oporu a potem jak dochodził do 5000 obr to go trzymałem tam może ze 2 sek. ale ciągle wyskakiwał kod 57.
Poza tym, z całym szacunkiem dla WieSia i jego dobrych chęci, to opisy do procedury odczytywania kodów są tragiczne;)

Zczytywanie mignięć diody jest trywialne, ale zasugerowałem się opisem (zagmatwanym na maksa) dzięki któremu siedziałem przy całej operacji 15 min dłużej;)
Możnaby po prostu napisać że każdy kod dwucyfrowy oddziela 4sek. przerwa, a dwie cyfry jednego kodu odziela 1sek. przerwa.

Mignięcia które trzeba zliczyć aby mieć cyfrę kodu trwają ok. pół sekundy (w każdym razie nie siedziałem przy tym ze stoperem;))


Pozdrawiam!

: 06 cze 2006, 10:26
autor: Elvis80
Cześć!
-Może ktoś powiedzieć jak trzeba przeprowadzić test diagnostyczny żeby nie wyskoczył kod 57?- o to chciałem zapytać 5 min. temu. Ale...
Teraz czytając tabelkę z kodami zeskanowanymi z jakiejś książki widzę że to błąd taki że:
przepustnica przesunięta podczas procedury samodiagnostyki.. Hmm, w sumie nie był wciskany gaz nawet przy odpalaniu.. W każdym razie w weekend popróbuję jeszcze zrobić ten test.

Może mi ktoś powiedzieć co to za książka, której stronę ktoś przeskanował i umieścił na forum?

Pozdroo

: 06 cze 2006, 10:37
autor: Elvis80
Aha. Ja przeprowadzałem test tak:
1.Włączam zapłon:
2.W samochodzie buczą na "sekundę" jakieś przekaźniki, tralala...
3. potem pojawiają się kody: 11, 11, 20, 11, 11, 10

4. Po kodze (10) odczekuję parę sekund, ale że nic się nie dzieje to uruchamiam silnik..
Dobrze to robię?
Potem wciskam na maksa gaz, ale żeby obroty dojechały do prawie 5000 obr i puszczam.

Pozdrawiam

: 09 cze 2006, 22:04
autor: Radek
Podłączsz diode i mostek do gniazda diagnostycznego potem przekręcasz kluczyk i po około 45 s może mniej dioda emituje kody pierwsze kody miękkie pózniej twarde z tego co napisałeś to u ciebie jest wszysto ok kod 11 oznacza brak błedów kod 20 odziela kody miękkie od twardych których też nie ma uciebie po wyświetleniu tego dioda błyśnie 1 raz. wtedy zapalasz silnik ale przed tem wyjmujesz mostek z z gniazda i jak odpalisz to po ok 4 s zakładasz go ponownie po czym dioda zaczni emitować kody twarde odczytujesz je usówasz usterki i cał aprocedure powtarzasz aż nie wyświetli się kod 11 tak jak w twoim przypadku- brak kodów w pomięci.

: 09 cze 2006, 22:23
autor: ARIEL
Radek pisze:ale przed tem wyjmujesz mostek
nowość niewiedziałem :shock:

: 10 cze 2006, 16:56
autor: Elvis80
Też nie wiedziałem o tych trickach :o.

: 10 cze 2006, 17:57
autor: Patryk
Hmmm no to czeba zweryfikowac ostatnie odczyty z kompa :razz:

: 11 cze 2006, 09:20
autor: Elvis80
Coś ta metoda naciągana.. po takiej operacji ciągle mam kod 11, 11, 11,... a gdzie tu czas na otworzenie przepustnicy? Co ma oznaczać wyjęcie zworki przed uruchomieniem silnika, a potem włożenie jej z powrotem?

: 17 cze 2006, 00:42
autor: Elvis80
Dajta ktoś znać jak taki test na uruchomionym silniku powinien wyglądać na escorcie ze wspomaganiem? Podobno trzeba kierownicą pokręcić czy cuś...

: 27 lip 2006, 18:36
autor: martinkane
Test przy wyłączonym silniku
-włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika).
-rozpoczyna się test samoistny i przez zespół sterowania pokazywane są ciągłe kody usterek.
-Lampka świeci się przez 5 sekund.
-pojawią się kody usterek.
-koniec testu 1: Lampka świeci się przez 5 sekund.
-pojawi się kod 10 i rozpoczyna się próba dudnienia.
-złącza dudnienia, okablowanie np.
-jeśli podłączenie będzie złe, to zapali się lampka.
-włączyć zapłon. troche sie pogubiłemkoniec testu1 o co chodzi z tąpróbą dudnienia ma być na włączonym silniku czy nie włączony zapłon czy nie
i o co chodzi na koniecz tym włączeniem zapłonu czy wtedy odpalić silnik?

: 27 sie 2006, 16:13
autor: ROBFORD
Mam filmiki z testowania i :razz: nie wiem, jak JE WAM POKAZAĆ ... może macie namiar na jakiś darmowy serwer?

już znalazłem serwer i filmik ... i tu jest test na wyłączonym silniku http://www.youtube.com/watch?v=BdGQQvnDwro

a tu na włączonym: http://www.youtube.com/watch?v=P1QUXojaYwM

więc jakby ktoś mógł go przetłumaczyć z fordowskiego na polski