Strona 1 z 2
Pytanie o kostki zasilające od przełącznika zespolonego
: 25 lip 2010, 13:43
autor: Intruder D1
Mam do was ogromna prośbę. Mam zamiar kupić nowy przełącznik zespolony no ale jest jeden problem. Zauważyłem że poprzedni właściciel bawił się w elektryka i trochę namieszał w instalacji. Teraz światła postojowe włączane są zupełnie innym osobnym włącznikiem przednie spryskiwacze włączane są poprzez pociągnięcie rączki od wycieraczek A z tego co mi wiadomo to tak się włącza tylną wycieraczkę i tylni spryskiwacz. No i jest jeszcze kilka uciążliwych zmian. Dlatego też mam prośbę żebyście wyjaśnili mi które piny z kostek za co odpowiada. Dorzucam zdjęcia tych kostek Dodam jeszcze że wycieraczki mam z 6 stopniową prędkością pracy.
: 25 lip 2010, 19:41
autor: Illuminati75
Opiszę Ci kolorami przewodów:
- czarny z białym - lewy migacz,
- czarny z zielonym - prawy migacz,
- czerwony - +12V,
- brązowy - masa,
- czerwony z żółtym - klakson,
- czarny i czarny z czerwonym - wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby,
- czerwony i zielony - wycieraczka przednia,
- czarny z żółtym, czarny z zielonym, brązowy z żółtym, brązowy z białym - czasowe sterowanie wycieraczką przednią,
- szary, żółty i biały - światła pozycyjne, mijania i długie.
Kolorystyka przewodów Escortów 1990 - 1995 rok.
Może to Ci w czymś pomoże. Numerację mogę Ci podać ale numeracja złączy za cholerę nie odpowiada tej, którą podałeś na zdjęciu. Na schematach widzę inną...
A najlepiej jakbyś sam zajrzał tutaj:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8705
: 25 lip 2010, 20:10
autor: zsmarti
podejrzewam ze poprzedniemu właścicielowi padł zespolony i dlatego to tak poprzerabiał,a jak jest to kolego poprzekładane w kostkach czy pocięte kable i polutowane ?
: 25 lip 2010, 20:28
autor: Illuminati75
Najlepiej jakby były wstawione 4 zdjęcia - każda wtyczka z boku, po dwa zdjęcia na wtyczkę.
: 25 lip 2010, 22:47
autor: Intruder D1
Nie widać żeby kable były pocięte i lutowane. Pewnie poprzekładane są wtyczki w kostkach. Wiem na pewno że postojówki, oświetlenie zegarów, włączników nawiewu i podświetlenie rejestracji podłączone jest do osobnego włącznika i tam jest jakoś dziwnie puszczony kabel. Postaram się jutro porobić więcej dokładnych zdjęć.
: 26 lip 2010, 00:12
autor: WieSiu
Intruder D1, a poszukaj dalej idac po tych kablach,czy nie sa gdzie indziej pociete i pozamieniane. Do samej skrzynki isc powinny w calosci
: 26 lip 2010, 01:03
autor: Illuminati75
Dokładnie tak jak pisze
SzeFu - jeśli znasz się na schematach to zajrzyj w ten link, który jest w poście nagrodzonym "Pomógł" - tam masz wszystko dokładnie opisane wraz z numeracjami pinów itd. Wystarczy wziąć miernik i przedzwonić przewody

Jak nie dasz rady to pisz, ostatnio nie jestem za często na forum, ale postaram się pomóc...
Powodzenia.
: 26 lip 2010, 23:05
autor: Intruder D1
No więc tak Miałem dzisiaj chwile czasu i sprawdziłem dokładnie jakie kable idą do jakiego pinu w przełączniku zespolonym. Zamieszczam prosty opis numeru pinu i koloru kabla jaki do niego dochodzi.
: 26 lip 2010, 23:28
autor: Illuminati75
Korekta co i jak. Znalazłem małe błędy u Ciebie:
Wycieraczki:
53b (czerwony) - zasilanie silnika wycieraczki przedniej,
53c (czarny) - spryskiwacz,
53 (zielony) - sterowanie silnikiem wycieraczki przedniej,
31B1 (brązowy z białym) - wycieraczka przednia (czasówka - przekaźnik w skrzynce),
53W (czarny) - spryskiwacz,
H (żółty z czerwonym) - nie mam pojęcia...
53-2 (czarny z zielonym) - wycieraczka przednia (czasówka - przekaźnik w skrzynce),
53B2 (brązowy z żółtym) - wycieraczka przednia (czasówka - przekaźnik w skrzynce),
53a (czarny z czerwonym) - tylna wycieraczka,
54 (czarny z fioletowym) - powinien być czerwony! - zasilanie całości wycieraczek,
54-9 (skąd to 9?) (czarny z żółtym) - wycieraczka przednia (czasówka - przekaźnik w skrzynce).
Światła:
L (czarny z białym) - migacz lewy,
54 (czarny z fioletowym) - zasilanie,
56a (biały) - długie lub mijania (sprawdź kolor przewodu na żarówce (nie chce mi się schodzić do samochodu),
55 (biały z czarnym) - nie mam pojęcia...
56B (żółty) - długie lub mijania (sprawdź kolor przewodu na żarówce (nie chce mi się schodzić do samochodu),
R (czarny z zielonym) - migacz prawy),
30-9 (skąd to 9?) - (czerwony) - zasilanie przerywacza migaczy,
49 (czarny) - kontrolka migacza i awaryjnych),
31 (brązowy) - masa,
58 (szary) - sterowanie do przeciwmgielnych i oświetlenie zegarów,
30-7 (skąd to 7?) czerwony - zasilanie.
Jak coś to pisz - schematy chyba coś Ci podpowiedziały czy nie zaglądałeś? Wkleić odpowiednie tutaj?
: 26 lip 2010, 23:53
autor: Jamszoł
Ewentualnie jak mnie najdzie jutro to wezmę do ręki Multimetr i rozkminie to ustrojstwo - mam na zapasie sprawny po regeneracji

: 26 lip 2010, 23:56
autor: Illuminati75
Wszystko jest stosunkowo proste - jedynie magią są przewody do czasówki, ale nie mam chęci na kopanie w schematach. Jeśli ma przewody tak jak teraz opisał to tylko zespolony albo przełożyć, albo naprawić i po problemie. Zgłębiłem temat i jakoś czarnej magii z tym nie widzę, choć z drugiej strony - do końca takie proste to ustrojstwo nie jest...
: 27 lip 2010, 14:20
autor: Intruder D1
Uriel75 DZIĘKI WIELKIE ZA POMOC. Pomogłeś mi bardzo. Schematy pasujące do tego to chyba 9 i 14 z kolei. 9 to światła a 14 wycieraczki
: 27 lip 2010, 15:13
autor: Illuminati75
Diagram 1 - rozpiska bezpieczników
Diagram 9 - światła zewnętrzne
Diagram 10 - migacze
Diagram 14 - wycieraczki
: 29 lip 2010, 23:08
autor: Intruder D1
No i nowy przełącznik już w domu. Jutro postaram się go założyć i napisze czy wszystko gra i buczy
: 30 lip 2010, 09:42
autor: Yagr
Intruder D1 pisze:gra i buczy
buczeć nic nie powinno...
