Zetec RDA --> RKC

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Zetec RDA --> RKC

Post autor: KacpeR »

Szukałem ale konkretnie o takiej przeróbce nic nie mogłem znaleźć (konkretów). Więc tak: mam RDA (105KM) i chcę wycisnąć te 115KM. Na moją logikę wystarczy przełożyć część gratów z RKC. 2 pytania:

1. Czy mam rację, że wystarczy przełożyć te graty?
2. Jakie graty trzeba zamienić żeby z RDA zrobić RKC?
emtees

Post autor: emtees »

Wystarczy przełożyć te graty. Potrzebny jest kolektor dolotowy i przepustnica. No i można od razu wrzucić przepływke od Mondka 2.0, która ma większy gardziel.
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

A komputer, EDIS? Te same są w RDA i RKC ?

Czy przepustnica z Foki podejdzie? Taka: http://moto.allegro.pl/item1140651592_p ... 0_16v.html

Foki chyba miały 1.8 115KM, nie? (Wiem, że to BlackTop'y, chodzi mi tylko o przepustnicę, ew. przepływomierz i kolektor)
emtees

Post autor: emtees »

Pewnie podejdzie, ale jakościowo wygląda jak kupa w porównaniu do tej aluminiowej z RKC. Przepływka chyba nie podejdzie, bo ztcp ma jakiś czujnik temperatury dodatkowo czy coś. No bynajmniej te od BlackTop'ów wydaje mi się, że nie podchodzą do SilverTop'ów. Z kolektorem nie wiem co i jak. Nie miałem takiego w ręce więc się nie wypowiem. Komputer nie ma znaczenia.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a wałki nie są inne?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emtees

Post autor: emtees »

Wałki to w RQB są inne ;) RDA i RKC mają takie same.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

emtees pisze:RDA i RKC mają takie same.
dzięki, zawsze to kamyczek więcej do ogródka wiedzy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

Dzięki emtees, dobrze wiedzieć - przeróbka dużo prostrza niż RDA --> RQB i tańsza, a poza 10KM dodatkowymi to ponoć RKC i mniej pali niż RDA (wg danych fabrycznych średnio 0,5l/100km)

Dla Yagra też pomógł, bo zadał pytanie o wałki ;)
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Kolektor plastik + przepustnica 49mm + cały dolot z przepływomierzem.

Prz okazji grzebania warto włożyć wałki z MDO 2.0 i przepustnice też z niego 55mm - powinno podejść do 130PS ;] Warto też wyciąć kata wstawić przelot, środkowy i końcowy na model z RS-a. W ten sposób odetkasz wydech i zrobisz go całego na 2cale wewnątrz... Później poprawa dolotu z CAI, przesunięcie odcinki pod 7k i lekki remap. To idzie zrobić w miarę tanio. Głębsza rzeźba pociągnie już po kieszeni ;) Mi został już tylko dolot z remapem :P Jak coś to pisz, pomogę :)

Pozdro
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
Sjepka
Posty: 43
Rejestracja: 10 maja 2009, 23:12
Lokalizacja: Okrajnik\Żywca

Post autor: Sjepka »

Yagr pisze:
emtees pisze:RDA i RKC mają takie same.
dzięki, zawsze to kamyczek więcej do ogródka wiedzy ;)
E coś mi się nie wydaje. To RKC i RQB mają chyba takie same :???: Jest ktoś na forum kto wie jak to jest faktycznie?
Podobno czerwone są szybsze...

Golf?! Was ist das?!
emtees

Post autor: emtees »

Sjepka, Niestety źle Ci się wydaje ;) W RKC 10 dodatkowych koni więcej w stosunku do RDA bierze się z innego kolektora oraz przepustnicy przedwszystkim ;) Wałki są te same.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Ostatnio u ojca w mondeo z silnikiem 1,6 Zetec, podjąłem się przeróbki silnika, tzn regeneracja głowicy, montaż wałków z Zeteca 2,0, przepustnicy z 2,0 oraz MAF'a z 2,0
i powiem wam że różnica jest bardzo odczuwalna jeżeli chodzi o pracę i dynamikę silnika 1,6 o ile koni wzrosło tego nie wiem bo nie mam jak sprawdzić ale 90 koni to on teraz nie ma na pewno. Możliwe że jest 100

Więc, myślę że najlepiej zaopatrzyć się w wałki z silnika 2,0 i cały dolot, co będzie najlepszym i najtańszym rozwiązaniem. Ewentualnie jeszcze do tego EEC z 1,8 RQB, albo mondeo 2,0 z pierwszych lat produkcji
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
Sjepka
Posty: 43
Rejestracja: 10 maja 2009, 23:12
Lokalizacja: Okrajnik\Żywca

Post autor: Sjepka »

Czyli tak: chcąc z RDA zrobić RKC potrzeba: (jeśli coś źle to poprawcie mnie,jeśli coś brakuje to dopiszcie)

1.Kolektor z RKC razem z przepustnicą (jak sprawa z tymi wszystkimi szpejami? typu silniczek krokowy,regulator ciśnienia paliwa,wszystkie te podciśnienia,TPS itd? Spasuje to z RDA? tzn kupując goły kolektor RKC uzbroje go gratami z RDA?)

2.Układ dolotowy z puszką filtra i przepływomierzem (elektryka przepływki jest idento?)

Rozumiem ,że EDIS i komputer zostaje z RDA? Listwa wtryskowa wraz z elektryką również może być z RDA?

Wszystko sprowadza się do tego co napisałem wyżej. Czy kupując goły kolektor z przepustnicą z RKC jestem w stanie go uzbroić gratami z RDA?
Podobno czerwone są szybsze...

Golf?! Was ist das?!
emtees

Post autor: emtees »

Niestety, do kolektora z RKC nie pasuje krokowiec z RDA. Reszta CHYBA spasuje (nie wiem, bo jeszcze do siebie tego kolektora nie kładłem, ale przymierzałem i oglądałem zylion razy i wszystko wydaje się być ok). Może być trochę rzeźby z linką gazu jeszcze. Np. przy montażu przepustnicy z 2.0 do RKC trzeba zamienić te półksiężyce na których opiera się linka tzn. ten z przepustnicy od RKC zaadaptować do przepustnicy z 2.0 (patrz temat kolegi Bobson) :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

KuRowSKi pisze:Ostatnio u ojca w mondeo z silnikiem 1,6 Zetec, podjąłem się przeróbki silnika, tzn regeneracja głowicy, montaż wałków z Zeteca 2,0, przepustnicy z 2,0 oraz MAF'a z 2,0
i powiem wam że różnica jest bardzo odczuwalna jeżeli chodzi o pracę i dynamikę silnika 1,6 o ile koni wzrosło tego nie wiem bo nie mam jak sprawdzić ale 90 koni to on teraz nie ma na pewno. Możliwe że jest 100
KuRowSKi, a gdzie fotorelacja??? :DDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ