Problem z wydechem

Moderator: Moderatorzy

Illuminati75

Problem z wydechem

Post autor: Illuminati75 »

Jak niektórzy wiedzą, w piątek zahaczyłem przy cofaniu o wystający krawężnik i lekko spieprzyłem wydech. Przed chwilą byłem przy samochodzie i zwróciłem uwagę, że niezbyt naturalnie wygląda wydech zaraz przy silniku. Czy tak to powinno wyglądać czy powinien bardziej dolegać do silnika od dołu? Nie mam pod ręką żarnego Esa żeby porównać :(
Załączniki
UrielPhoto-0005.jpg
UrielPhoto-0005.jpg (468.9 KiB) Przejrzano 4391 razy
UrielPhoto-0006.jpg
UrielPhoto-0006.jpg (498.89 KiB) Przejrzano 4391 razy
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

TO nie powinno tak wyglądać! Ta rura co idzie od kolektora powinna być zdecydowanie wyżej! Zerknij czy przy kolektorze nie masz jakichś nieprawidłowości... chociaż w twoim silniku to nie zdziwiłbym się gdybyś tam turbo znalazł :DDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Rura do kolektora jest przykręcona "pływająco" - nie jest na stałe - musiałeś dogiąć nieźle
Na łączeniu masz śruby ze sprężynami i to te sprężyny dociskaja rure do kolektora - oczywiście jest tam jeszcze uszczelka - taka siatkowa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł. w tym silniku te "pływające śruby są dopiero przed katalizatorem. Nie wiem co tam jest nie tak ale ta rura, którą widać na zdjęciach powinna iść zdecydowanie bliżej miski olejowej.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Jutro atakuję na noc pracę to z samego rana zajrzę co jest (w tej chwili już ciemno a nie będę robił cyrków i fotografował z fleszem).

Jamszoł, było szybkie odpalenie, szybki wsteczny i pier.... łem tak, że rzuciło mną w kabinie. Auto rozpędzone na 1,5 metra stanęło dęba. Jutro rozbiorę tam wszystko i się okaże. Na szczęście wziąłem z pracy skrzynkę z narzędziami (przecinaki, młotki i inne narzędzia dentystyczne).

Zanim tam zajrzę - auto chodzi normalnie tylko trochę głośniej, ale ciszej niż na filmie. Czy... mogłem coś wyrwać? Kolektor z głowicy albo coś? Aż się boję maskę otworzyć :evil:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak cofałeś to mogło wytarabanić śruby kolektora albo dalej... mocowania któregoś tłumika... ale jak na foty patrzę to tylko te od kolektorami na myśl przychodzą... albo te przy mocowaniu kolektora z dwururką..
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:te przy mocowaniu kolektora z dwururką..
Mnie to na myśl przyszło a tył wisi na gumach , więc się przesunął
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Dziękuję za wskazówki - jutro będzie wiadomo.

W każdym bądź razie to co jeszcze zauważyłem:
- rura ze znaku drogowego (zamiennik katalizatora) jest niżej od pierwotnego stanu o około 8 cm
- patrząc w środku długości samochodu (mniej więcej) od strony kierowcy jest zagięta w kształt podobny do lekko wyprostowanego "Z" - rura prowadząca do tłumika końcowego. Od strony progu jest opuszczona w dół - w miejscu "L" o kilka centymetrów. Tył wygląda normalnie.

Zajrzę rano pod maskę, ewentualnie wjadę na kanał. Tak nie mogę jeździć, choć przyznaję, ciekawie brzmi teraz odgłos pracy :) Żadna końcówka wydechu nie robi takich efektów :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Uriel75, jak Ci sie spodoba,to dostaniesz ode mnie tlumik taki ze po miesiacu jazdy bedziesz mial dosc :P
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

WieSiu pisze:Uriel75, jak Ci sie spodoba,to dostaniesz ode mnie tlumik taki ze po miesiacu jazdy bedziesz mial dosc :P
A co to jest? Pusta puszka na przelot tylko? :DDD
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mati kiedyś takiego sportowca miał i go ściągał :mrgreen:
Na trasie nie szło wyrobić
Uriel - rób wydech bo się zatrujesz spalinami .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bardzo wrednie buczacy tlumik :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Usterka znaleziona.

Okazało się, że zgiąłem dwururkę. Kolektora z głowicy nie wyrwało, wszystko jest OK. Tylko teraz mam dylemat:

- kupić cały ten element i samemu wymienić,
- jechać do zaprzyjaźnionego spawacza/ślusarza.

Tak to mniej więcej wygląda. Słońce za ostro daje po obiektywie ale trochę widać co i jak.
Załączniki
Wydech 2.JPG
Wydech 2.JPG (1.05 MiB) Przejrzano 4392 razy
Wydech 1.JPG
Wydech 1.JPG (1006.66 KiB) Przejrzano 4393 razy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Lepiej jedź na wymianę do znajomego spawacza
Bo jeśli nie będzie można odkręcić zapieczonych nakrętek , to pod domem możesz je pourywać a znajomy spawacz weźmie palnik i je podgrzeje
Wejdź też pod wóz i sprawdź w jakim masz stanie gumy przy róże wydechowej - czy którać nie pękła jak to wszystko poszło w przód i w dół
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Gumy są w porządku - to już sprawdziłem. Za kilkanaście minut jadę po Kasię do dentysty i wpadnę na szrot.

Pytanie: Czy w razie czego ta dwururka podejdzie z 1,3 lub z Zetec'a? CVH (mojego) na szrocie nie ma żadnego.
ODPOWIEDZ