Strona 1 z 1

Serwo hamulcowe a obroty silnika.

: 08 lip 2010, 21:22
autor: bobson
Witam, odkąd mam Escorta mam problemy z podwyższonymi obrotami. Wymieniłem krokowca, zawór odp skrzyni korbowej, sprawdzona przepustnica i praktycznie każdy inny czujnik.

Problemem są obroty. Na luzie 1200-1300, czasami spada do 900-950. Mam podtrzymanie obrotów, gdy puszcze gaz auto zwalnia po około 2-3 sek wyraźnie szarpiąc,to samo jak dam gaz - szarpnie. Gdy odepnę VSS obroty są takie same ale nie ma szarpania przy puszczeniu lub wciśnięciu gazu. VSS był zresztą zmieniany na inny...

Jest za to też inny objaw. Pedał hamulca na zgaszonym silniku nie jest jakoś wyraźnie twardy, po odpaleniu wpada minimalnie dalej i gdy się go pompuje zaraz po odpaleniu zdarza się, że obroty spadają do około 1000, a najczęściej rosną bardzo wyraźnie nawet do 1700! Po zaprzestaniu pompowania hamulcem spadają do tych głupich 1200-1300.

Sprawdzałem Scorpio kolegi, Escorta MK6 i Focusa 1 i żaden nie robił takich cyrków, obroty poprostu były stabilne. Dodatkowo po zgaszeniu silników i deptaniu hamulca twardniał on wyraźnie już przy 2 wdepnięciu. U mnie dopiero przy 5-6 i to też jakoś bez rewelacji...

Bardzo proszę o sprawdzenie tego w waszych Essach i odpowiedź w tym temacie jakie są objawy. Jeśli ktoś zna taki problem proszę o poradę.

Pozdraiwam

: 08 lip 2010, 22:17
autor: Jamszoł
Jeśli serwo jest "walnięte" , membrana przerwana , zaworek jednokierunkowy powietrza nie trzyma - podczas przyciskania hamulca - silnik dostaje "lewe" powietrze i silnik wchodzi na wyższe obroty .

: 13 lip 2010, 16:42
autor: bobson
Widzę, że można na was liczyć...

: 13 lip 2010, 18:13
autor: WieSiu
może na innym forum Ci pomogą :p przecież udzielono Ci odpowiedzi na pytanie. Zatkaj sobie podciśnienie od serwa i się przekonaj sam czy się poprawi. Łatwiej się nie da

: 13 lip 2010, 18:22
autor: Jamszoł
bobson pisze:Bardzo proszę o sprawdzenie tego w waszych Essach i odpowiedź w tym temacie jakie są objawy.
Proszę bardzo :
Jamszoł pisze:Jeśli serwo jest "walnięte" , membrana przerwana , zaworek jednokierunkowy powietrza nie trzyma - podczas przyciskania hamulca - silnik dostaje "lewe" powietrze i silnik wchodzi na wyższe obroty .
bobson pisze:Widzę, że można na was liczyć...
To co - mam przyjechać do Ciebie i naprawić ?

Nikt więcej nic nie pisal bo Ci wypisałem wszystkie przyczyny a Ty miałeś zweryfikować konkretnie która z tych rzeczy nawaliła