Strona 1 z 4

alternator, rozrusznik, aku ?

: 27 cze 2010, 13:44
autor: erwinketa
Yo. Jestem nowy na forum przeczytałem pare watkow dotyczacych mojego problemu ale narazie zadnego wniosku. Jakis rok temu zaczela zarzyc sie kontrolka ladowania. Zbytnio sie nie przejalem bo auto sprawowalo sie dobrze. Zaczela sie zima i zaczely sie problemy ;) Auto mialo humory co 2 dzien ladowalem aku az ktoregos pieknego dnia podczas jazdy auto zgaslo :) przyczyna okazal sie byc walniety alternator Wsadzilismy uzywke napiecie po zapaleniu auta 14,4 pieknie :) jednak kontrolka dalej swiecila i swieci do dnia dzisiejszego. Problemem ktory mam teraz i ktory mnie przerasta jest to iz przekrecam kluczyk slychac pompe z baku "cyk" :) elektrozaworu z gazu i dalej ni auto nie pali :( zapali na popych przejedzie moze z 2 km zgasze silnik auto zapala na kluczyk :/ wczoraj z kolega mierzylismy czy cos nie "bierze" aku miernik nic nie wskazal.. Dodam ze po podlaczeniu aku do prostownika chocby na 20 min i wsadzeniu z powrotem do auta odpala bez problemu. nie wiem czy wina nie lezy po stronie aku... acha byly sytuacje kiedy odpalalem na kable z 2 auta po odpaleniu kontrolka ladowania rowniez swieci..

: 27 cze 2010, 20:37
autor: novy
Po pierwsze uzupełnił profil :evil:
Po drugie sprawdz kabek łączący rozrusznik z alternatorem (czasami wymiana pomaga)
Po trzecie posprawdzaj organoleptycznie :smile: stan całej instalacji w komorze silnika
Po czwarte może pora już wymienic akumulator :?: :?:

: 27 cze 2010, 20:49
autor: kupiec
Po piąte regulator wymień

: 27 cze 2010, 21:54
autor: darcun4
A po szóste: pożycz na kilka dni inny akumulator i będziesz już coś więcej wiedział.


P.S.
Słowo "Jo" zarezerwowane jest dla "Krzyżaków" więc nie wiem skąd Ty z Bytomia je wziąłeś??

: 28 cze 2010, 00:55
autor: DaVe
po siodme.

przeczysc wszystkie styki i popraw mase samochodu.

pozatym jak z dociagiem paska klinowego ? nie slizga sie ?
co do zaplonu. w jakim stanie swiece, kable ?
novy pisze:Po pierwsze uzupełnił profil
<-- od tego trza zaczac.

: 28 cze 2010, 08:33
autor: Yagr
erwinketa, a ja tak od siebie: ta żarząca się kontrolka nie żarzyła się dla ozdoby. Gdy cos takiego się dzieje to trzeba przynajmniej sprawdzić ładowanie. Jazda z tym przez rok to lekka przesada i tym razem pewnie skończy sie na wymianie regulatora czy akumulatora a następnym razem gdy olejesz jakąś kontrolke to może cie to bardzo drogo kosztować.

: 30 cze 2010, 11:18
autor: erwinketa
Kabelek rozrusznik-alternator robił mi zwarcie i zrobiłem tak ze rozrusznik i alternator oddzielnie polaczylem kablami do aku. W sumie do alternatora ida mi tylko 2 kable plusowy z aku i wzbudzenie. Na łapie alternatora byl jeszcze krotki czarny kabel podłączylem go do obudowy alternatora.

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 ]
Acha.. Przy probie zapalenia wszystkie kontrolki lacznie z zegarem przygasaja.. Moje podejrzenie pada na szczotki w rozruszniku ewentualnie bendiks ? co o tym myslicie ?

: 30 cze 2010, 15:27
autor: Illuminati75
Akumulator na pewno sprawny i w pełni naładowany? Słychać wysuw bendiksa?

: 30 cze 2010, 21:15
autor: Jamszoł
erwinketa pisze:Acha.. Przy probie zapalenia wszystkie kontrolki lacznie z zegarem przygasaja.. Moje podejrzenie pada na szczotki w rozruszniku ewentualnie bendiks ? co o tym myslicie ?
Uriel75 pisze:Akumulator na pewno sprawny i w pełni naładowany? Słychać wysuw bendiksa?
Odsyłam do tematu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6450

A na początek zacznij od porządnego wyczyszczenia klem przy aku oraz poczyszczenia punktów masowych .
Uriel75 pisze:Słychać wysuw bendiksa?
Jak bendix nie wyrzuci - to będzie cisza :razz:

: 01 lip 2010, 10:58
autor: erwinketa
Wczoraj po 22 przyjechalem z pracy zgasilem auto i nie odpalil na kluczyk.. Rano wsiadam odpala za pierwszym :) Podjezdzam pod sklep robie zakupy znowu wsiadam i dupa ;/ Aku dobry..

: 01 lip 2010, 11:03
autor: WieSiu
nie kręci rozrusznik po prostu ? Jak gorący to ma problem z kręceniem a jak ostygnie jest ok ?

: 01 lip 2010, 11:10
autor: andkar
wygląda mi to podobnie do mojego problemu nie kręci jak ciepły dopóki nie wyłączy się wentylator i już wczoraj z Wiesiem rozmawiałem i usłyszałem żeby pociągnąć nowy kabel od stacyjki do rozrusznika. Wiesiu pytałem na PW czy nie dać tam jeszcze przekaźnika i wtedy plus szedłby od razu z aku?

: 01 lip 2010, 11:15
autor: cidzej
kabelek to moze byc za malo, napewno u mnie poskutkowalo dolozenie nowej swiezutkiej masy od silnika do klemy minus aku (z pominieciem budy) i swieze kabelki: oddzielne od klemy plus aku do rozrusznika i od klemy plus aku do alternatora

: 01 lip 2010, 16:37
autor: Illuminati75
Po prostu oczyścić przewody - ich styk. Nie trzeba od razu nowych. Doraźnie rozłączyć, papier ścierny itd...

: 01 lip 2010, 19:40
autor: Jamszoł
Uriel75 pisze:Doraźnie
Jak sam piszesz to tylko doraźnie .Wymiana i dołożenie nowych kabli ułatwia rozruch i polepsza ładowanie aku
Było o tym wiele razy