alternator, rozrusznik, aku ?

Moderator: Moderatorzy

erwinketa

alternator, rozrusznik, aku ?

Post autor: erwinketa »

Yo. Jestem nowy na forum przeczytałem pare watkow dotyczacych mojego problemu ale narazie zadnego wniosku. Jakis rok temu zaczela zarzyc sie kontrolka ladowania. Zbytnio sie nie przejalem bo auto sprawowalo sie dobrze. Zaczela sie zima i zaczely sie problemy ;) Auto mialo humory co 2 dzien ladowalem aku az ktoregos pieknego dnia podczas jazdy auto zgaslo :) przyczyna okazal sie byc walniety alternator Wsadzilismy uzywke napiecie po zapaleniu auta 14,4 pieknie :) jednak kontrolka dalej swiecila i swieci do dnia dzisiejszego. Problemem ktory mam teraz i ktory mnie przerasta jest to iz przekrecam kluczyk slychac pompe z baku "cyk" :) elektrozaworu z gazu i dalej ni auto nie pali :( zapali na popych przejedzie moze z 2 km zgasze silnik auto zapala na kluczyk :/ wczoraj z kolega mierzylismy czy cos nie "bierze" aku miernik nic nie wskazal.. Dodam ze po podlaczeniu aku do prostownika chocby na 20 min i wsadzeniu z powrotem do auta odpala bez problemu. nie wiem czy wina nie lezy po stronie aku... acha byly sytuacje kiedy odpalalem na kable z 2 auta po odpaleniu kontrolka ladowania rowniez swieci..
Awatar użytkownika
novy
Posty: 1722
Rejestracja: 15 lut 2009, 15:40
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: novy »

Po pierwsze uzupełnił profil :evil:
Po drugie sprawdz kabek łączący rozrusznik z alternatorem (czasami wymiana pomaga)
Po trzecie posprawdzaj organoleptycznie :smile: stan całej instalacji w komorze silnika
Po czwarte może pora już wymienic akumulator :?: :?:
Mała zielona strzała na podtlenku
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Po piąte regulator wymień
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A po szóste: pożycz na kilka dni inny akumulator i będziesz już coś więcej wiedział.


P.S.
Słowo "Jo" zarezerwowane jest dla "Krzyżaków" więc nie wiem skąd Ty z Bytomia je wziąłeś??
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

po siodme.

przeczysc wszystkie styki i popraw mase samochodu.

pozatym jak z dociagiem paska klinowego ? nie slizga sie ?
co do zaplonu. w jakim stanie swiece, kable ?
novy pisze:Po pierwsze uzupełnił profil
<-- od tego trza zaczac.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

erwinketa, a ja tak od siebie: ta żarząca się kontrolka nie żarzyła się dla ozdoby. Gdy cos takiego się dzieje to trzeba przynajmniej sprawdzić ładowanie. Jazda z tym przez rok to lekka przesada i tym razem pewnie skończy sie na wymianie regulatora czy akumulatora a następnym razem gdy olejesz jakąś kontrolke to może cie to bardzo drogo kosztować.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
erwinketa

Post autor: erwinketa »

Kabelek rozrusznik-alternator robił mi zwarcie i zrobiłem tak ze rozrusznik i alternator oddzielnie polaczylem kablami do aku. W sumie do alternatora ida mi tylko 2 kable plusowy z aku i wzbudzenie. Na łapie alternatora byl jeszcze krotki czarny kabel podłączylem go do obudowy alternatora.

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 ]
Acha.. Przy probie zapalenia wszystkie kontrolki lacznie z zegarem przygasaja.. Moje podejrzenie pada na szczotki w rozruszniku ewentualnie bendiks ? co o tym myslicie ?
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Akumulator na pewno sprawny i w pełni naładowany? Słychać wysuw bendiksa?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

erwinketa pisze:Acha.. Przy probie zapalenia wszystkie kontrolki lacznie z zegarem przygasaja.. Moje podejrzenie pada na szczotki w rozruszniku ewentualnie bendiks ? co o tym myslicie ?
Uriel75 pisze:Akumulator na pewno sprawny i w pełni naładowany? Słychać wysuw bendiksa?
Odsyłam do tematu - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6450

A na początek zacznij od porządnego wyczyszczenia klem przy aku oraz poczyszczenia punktów masowych .
Uriel75 pisze:Słychać wysuw bendiksa?
Jak bendix nie wyrzuci - to będzie cisza :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
erwinketa

Post autor: erwinketa »

Wczoraj po 22 przyjechalem z pracy zgasilem auto i nie odpalil na kluczyk.. Rano wsiadam odpala za pierwszym :) Podjezdzam pod sklep robie zakupy znowu wsiadam i dupa ;/ Aku dobry..
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie kręci rozrusznik po prostu ? Jak gorący to ma problem z kręceniem a jak ostygnie jest ok ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

wygląda mi to podobnie do mojego problemu nie kręci jak ciepły dopóki nie wyłączy się wentylator i już wczoraj z Wiesiem rozmawiałem i usłyszałem żeby pociągnąć nowy kabel od stacyjki do rozrusznika. Wiesiu pytałem na PW czy nie dać tam jeszcze przekaźnika i wtedy plus szedłby od razu z aku?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kabelek to moze byc za malo, napewno u mnie poskutkowalo dolozenie nowej swiezutkiej masy od silnika do klemy minus aku (z pominieciem budy) i swieze kabelki: oddzielne od klemy plus aku do rozrusznika i od klemy plus aku do alternatora
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Po prostu oczyścić przewody - ich styk. Nie trzeba od razu nowych. Doraźnie rozłączyć, papier ścierny itd...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Uriel75 pisze:Doraźnie
Jak sam piszesz to tylko doraźnie .Wymiana i dołożenie nowych kabli ułatwia rozruch i polepsza ładowanie aku
Było o tym wiele razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ