Katalizator, strumiennica, czy rurka?
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a ja nie mam ani kata ani strumienicy i nie narzekam tylko srodkowy i koncowy tlumik. Poza tym pusta puszka po katalizatorze bez wspawanej rurki daje taki metaliczny dzwiek przy dodawania gazu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
cholera, ja tez mam ten dzwiek, auto przeglady przechodzi, obstawialem ze to osolna pod katem wchodzi w rezonansTigerbart pisze:2,5 - 2,8 obr
musze to rozebrac szybciorem.
jakie sa jeszcze opcje modyfikacji wydechu? rurki wstawial nie bede, wypukanie kata co powoduje?
i moglby wytlumaczyc ktos dzialanie strumienicy? co ona takiego w sobie ma ?
Działanie strumienicy, jakoby dawała więcej mocy to bullshit-nic nie daje. Lepiej wstawić zwykłą prostą rure tak jak ma chociażby Uriel. Wypukasz wkład kata i będziesz miał po prostu pustą puche. Nic się zbytnio oprócz dźwięku nie zmieni, spaliny pewnie troche zbliżą się do granic norm, ale nie ma się co wg. mnie tym przejmować.
Montując strumiennice tylko się traci a nie zyskuje... Ja wycinając kata wstawiłem tłumik przelotowy no i wymieniłem środkowy i końcowy na wersje z RS-a (8mm większe średnice rur). Teraz cały wydech mam wewnątrz 2 calowy, 2 pierwsze tłumiki przelotowe, ostatni komorowy i dźwięk jest naprawdę świetny.
Ogólnie samo wycięcie kata nie dodaje mocy, prędzej pomoże w następnych modach. Pozwala też silnikowi szybciej wchodzić na te najwyższe obroty.
http://www.youtube.com/watch?v=pS38x7ZfYyI
PS. kata sprzedałem za 180zł a nowy tłumik z wysyłką i wspawanie kosztował mnie 110 ;]
Ogólnie samo wycięcie kata nie dodaje mocy, prędzej pomoże w następnych modach. Pozwala też silnikowi szybciej wchodzić na te najwyższe obroty.
http://www.youtube.com/watch?v=pS38x7ZfYyI
PS. kata sprzedałem za 180zł a nowy tłumik z wysyłką i wspawanie kosztował mnie 110 ;]
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB