Katalizator, strumiennica, czy rurka?

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a ja nie mam ani kata ani strumienicy i nie narzekam :D tylko srodkowy i koncowy tlumik. Poza tym pusta puszka po katalizatorze bez wspawanej rurki daje taki metaliczny dzwiek przy dodawania gazu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

WieSiu pisze:Poza tym pusta puszka po katalizatorze bez wspawanej rurki daje taki metaliczny dzwiek przy dodawania gazu.
Jak byś garnki za sobą ciągnął :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

hehehe ja w czerwonym mam to samo co Wiesiu i tez mam taki dzwiek miedzy 2,5 - 2,8 obr
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

A ja gwizd na 2k4 :) Ale to rura ze znaku więc...
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

Tigerbart pisze:2,5 - 2,8 obr
cholera, ja tez mam ten dzwiek, auto przeglady przechodzi, obstawialem ze to osolna pod katem wchodzi w rezonans :(
musze to rozebrac szybciorem.
jakie sa jeszcze opcje modyfikacji wydechu? rurki wstawial nie bede, wypukanie kata co powoduje?
i moglby wytlumaczyc ktos dzialanie strumienicy? co ona takiego w sobie ma ?
emtees

Post autor: emtees »

Działanie strumienicy, jakoby dawała więcej mocy to bullshit-nic nie daje. Lepiej wstawić zwykłą prostą rure tak jak ma chociażby Uriel. Wypukasz wkład kata i będziesz miał po prostu pustą puche. Nic się zbytnio oprócz dźwięku nie zmieni, spaliny pewnie troche zbliżą się do granic norm, ale nie ma się co wg. mnie tym przejmować.
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Montując strumiennice tylko się traci a nie zyskuje... Ja wycinając kata wstawiłem tłumik przelotowy no i wymieniłem środkowy i końcowy na wersje z RS-a (8mm większe średnice rur). Teraz cały wydech mam wewnątrz 2 calowy, 2 pierwsze tłumiki przelotowe, ostatni komorowy i dźwięk jest naprawdę świetny.

Ogólnie samo wycięcie kata nie dodaje mocy, prędzej pomoże w następnych modach. Pozwala też silnikowi szybciej wchodzić na te najwyższe obroty.

http://www.youtube.com/watch?v=pS38x7ZfYyI

:)

PS. kata sprzedałem za 180zł a nowy tłumik z wysyłką i wspawanie kosztował mnie 110 ;]
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
ODPOWIEDZ