Katalizator, strumiennica, czy rurka?
Moderator: Moderatorzy
Katalizator, strumiennica, czy rurka?
Właśnie, co wybrać. Zbliżam się do wymiany kata i nie ukrywam, że cena nowego jest dla mnie wysoka. Rozważam więc wstawienie (nawet tylko tymczasowo) zwykłej rurki w jego miejsce. Jednak na Allegro są strumiennice za ok. 50zł.
I takie pytania:
1. Czy zastąpienie kata rurką lub strumiennicą sprawi że wydech stanie się głośniejszy (nie chcę)?
2. Czy zastapienie kata rurką lub strumiennicą w RDA wpłynie na moc / moment obr. / kulturę pracy / spalanie?
3. Czy zastąpienie kata rurką lub strumiennicą obniży żywotność silnika / wydechu?
Przeglądów rej. nie bierzemy pod uwagę.
I takie pytania:
1. Czy zastąpienie kata rurką lub strumiennicą sprawi że wydech stanie się głośniejszy (nie chcę)?
2. Czy zastapienie kata rurką lub strumiennicą w RDA wpłynie na moc / moment obr. / kulturę pracy / spalanie?
3. Czy zastąpienie kata rurką lub strumiennicą obniży żywotność silnika / wydechu?
Przeglądów rej. nie bierzemy pod uwagę.
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
a sa przeciez na allegro tlumiki zamaist katalizatora swietnie go imitujace i na dokladke wyciszajace wydech (tzn nie wzmagajace glosnosci jak stumienica)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ja zakupiłem taki tłumik zamiast kata na allegro, wygląda identycznie w środku rurka i wykonanie nie za solidne, ponieważ końcówki były zespawane pod nieodpowiednim kontem, różnica była minimalna lecz nie dało rady go wpasować w resztę wydechu, towar zwróciłem, swój stary kat wypukałem wspawałem do środka rurkę zaspawałem wszystkie nieszczelności i śmiga do dzisiaj!!! A przy okazji, pamiętaj o zakupie druciaka, uszczelki drucianej która znajduje się między kolektorem a katalizatorem.
pozdro
pozdro
To teraz ja:
Zamiast kata wstawiłem rurę ze... znaku drogowego! Ocynk, tak na oko 2,5 cala chyba...
- Zalety: Wyczuwalny przyrost mocy, bardzo miły dźwięk przy 2,4k , 3,0k i 3,8k obrotów silnika (gwizd) - odpowiada mi to przy zmianie biegów (ekonomiczne, normalne, lepsze hahaha)
- Wady - przegląd, diagnosta... buuu...
Doświadczalnie - żywotność silnika nie ma nic do tego, spalanie itd bez zmian. I nie piszcie mi innych bajek, bo robiłem to w grudniu i do tej pory to widzę same plusy. A zrobiłem od tego czasu swoim CVH około 18k km.
Zamiast kata wstawiłem rurę ze... znaku drogowego! Ocynk, tak na oko 2,5 cala chyba...
- Zalety: Wyczuwalny przyrost mocy, bardzo miły dźwięk przy 2,4k , 3,0k i 3,8k obrotów silnika (gwizd) - odpowiada mi to przy zmianie biegów (ekonomiczne, normalne, lepsze hahaha)
- Wady - przegląd, diagnosta... buuu...
Doświadczalnie - żywotność silnika nie ma nic do tego, spalanie itd bez zmian. I nie piszcie mi innych bajek, bo robiłem to w grudniu i do tej pory to widzę same plusy. A zrobiłem od tego czasu swoim CVH około 18k km.
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja niedawno wywaliłem stary kat i mam strumienice. Dzwięk jest inny. Trochę głośniejszy. Co do innych rzeczy bez zmian. Jeździ tak samo lub różnice są niewyczuwalne. NIe mogę powiedziec czy są jakieś różnice bo dopiero dziś odmuliłem auto nową sondą lamda i nie mam zbytnio punktu odniesienia.
Escort Cabrio RS
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak wywaliłem kat i wstawiłem strumienice auto jeździło już prawie ok tylko sonda mi niedziałała. Dzisiaj to naprawiłem. Autko naprawdę śmiga super. Wymieniłem też reszte układu wydechowego przy okazji. Z tego co mi mechanicy mówili to może trochę kunia więcej i rzeczywiście jeździ dobrze a dzwięk może być głośno nie jest.KacpeR pisze:Arcadio, szkoda, bo najbardziej zależy mi na odczuciach kogoś z Zetec'iem
Escort Cabrio RS
jak coś to ta atrapa kata była w moim RSie, jeździła jakieś 2 miechy. w razie byś potrzebował to mów, bo leży i gnije - rdzewieje
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wygląda jak ta z allegro ale ja brałem u siebie razem z montażem. Na oko to samo co na allegro za 50 zł. Ja dałem 80 ale na miejscu. Jeśli chodzi o kat wypruty to właśnie ja tak miałem tyle że on sam się wyczyścił i poszedł w układ najprawdopodobniej. Po zmianie na strumienice auto lepiej jechało. Mechanik tłumaczył ze spaliny mogły się kotłować w tej puszce a tak w strumienicy szybko uciekają - to oczywicie moje zdanie niefachowca.KacpeR pisze:Arcadio, jaką strumiennicę masz? Taką z Allegro.pl za 50 zł czy droższą?
Escort Cabrio RS