Katalizator, strumiennica, czy rurka?

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Katalizator, strumiennica, czy rurka?

Post autor: KacpeR »

Właśnie, co wybrać. Zbliżam się do wymiany kata i nie ukrywam, że cena nowego jest dla mnie wysoka. Rozważam więc wstawienie (nawet tylko tymczasowo) zwykłej rurki w jego miejsce. Jednak na Allegro są strumiennice za ok. 50zł.

I takie pytania:
1. Czy zastąpienie kata rurką lub strumiennicą sprawi że wydech stanie się głośniejszy (nie chcę)?
2. Czy zastapienie kata rurką lub strumiennicą w RDA wpłynie na moc / moment obr. / kulturę pracy / spalanie?
3. Czy zastąpienie kata rurką lub strumiennicą obniży żywotność silnika / wydechu?

Przeglądów rej. nie bierzemy pod uwagę.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a sa przeciez na allegro tlumiki zamaist katalizatora swietnie go imitujace i na dokladke wyciszajace wydech (tzn nie wzmagajace glosnosci jak stumienica)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

A nie wiesz jak z mocą i kulturą pracy? W sumie nie zależy mi na przyroście mocy, byle by nie spadła... Dla mnie koszt jest teraz ważny...
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A po co Ci Kacper te wynalazki z pierwszego posty skoro piszesz, że przegląd przechodzisz?
Wykrusz chama bez cięcia kata, resztki wysyp i śmigaj dalej.
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

Ja zakupiłem taki tłumik zamiast kata na allegro, wygląda identycznie w środku rurka i wykonanie nie za solidne, ponieważ końcówki były zespawane pod nieodpowiednim kontem, różnica była minimalna lecz nie dało rady go wpasować w resztę wydechu, towar zwróciłem, swój stary kat wypukałem wspawałem do środka rurkę zaspawałem wszystkie nieszczelności i śmiga do dzisiaj!!! A przy okazji, pamiętaj o zakupie druciaka, uszczelki drucianej która znajduje się między kolektorem a katalizatorem.
pozdro
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Co daje ta wspawana rurka?
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

To teraz ja:

Zamiast kata wstawiłem rurę ze... znaku drogowego! Ocynk, tak na oko 2,5 cala chyba...

- Zalety: Wyczuwalny przyrost mocy, bardzo miły dźwięk przy 2,4k , 3,0k i 3,8k obrotów silnika (gwizd) - odpowiada mi to przy zmianie biegów (ekonomiczne, normalne, lepsze hahaha)

- Wady - przegląd, diagnosta... buuu... :(

Doświadczalnie - żywotność silnika nie ma nic do tego, spalanie itd bez zmian. I nie piszcie mi innych bajek, bo robiłem to w grudniu i do tej pory to widzę same plusy. A zrobiłem od tego czasu swoim CVH około 18k km.
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

czy potrzebujesz może czegoś takiego?
Załączniki
DSC00542.JPG
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2785
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

ja niedawno wywaliłem stary kat i mam strumienice. Dzwięk jest inny. Trochę głośniejszy. Co do innych rzeczy bez zmian. Jeździ tak samo lub różnice są niewyczuwalne. NIe mogę powiedziec czy są jakieś różnice bo dopiero dziś odmuliłem auto nową sondą lamda i nie mam zbytnio punktu odniesienia.
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

kowal, nie dzieki, na razzie rozważam, ale pewnie na rurkę się zdecyduje tymczasowo.

Arcadio, szkoda, bo najbardziej zależy mi na odczuciach kogoś z Zetec'iem, kto w praktyce to przeszedł. Bo podejrzewam, że CVH czy 1.6 8V albo RS2000 inaczej mogą zareagować... :|
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2785
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

KacpeR pisze:Arcadio, szkoda, bo najbardziej zależy mi na odczuciach kogoś z Zetec'iem
jak wywaliłem kat i wstawiłem strumienice auto jeździło już prawie ok tylko sonda mi niedziałała. Dzisiaj to naprawiłem. Autko naprawdę śmiga super. Wymieniłem też reszte układu wydechowego przy okazji. Z tego co mi mechanicy mówili to może trochę kunia więcej i rzeczywiście jeździ dobrze a dzwięk może być głośno nie jest.
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

jak coś to ta atrapa kata była w moim RSie, jeździła jakieś 2 miechy. w razie byś potrzebował to mów, bo leży i gnije - rdzewieje
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

ok kowal, dzięki za propsa, zastanowię się.

Arcadio, jaką strumiennicę masz? Taką z Allegro.pl za 50 zł czy droższą?
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Wywalenie flaków ze starego kata co masz nie kosztuje cie nic, bo wnętrzności z powodzeniem sprzedasz na skupie. Nawet na tym zarobisz, a będziesz miał to samo co przy strumienicy za 50zł.
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2785
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

KacpeR pisze:Arcadio, jaką strumiennicę masz? Taką z Allegro.pl za 50 zł czy droższą?
wygląda jak ta z allegro ale ja brałem u siebie razem z montażem. Na oko to samo co na allegro za 50 zł. Ja dałem 80 ale na miejscu. Jeśli chodzi o kat wypruty to właśnie ja tak miałem tyle że on sam się wyczyścił i poszedł w układ najprawdopodobniej. Po zmianie na strumienice auto lepiej jechało. Mechanik tłumaczył ze spaliny mogły się kotłować w tej puszce a tak w strumienicy szybko uciekają - to oczywicie moje zdanie niefachowca.
Escort Cabrio RS
ODPOWIEDZ