Strona 1 z 1

Zakup Escorta 1.6 Cabrio mk5

: 20 cze 2010, 01:30
autor: Strong
Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Na jakie miejsca zwrócić uwagę, i czy w tych silnikach słychać klekot zaworów?? Proszę o wasze opinie, Niedługo jadę takowego oglądać:)

: 20 cze 2010, 01:36
autor: Illuminati75
Co do blacharki to wszystkie te miejsca, które w Mk5 są felerne, czyli:

- okolice korka wlewu paliwa,
- błotniki, nadkola i te okolice,
- progi,
- z poziomu kanału radzę obejrzeć podłużnice, zwłaszcza miejsca mocowania tylnej belki.

To są raczej najważniejsze elementy jeśli chodzi o blachę. Sprawy silnikowe i inne to się nie wypowiem, zwłaszcza jeśli chodzi o kabriolet (dach itd.).

Najwięcej na temat cabrio Mk5 to może się chyba wypowiedzieć WieSiu

A na temat Mk7 Arcadio

: 20 cze 2010, 08:50
autor: WieSiu
blacha to tak jak pisze Uriel ze zwroceniem uwagi na laczenie blotnikow z progami (to normalne w tym miejscu w cabrio). Ogolnie blacha powinna byc lepsza niz w zwyklym MK5.

Dach: standardowo byl winylowy i marne sa szanse,ze znajdziesz w dobrym stanie z tego materialu, unikalbym brezentowego,bo z czasem robi sie coraz jasniejszy i ja nie mam z nim dobrego doswiadczenia. Warto by bylo spojrzec czy poszycie jest rowno z linia uszczelek tych przy szybach, teoretycznie poszycie powinno delikanie nachodzic na te uszczelki. Jak tak nie jest,to roznie moze byc z cieknieciem w tym miejscu. Uszczelki szyb powinny do siebie dobrze i rowno przylegac, nie powinny byc uszkodzone ich zaczepy (powinny mocno sie trzymac dachu). Szyby powinny przylegac do tych uszczelek, nie powinno byc sladu kombinowania przy nich,bo to znaczy ze pewnie cieklo komus. Najlepsze poszycie to z materialu sonneland (takie jak maja te drozsze cabrio i wiekoszosc nowych).

Zajrzyj czy sa slady na podlodze i fotelach po wodzie (a moze ja wyczujesz nawet jak mocno przycisniesz material). Jesli sa,no to wiadomo co to znaczy. Woda tez moze sie dostawac do wnetrza przez uszczelke tylnej szyby,czyli na polke a potem prawdopodobnie leci za tylne siedzenia i tak dlugo stoi. Woda potrafi tez sie dostac przez uszczelke tylnych lamp do tylnej czesci bagaznika (sprawdz czy sucho), potrafi tez wleciec przez laczenie blach pod pokrywa bagaznika przy uszczelce.

Silnik 1.6 to 8 zaworowy silnik o mocy 105KM, moze klekotac jesli ma do wymiany popychacze albo walek rozrzadu. Ale ogolnie silnik nie do zdarcia. Polecam,choc jest mulowaty ponizej 4000 obrotow i pali minimum 10l/100km po miescie. Sa jeszcze wersje 1.8 16zaworowe,ale nie pamietam jakiej sa mocy w tych modelach (na pewno minimum 105KM). To juz nowsza konstrukcja,ale chyba bardziej awaryjna zwazywszy ze nie czesto tu sie pisze o uszkodzonych 8 zaworowych a czesciej o 16. Ale moze dlatego ze 8 jest mniej na forum ??? (nie wiem nie liczylem).

: 20 cze 2010, 10:30
autor: Arcadio
zobacz też czy drzwi nie są wyhuśtane, i fotele do spodu jak zardzewiałe to ciekło coś tam. pozatym Wiesiu wszystko opisał.

: 20 cze 2010, 16:09
autor: WieSiu
zapomnialem dodac ze przed zamknieciem dachu powinien on sie rowno ulozyc i nie powinno byc problemu z zalozeniem klamek na rame przedniej szyby. Jesli jedna strona odstaje w tym prawie zamknietym dachu bardziej niz druga,to albo stelaz jest krzywy,albo cale auto. Ogolnie zamkniecie dachu powinno nastepowac bez uzywania duzej ilosci sily i kombinowania.