Strona 1 z 1

MK7 1.6 16V gasnie na zimnym....

: 03 cze 2010, 18:48
autor: bizon83pl
witam jak w temacie gaśnie mi samochód na zimnym :( cóż myślę ze to zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej tylko pytanie brzmi jak go stamtąd wymontować ciom?? nie widzę tam przy nim wejścia kluczem :( kto mi coś doradzi na ten temat najlepiej krok po kroku bo esika pierwszy raz będę rozbierał jakieś rady??

: 03 cze 2010, 18:52
autor: kupiec

: 03 cze 2010, 19:00
autor: bizon83pl
kupiec, tak tak czytałem to... :D ale to nie jest do esica opis... to tylko ogólny zarys mi dało... ogólnie rurkę gumowa zdejmę z zaworu i z tej rurki metalowej i co potem... gdzie idzie ta rurka metalowa... jak a raczej jakimi narzędziami ten zaworek wyciągnąć :( blady w tym temacie jestem...

: 03 cze 2010, 19:03
autor: Jamszoł
Zaworek jest wciskany - sie sprężysz to wytargasz :mrgreen:

: 03 cze 2010, 19:08
autor: bizon83pl
o i oto mi chodziło :D dzięki :D a ta rura metalowa co ten wężyk na nią wchodzi to gdzie się kończy?? tez trzeba było ja przeczyścić??

: 03 cze 2010, 21:34
autor: KuRowSKi
Ona idzie od zaworka w kierunku kolektora ssącego.
Najlepiej to zaślep rurkę tą która wchodzi do kolektora ssącego i sprawdz czy dalej będzie gasł, jeżeli nie to wina w zaworku. A jeżeli dalej będzie gasł to może być brudny zawór wolnych obrotów, który najczęściej jest brudny z powodu syfu jaki leci ze skrzyni korbowej do kolektora.

Ja zaślepiłem rurkę z kolektora ssącego, a na rurkę z zaworka dałem wężyk i skierowałm pod samochód i tyle.

: 04 cze 2010, 00:51
autor: bizon83pl
KuRowSKi, dzięki... a jeszcze jedno pytanie... ten zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej jak ma działać ogolnie jak wciagam czy dmucham powietrze w niego to i tak mam przepust... ale jak recznie tego grzyba wcisne to w jedna nie da rade..tzn ze do wymiany?? bo czytałem ze lekkie powietrze powino otwierac zamykac przepust czy to prawda??

: 04 cze 2010, 06:05
autor: KuRowSKi
Ten zawór działa tak że jak w skrzyni korbowej zrobi się za duże ciśnienie powietrza zawór się otwiera i kolektor ssący to zasysa i zaraz potem ten zawór ma się znowu zamknąć, jeżeli zaciął się w pozycji otwartej to mamy efekt jak by silnik zasysał lewe powietrze i MAF to wychwytuję co powoduje falowanie obrotów.

: 04 cze 2010, 10:33
autor: bizon83pl
KuRowSKi, podziękował Bardzo bardzo :D dziś skończę walczenie z Tym i powiem czy coś pomogło... aaa i jeszcze korkowca wytargam i przeczyszczę benzynka... :D

: 04 cze 2010, 10:40
autor: Jamszoł
bizon83pl pisze:i jeszcze korkowca wytargam
To korkowce jeszcze można kupić :mrgreen: :mrgreen:
W MK7 nie za bardzo jest co czyścić - przeczyść tylko gniazdo i wtyczkę przy bocznikowym

: 04 cze 2010, 11:51
autor: bizon83pl
Jamszoł, masz racje... ostatnio jak mi mechanior przeczyścił to krokowy padł... ale to chyba wina tego ze taka siła to robił śrubokrętem ze aż mi zal było krokowca i efektem musiałem nowego kupić :mad: .... wiec tym razem wole sam osobiście bo mechanicy bez wyczucia czasami podchodzą do napraw... :P