Zderzak tylny - klejenie czy wymiana na nowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Odgrzewam sojowego kotlecika.
Dziękuje za rady. Większość odpowiedzi decydowały na nowy zderzak niż kombinowanie z klejeniem czy szpachlowaniem.
Osiedlowy lakiernik oraz mój ojciec radzili żebym sprzedał zamiennikowy zderzak który kupiłem rok temu a na popękanym oryginalnym po szpachluje i pomaluje bez zdejmowanego zderzaka. I tak sie stało a nowy zamiennik trzymałem na balkonie 11 miesięcy. Nie zgodziłem na sprzedaż.
Po jakimś czasie na oryginalnym w dwóch miejscach popękało tak jak mieli niektórzy chłopaki wyzej. Na urlopie w końcu za to sie zabrałem. Wywaliłem oryginała i w innym dniu będzie poćwiartowany gumówką. Zamontowałem zamiennikowy zderzak. O matko nie spodziewałem że to będzie gorzej wyglądać :( Producent spartolił, byle jak zrobiono te gwinty na śruby bo wystaje parę centymetrów przez co między lewą lampą a zderzakiem jest szpara :( Musiałem wiercic 4 dziury po bokach aby trzymały błotnik oraz prostokątną dziure na lampe oświetlającą rejestrację. Burdel był w garażu.
Na drugi raz nie popełnię tego błędu. Kupować oryginał w dobrym stanie do malowania.
Jak patrzę na allegro że sprzedawcy dalej sprzedają takie badziewia a kupujący ludziska nie są świadomi że czekają ich masa nerwów i klnięc oraz litry potów... :/
Temat uznaję za zamknięty :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Mikosz pisze:Jak patrzę na allegro że sprzedawcy dalej sprzedają takie badziewia a kupujący ludziska nie są świadomi że czekają ich masa nerwów i klnięc oraz litry potów...

ja kupowalem przedni podrobe do swojego bylego mk7 i pasowal bardzo dobrze. Widocznie ten co Ty kupiles i co teraz sprzedaja,to jakies beznadziejne jakosciowo produkty. No i bylo tez tak ze ja kupilem najdrozszy z podrob (z pianka na calosci jak w oryginale i obejrzalem sobie go przed zakupem we wroclawskiej firmie.
Mikosz pisze:Wywaliłem oryginała i w innym dniu będzie poćwiartowany gumówką
tez sobie odbierasz cala przyjemnosc, poskacz sobie po nim, powyginaj,zobacz jaki skubany jest teraz twardy. Szkoda ze w zimie taki nie jest...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

ja eż mam zamiennik z żywicy z tyłu, twardy nie da się go spasować, musiałem z jednej strony brutanie wklepać pas głębiej żeby zderzak dochodził równo, też z jednej strony odstawał od lampy, no i po całym dniu spasowywania... pękł przy dokręcaniu, dobrze, że nie widać tego, tak czy siak, jakbym widział gdzieś w moim kolorze dobry zderzak oryginał brałbym od ręki a ten wypier***
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

WieSiu, no to miałeś farta że pasowało wogóle a ja szczęścia nie miałem. Niestety kupiłem wadliwy zderzak. Zrobiony beznadziejnie.
elnino, witamy w klubie. Jest dokładnie jak opisujesz. Jak bede miał czas i brak nerwów to spróbuje jakoś poprawić ten badziew, denerwuje mnie te odstawanie i bok wybrzuszony.

Jak kupować to tylko oryginały w kolorze lub do malowania a jeśli komuś zależy na zamiennikowy to najlepiej osobiście bo wysyłają byle jakim stanie. Silne nerwy wymagane.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no ja tam nie kupowalem z zywicy a ze zwyklego czarnego plastiku. a co nie ma na tyl zderzakow z plastiku ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

nie wiem, nie widziałem z plastiku. Kupiłem z żywicy. Może na allegro są tylne zderzaki z plastiku lecz nie chce mi sie szukać :P
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

są z plastiku ale za 268zł, a z żywicy 148 jak dobrze pamiętam, gdybym wiedział... dołożyłbym tą stówę, a tak... prędzej czy później przyjdzie zaś kupić zderzak bo ten pękł już przy montażu. a odebrałem osobiście i wyglądało cacy, dopóki nie zdjąłem starego
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Przemas

Post autor: Przemas »

pozwolę sobie przyłączyć się do tematu :D

mam takie pęknięcie jak na zdjęciu poniżej i pytanie jak to skleić :D
najlepiej pewnie byłoby od tyłu żywica+włókno, ale tam jest pianka :)
no więc nie wiem jak to zorganizować... z zewnątrz raczej klejenie niewiele da? aaa

EDIT:
Zapomniałem foty dodać :D

Obrazek
Awatar użytkownika
oeriel
Posty: 654
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oeriel »

Niebawem będę miał łataną podobną dziurę, tylko bardziej wżartą w zderzak. Jeśli do tego czasu nie znajdziesz sposobu, powiem Ci jak to będzie u mnie robione. W Magucie znajomy załatał mi zderzak, który był troszkę pokiereszowany i nawet odłamany. Trzyma się dobrze, wygląda oryginalnie. Wiem, że bawił się coś z żywicą, ale nei tylko. Coś tam jeszcze z tym robił. Myślę, że zima i skoki temperatur dużo zweryfikuje, ale do tej pory jeżdże i nie ma żadnego śladu.

Obrazek
Przemas

Post autor: Przemas »

znaczy z przodu też mam małą wyrwę, ale to standardowo zrobię czyli lekko nawiercę wokół pęknięcia, zakleję żywicą, pokryję włóknem, a z zewnątrz cieniutko szpachlą :)
problemem dla mnie jest ta pianka, bo nie wiem czy kawałek jej wyciąć i jakimś cudem później wkleić czy oderwie się cała czy co z nią będzie... po prostu ta pianka mnie całkowicie zatrzymała :P
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

jak masz zamiar kleić żywicą to tylko epoksydowy epidian 53 żadne inne badziewie z casto czy obi - poliestrowe g.... piankę możesz wydłubać za pomocą szczotki na wiertarce a ubytki po zaklejeniu uzupełnić pianką montażową. jak coś to mam epidian 53 i utwardzacz z1 ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ