Strona 3 z 4

: 26 lip 2011, 15:21
autor: Yagr
kupiec, robiłem tak kilka razy i nie ma problemu - trzeba tylko na kable i wtyczki uważać ale przecież nie walisz karcherem w ciemno tylko patrzysz gdzie myjesz ;) Poza tym tak jak MinisterQ napisał - masz ropola, on sie wody nie boi ;)

: 26 lip 2011, 21:59
autor: mateusz_175
Jeżeli masz możliwość Kupiec, kup jakiś środek do mycia silników ( ja miałem 2 butelki akry ), oblałem nim silnik, odczekałem chwilę, podłączyłem węża ogrodowego i ogień na zimny silnik oczywiście, jedynie to starałem się nie lać po alternatorze :). Silnik nie do poznania po tej kąpieli ( nie był ożygany tylko zwyczajnie troszkę brudny ).

: 04 lip 2013, 15:36
autor: KamiLub
Wtrącę się nieco w temat - otóż wczoraj zauważyłem, że zostawiam mokry ślad za samochodem. Pomyślałem, że może kapie mi z maglownicy, bo zanosi się na wymianę, ale dziś zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego, a tam susza... Na próbę nalałem wody i praktycznie od razu zobaczyłem kałużę pod samochodem, przy prawym kole. Pierwsza myśl - pompa. No to odkręciłem koło i nadkole, żeby się tam dobrać i okazało się, że wyciek jest gdzie indziej. Cieknie gdzieś z tyłu bloku, powyżej filtra oleju. Macie pomysł, co to może być i jak się tam dostać? Wolę zapytać, niż pochopnie, na ślepo rozkręcać pół osprzętu silnika. Nie ma oznak przedostawania się płynu chłodniczego do oleju.

: 04 lip 2013, 17:18
autor: Jamszoł
wywaliło może wygniło brok

: 04 lip 2013, 18:44
autor: bodzio82
a ja widze ze jest lpg to pewnie trojnik wpiety w maly obieg wody ,najprawdopodobniej sa trojniki plastikowe wiec mogl sie ktorys ukruszyc ewentulanie przewod pekł od wody do reduktora lpg

: 04 lip 2013, 19:45
autor: Jamszoł
Reduktor w 99 % Escortów zakładany jest po lewej stronie komory silnikowej - gdzieś koło pompy hamulcowej
Trójnik za silnikiem - nad obudową sprzęgła
Kolega pisał , że po prawej stronie miał wyciek - nawet ściągał prawe koło i zagladał w kierunku pompy wody
Nie wydaje mi się , żeby to było coś związane z LPG.
Jedyna rada na to - wejść w kanał i dokładnie sprawdzić

Może być jeszcze walniety wąż co idzie z nagrzewnicy
Ale to też tylko gdybanie
Nie jestem wyrocznią i mogę się mylić :mrgreen:
Kanał lub podnośnik + dobra lampa się kłania

: 17 gru 2013, 04:28
autor: gicor
Witam.wczoraj wieczorem sprawdzałem płyn chłodzacy i poziom był prawie minimum :sad: (płyn dolewany do maxa około 2 tygodnie temu)wiec z nudów w pracy weszłem pod autko zeby sprawdzic gdzie cieknie ale nic nie zauwazyłem.teraz wróciłem z pracy trasa 5 km nawiew na szyby na 2 i po przyjezdzie sprawdzam ilosc płynu i mam pod maxa. :shock: po wyłaczeniu silnika słychac pod maska jakies przelewanie.o co w tym wszystkim chodzi?

: 17 gru 2013, 06:30
autor: Yagr
gicor, gorący płtn zwiększa swoją objętość.. ale efekt ten w zbiorniczku jest potęgowany gdy w układzie masz powietrze.

: 17 gru 2013, 10:14
autor: bodzio82
jak ci sie przelewa to zagotowales plyn w ukladzie moze byc nieszczelnosc moze nie odpowietrzony uklad ewentualnie termostat


chociaz jakby sie zagotowal to by raczej bulgotalo w ukladzie wiec raczej zapowietrzyl sie uklad

: 17 gru 2013, 11:30
autor: gicor
chyba az taka róznica nie moze byc jak jest zimny i rozgrzany w poziomie płynów.nie mogłem chyba zagotowac auta na odcinku 4-5 kilometrów.?temperatura zazwyczaj na n-o(trasza 0koło 30 km)

: 17 gru 2013, 14:59
autor: nonam
Jak się przelewa znaczy że zapowietrzony :P A temperatura powietrza z nawiewów jaka Ci leci? Na postoju chłodniejsze niż podczas jazdy albo przegazowania?

: 17 gru 2013, 16:16
autor: gicor
powietrze ciepłe leci ale czy cały czas to nie sprawdzałem.dzis odkreciłem korek odpaliłem i zostawiłem go na wolnych obrotach.plynu było około polowy.czym wyzsza temperatura to płynu przybywało.płynu przybyło do ponad maxa a kiedy właczył sie wentylator płyn troche opadł.

: 17 gru 2013, 21:37
autor: Jamszoł
ryjek woza do góry i daj mu po garach - tak koło 3 tysi obrotów przez 2-3 minuty
Powinien sie odpowietrzyć
Nie odkrecaj wlewu zbiorniczka - bo płyn potrafi wylecieć górą
Podczas pracy silnika masz w układzie chłodzenia ciśnienie ok - 0,8 Bara
Korek wlewu jest tak skonstruowany , że utrzymuje właśnie takie ciśnienie
Brak ciśnienia - płyn zwiększa swoją objętość na tyle , że potrafi si wylać
Gdy wlew jest zamkniety z minimum na zimnym - bedzie koło połowy między min a max
Gdy jest w układzie powietrze różnica w objętości jest większa
nonam pisze:Jak się przelewa znaczy że zapowietrzony

: 17 gru 2013, 21:45
autor: S3ci0r
Jamszoł pisze:Podczas pracy silnika masz w układzie chłodzenia ciśnienie ok - 0,8 Bara
czyli ciśnienie w układzie jest niższe niż ciśnienie atmosferyczne

: 17 gru 2013, 21:56
autor: Jamszoł
S3ci0r, a Ty co za nowości wymyślasz ?