[MKVI] Ubywa płynu chłodniczego
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kupiec, robiłem tak kilka razy i nie ma problemu - trzeba tylko na kable i wtyczki uważać ale przecież nie walisz karcherem w ciemno tylko patrzysz gdzie myjesz Poza tym tak jak MinisterQ napisał - masz ropola, on sie wody nie boi
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
Jeżeli masz możliwość Kupiec, kup jakiś środek do mycia silników ( ja miałem 2 butelki akry ), oblałem nim silnik, odczekałem chwilę, podłączyłem węża ogrodowego i ogień na zimny silnik oczywiście, jedynie to starałem się nie lać po alternatorze . Silnik nie do poznania po tej kąpieli ( nie był ożygany tylko zwyczajnie troszkę brudny ).
Wtrącę się nieco w temat - otóż wczoraj zauważyłem, że zostawiam mokry ślad za samochodem. Pomyślałem, że może kapie mi z maglownicy, bo zanosi się na wymianę, ale dziś zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego, a tam susza... Na próbę nalałem wody i praktycznie od razu zobaczyłem kałużę pod samochodem, przy prawym kole. Pierwsza myśl - pompa. No to odkręciłem koło i nadkole, żeby się tam dobrać i okazało się, że wyciek jest gdzie indziej. Cieknie gdzieś z tyłu bloku, powyżej filtra oleju. Macie pomysł, co to może być i jak się tam dostać? Wolę zapytać, niż pochopnie, na ślepo rozkręcać pół osprzętu silnika. Nie ma oznak przedostawania się płynu chłodniczego do oleju.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Reduktor w 99 % Escortów zakładany jest po lewej stronie komory silnikowej - gdzieś koło pompy hamulcowej
Trójnik za silnikiem - nad obudową sprzęgła
Kolega pisał , że po prawej stronie miał wyciek - nawet ściągał prawe koło i zagladał w kierunku pompy wody
Nie wydaje mi się , żeby to było coś związane z LPG.
Jedyna rada na to - wejść w kanał i dokładnie sprawdzić
Może być jeszcze walniety wąż co idzie z nagrzewnicy
Ale to też tylko gdybanie
Nie jestem wyrocznią i mogę się mylić
Kanał lub podnośnik + dobra lampa się kłania
Trójnik za silnikiem - nad obudową sprzęgła
Kolega pisał , że po prawej stronie miał wyciek - nawet ściągał prawe koło i zagladał w kierunku pompy wody
Nie wydaje mi się , żeby to było coś związane z LPG.
Jedyna rada na to - wejść w kanał i dokładnie sprawdzić
Może być jeszcze walniety wąż co idzie z nagrzewnicy
Ale to też tylko gdybanie
Nie jestem wyrocznią i mogę się mylić
Kanał lub podnośnik + dobra lampa się kłania
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Witam.wczoraj wieczorem sprawdzałem płyn chłodzacy i poziom był prawie minimum (płyn dolewany do maxa około 2 tygodnie temu)wiec z nudów w pracy weszłem pod autko zeby sprawdzic gdzie cieknie ale nic nie zauwazyłem.teraz wróciłem z pracy trasa 5 km nawiew na szyby na 2 i po przyjezdzie sprawdzam ilosc płynu i mam pod maxa. po wyłaczeniu silnika słychac pod maska jakies przelewanie.o co w tym wszystkim chodzi?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ryjek woza do góry i daj mu po garach - tak koło 3 tysi obrotów przez 2-3 minuty
Powinien sie odpowietrzyć
Nie odkrecaj wlewu zbiorniczka - bo płyn potrafi wylecieć górą
Podczas pracy silnika masz w układzie chłodzenia ciśnienie ok - 0,8 Bara
Korek wlewu jest tak skonstruowany , że utrzymuje właśnie takie ciśnienie
Brak ciśnienia - płyn zwiększa swoją objętość na tyle , że potrafi si wylać
Gdy wlew jest zamkniety z minimum na zimnym - bedzie koło połowy między min a max
Gdy jest w układzie powietrze różnica w objętości jest większa
Powinien sie odpowietrzyć
Nie odkrecaj wlewu zbiorniczka - bo płyn potrafi wylecieć górą
Podczas pracy silnika masz w układzie chłodzenia ciśnienie ok - 0,8 Bara
Korek wlewu jest tak skonstruowany , że utrzymuje właśnie takie ciśnienie
Brak ciśnienia - płyn zwiększa swoją objętość na tyle , że potrafi si wylać
Gdy wlew jest zamkniety z minimum na zimnym - bedzie koło połowy między min a max
Gdy jest w układzie powietrze różnica w objętości jest większa
nonam pisze:Jak się przelewa znaczy że zapowietrzony
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]